Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva man kan gjøre for å forbedre selvfølelsen/selvbilde sitt? Hvordan lære seg å være stolt over seg selv, og hvordan man ser ut, og hvordan se at man faktisk er flink til ting som man er vant til å bare bortforklare og snakke stykt om? Og hvordan hjelper man andre til å få bedre selvbilde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lært en verdifull ting når det kommer til det, nemlig to ord: Mestring og egenpleie..

Mestring: Det vil si at du gjør ting som du føler klarer. Det kan være sport/trening hvor du får bedre resultater etterhvert, sosiale sammenkomster hvor man tør prate mere og mere for vær gang, håndarbeid hvor man lager noe fint..Generellt utfordre seg selv på enkle ting og lykkes litt og litt.. Husk å være stolt når du har oppnådd et mål, det fortjener du!

Egenpleie: Føl at du fortjener kose deg selvom du er alene. Tenn stearinlys når du ser på tv en tirsdag, lag biffmiddag på en hverdag, ta et langt bad, kjøp en dyr hudkrem, kos deg med en muffins til frokost, lakk neglene, ta deg en gåtur og se på naturen/byen.. Generellt nyt små øyeblikk alene og føl at er verdt å skjemme bort helt på egenhånd!

Og sist, men ikke minst: Tilgi deg selv når du driter deg ut og ikke er flink..det er lov! Si det samme til deg selv som du ville sagt til en venn i samme situasjon..Hvorfor være strengere mot seg selv enn andre?

Det er det som har funket for meg iallefall!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan leie solstråleboken også. :)

Gjest odisi73
Skrevet

Gi faen hva alle andre mener,stå for det du selv mener.

Men mest av alt aldri snakt stygt om andre bare positivt.

Det er også viktig å gjøre ting du vet du kan eller snakke om ting du vet noe om,da får du som regel positiv tilbakemelding og selvbilde ditt vokser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...