Henri Skrevet 13. november 2003 #1 Del Skrevet 13. november 2003 Er bare nyskjerrig, og kansje det har vært skrevet om det før, men har dere bestemt dere hvordan bordkort dere skal ha??? Kansje der er en liten hobbyfreak blant oss bruder som har mange gode tips og ideer? Jeg har tenkt å lage mine selv, men sliter enda litt med hvordan jeg skal utforme dem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 13. november 2003 #2 Del Skrevet 13. november 2003 Vi har muligens tenkt å bruke menyene som bordkort også vi. Har ikke bestemt oss enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eiline Skrevet 13. november 2003 #3 Del Skrevet 13. november 2003 Vi skal ha hvitvinsglassene som bordkort. De males slik at det får en frosten look, så skrives navnet med gull på glasset og på stedten står det datoen. Veldig enkelt men dekorativt. Kjøpte billige glass på Ikea, så dyrt ble det helle rikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 13. november 2003 #4 Del Skrevet 13. november 2003 På forsiden av innbydelsen står bokstavene våres litt i hverandre(monogram?) og de blir tatt opp igjen på bordkortet, helt til venstre og så navnet til personen skrevet ved siden av..(sier seg kanskje selv :oops: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 13. november 2003 #5 Del Skrevet 13. november 2003 Vi skal ha bordkort i menyen...Menyene blir helt like innbydelsene..Ei venninde som lager for oss :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 13. november 2003 #6 Del Skrevet 13. november 2003 ...men hvordan ser menyen ut, og hvor ligger/står den? Vi skal ha en rød remse omkring serviettene der navnet skal stå. Den skal ha samme blomst på som på invitasjonene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 13. november 2003 #7 Del Skrevet 13. november 2003 Hos oss er det min kjære som får bestemme bordkortene - det er en av de få tingene rundt bryllupet han har sterke meninger om, så det skulle bare mangle. Han har samlet på stein og vært hobbygeolog i mange år. Bordkortene blir derfor fine steiner fra stranda som vi skriver navn på med gulltusj og lakkerer. Så legger vi hver stein oppå en bit burgunder kartong, den samme fargen som innbydelsen og blomstene, sånn at vi får en helhet i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 13. november 2003 #8 Del Skrevet 13. november 2003 HELENAA Menyen vår er ett dobbelt kort ,med 3 ruter forand på høyre side..Og øverste rute står gjestens navn og nederste rute står det meny..De er jo håndlaget og er ikke som vanlig enkle kort ..Det blir veldig flott Og det blir liggende ved siden av tallerknen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drew Skrevet 13. november 2003 #9 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg lager små esker i kalkerpapir (matpapir aktig) som skal fylles med "love harts" på forsiden står navnet til gjesten og på baksiden navn på brud og brudgom med dato og år. På de to andre sidene kommer monogrammet i veldig svak farge. Menyen blir også i kalkerpapir som jeg skal putte ned i servietten, sammen med to brødpinner. Jeg har kjøpt servietter av lin som jeg bretter slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 13. november 2003 #10 Del Skrevet 13. november 2003 Hos oss er det min kjære som får bestemme bordkortene - det er en av de få tingene rundt bryllupet han har sterke meninger om, så det skulle bare mangle. Han har samlet på stein og vært hobbygeolog i mange år. Bordkortene blir derfor fine steiner fra stranda som vi skriver navn på med gulltusj og lakkerer. Så legger vi hver stein oppå en bit burgunder kartong, den samme fargen som innbydelsen og blomstene, sånn at vi får en helhet i det. Et annet steintips: Ta en stein og passe tykk ståltråd. Surr tråden rundt steinen og trekk den videre rett opp og lag et hjerte på toppen (noen som klarer henge med??) Da kan man eventuelt lage to "runder" med hjerter slik at det blir en bordkortholder. Man kan også tre perler på ståltråden når man lager hjerter slik at det blir perlehjerter på toppen. Blir kjempelekkert og skikkelig dekorativt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miracl3 Skrevet 13. november 2003 #11 Del Skrevet 13. november 2003 Vi skal ha enkle bordkort som vi har laget på pc. Men de er veldig flotte å kommer til å matche bordet vårt perfekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 13. november 2003 #12 Del Skrevet 13. november 2003 Vet ikke hvordan de skal se ut ennå, men tipper de blir ganske enkle. De kommer til å være i samme farge og med samme skrift som menyer og invitasjoner, det er alt jeg har bestemt meg for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 13. november 2003 #13 Del Skrevet 13. november 2003 Vi skal ha hvite salt- og pepperbøsser hvor det er påmalt blomster fra buketten og navnet på personen (selvsagt) i sølv. Jentene vil få salt og guttene får pepper, slik at hvert par får et helt sett. En venninne av svigers vil male og heldigvis betaler svigersene, for det blir nok ikke helt gratis... :-? Jeg synes det er greit at "bordkortene" kan brukes til noe annet, siden man tross alt legger endel energi i det. Derfor liker jeg også ideen med inngraverte glass. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 13. november 2003 #14 Del Skrevet 13. november 2003 Våre bordkort lages av mamma. De er i akkurat samme stil som resten av trykksakene våre, laget av tykt papir, i grått med sølv og rødt. Pent og enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 13. november 2003 #15 Del Skrevet 13. november 2003 Et annet steintips: Ta en stein og passe tykk ståltråd. Surr tråden rundt steinen og trekk den videre rett opp og lag et hjerte på toppen (noen som klarer henge med??) Da kan man eventuelt lage to "runder" med hjerter slik at det blir en bordkortholder. Man kan også tre perler på ståltråden når man lager hjerter slik at det blir perlehjerter på toppen. Blir kjempelekkert og skikkelig dekorativt. Kjempeidé, skal drøfte det hjemme. Takk for tipset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brud04 Skrevet 13. november 2003 #16 Del Skrevet 13. november 2003 Vi skal ha en liten pappeske (4,5x5 cm) med sjokoladehjerter i. Vi knyter en sløyfe rundt esken og fester en navnelapp på toppen. Som en liten presang til hver enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isiselin Skrevet 13. november 2003 #17 Del Skrevet 13. november 2003 Vi skal ha en liten pappeske (4' date='5x5 cm) med sjokoladehjerter i. Vi knyter en sløyfe rundt esken og fester en navnelapp på toppen. Som en liten presang til hver enkelt. [/quote'] Og disse sjokoladehjertene? Hvor man slike? Hørtes kjempekoselig ut. Har vært litt ute etter noe sånt. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 13. november 2003 #18 Del Skrevet 13. november 2003 Ingeborg: om du vil ha en bedre forklaring så er det bare å gi beskjed. Det er ikke så lett å skrive hvordan det kan gjøres.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henri Skrevet 13. november 2003 Forfatter #19 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg tenkte at hver gjest skulle få hvert sin hjemmelaget oljelampe.... Selve "sokkelen" er laget av tomme!! - små tomatpureglass. :oops: :oops: Oppi setter jeg fast et lite brudepar. Tenkte jeg skulle froste glasset, men med et lite vindu, slik at en ser brudeparet. Skriver navnet til gjesten på med frostpenn, fyller olje oppi, og skruer på lokket. I lokket er der et boret et lite hull, slik at veiken kommer opp.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimmi Skrevet 13. november 2003 #20 Del Skrevet 13. november 2003 Vi har muligens tenkt å bruke menyene som bordkort også vi. Har ikke bestemt oss enda. vi også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå