Gå til innhold

Holde katten borte fra møblene


Redbull

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tålmodighet og et klorestativ et stykke unna møblene. Hver gang den begynner å kvesse så plukker du den opp og stiller den med klørne mot klorestativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! klorestativ er veldig effektivt her, enklest er et enkelt ett som kan skruves på veggen og som dermed ikke tar noe plass :)

Når de finner ut at det går an å klore på dette i stede for møblene, vil de mest sannsynlig la møblene være i fred... Det er min erfaring med mine to katter i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med rådene fra AB over. Ellers så får man kjøpt sprayer i dyrebutikken, som skal få kattepusene vekk fra f.eks møbler. Jeg har ikke prøvd det selv, så jeg vet ikke hvor effektivt det er...

Er det ett spesielt sted katten klorer nå, kan du jo henge et tykt pledd der en periode... Når du ser den gjør seg klar til å klore - griper du tak i den og bærer den raskt til kloremøblet.

Pledd som ikke "står fast" er ikke gode å klore i heller, så det kan hende katten din ikke liker stedet etterhvert...

Vi fikk katteunge sist høst og jeg var litt bekymret for den nye stoffsofa`n, men pus har ikke klora en eneste gang i den heldigvis :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine katter har ødelagt 3 sofaer, og det er fordi vi ikke var konsekvente nok i begynnelsen.

Når den klorer på møblene:

-Si nei med bestemt stemme og løft katten vekk. Vis den klorestativet og demonstrer bruken av det.

-Bruk ei sprayflaske med vann som du spruter på katten med en gang den setter klørne i sofaen.

-Belønn katten med en godbit når den har brukt klorestativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke hjemme hele tiden så det går ikke. Skal prøve spray :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine katter har ødelagt 3 sofaer, og det er fordi vi ikke var konsekvente nok i begynnelsen.

Når den klorer på møblene:

-Si nei med bestemt stemme og løft katten vekk. Vis den klorestativet og demonstrer bruken av det.

-Bruk ei sprayflaske med vann som du spruter på katten med en gang den setter klørne i sofaen.

-Belønn katten med en godbit når den har brukt klorestativet.

Ganske enig :) Men ang sprayflaske med vann, så fungerer det best på kattunger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottiplott

Ganske enig :) Men ang sprayflaske med vann, så fungerer det best på kattunger.

Vi har en hittekatt som vi fikk da han var ett år, og sprayflaske har funka flott på han! :) Tror det spørs på hvor sta katten er faktisk :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...