Gå til innhold

katt med blod i avføring


Høna

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har en 3 år gammel abbyssiner gutt som er helt frisk og rask, men oppdaget i går at han har blod i avføringen sin .

det renner også litt blod etter han har vært på do .. ikke mye men kanskje 5-6 dråper og så stopper det helt.

Han både spiser, drikker, og leker som normalt.

Jeg ringte dyrlegen i sted og fikk beskjed om at vi kunne få komme inn på onsdag pga pinsen osv..

Og skulle selv ringe dyrehospitalet hvis han ble dåligere.

Men hvordan skal jeg vite om han blir dårliger når han ikke viser tegn til å være syk uten på?

Noen her med katter som har vært borte i noen lignene eller har forslag til hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke katt men hund. Jeg ville reist til vakthavende dyrelege så fort som mulig. For eksempel i Oslo har veterinærhøyskolen altid vakthavende på plass. Det er nesten umulig å vite om man ikke er veterinær om det samler seg opp mengder med blod i buken på katten. -Jeg vet ikke hvor vanlig blod i avføringen er hos katt, men jeg synes ikke at det høres bra ut.

Når hunden min hadde blod i avføringen for mange år siden viste det seg å være mage og tarminfeksjon. Dette krever behandling hos veterinær samt en ukes tid med nermest faste. -Men jeg vet at blod i avføringen kan være mangt hos dyr.

Har du Zoolac hjemme (melkesyrebakterier på tube for dyr)? Hvis du absolutt ikke har mulighet å reise til veterinær nå kanskje du skal forsøke å få i katten noe av det? Det finnes på apotek og veterinærer.

Lykke til og god bedring til pusen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...