Gå til innhold

Når man fyller bensin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Såååååååå flau, jeg er 22, holder på å ta lappen, aldri fyllt bensin, gruer meg skikkelig til å gjøre det første gangen.... Hvordn vet man at tanken er full? Er så redd det bare skal renne over og sprute over alt...... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seriøst? Jeg har jo aldri gjort det før, tro det eller ei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bensinpumpa stopper av seg selv når tanken er helt full... så d trenger du ikke bekymre deg for..

lykke t :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Det stopper når tanken er full. Du kjenner hvertfall at det begynner å stoppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, takk!!

Føler meg så flau, men samtidig lærer jeg jo ikke hvis jeg ikke spør :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest navnelapp

Der er ein automatisk ventil som stoppar pumpa når tuten kjem i kontakt med bensinen i tanken. Så det går heilt av seg sjølv. Den overstyrer handa di, kan du seie, ved at du ikkje lenger klarer å halde pumpehandtaket inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet bare om én bilmodell hvor det er realistisk å bli sprutet på, og det er forsvarets gamle Land Rover 109. Den har to tanker, den vanlige pluss den som forsvaret har mekket inn selv. Forsvarets tank har en skikkelig dum påfylling, som jeg brått fant ut en dag :) Så lenge du holder deg til vanlige biler uten ombygginger trenger du ikke bekymre deg for søl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stopper ja. Pumpa "hopper" lett i handa og låsen går på. Det hender jeg går fra pumpa når jeg fyller i stedet for å stå og holde i den, den har en låsemekanisme på håndtaket, og den stopper helt greit av seg selv når det er fullt. Men ikke gå langt da :-)

Og det er ihvertfall IKKE noe å være flau over å spørre om, ingen vet jo sånt før de har prøvd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti flere ulike pumper. En av de slo på låsen selvom jeg kun hadde halvfull tank (endte med at jeg til slutt overfylte tanken når jeg måtte trykke inn hele tiden:p).

Fungerer pumpa som den skal, stopper du bare ved første låsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Viss du fyller diesel kan den slå ut for tidleg, fordi diesel skummar. Skummet vil då stoppe fyllinga sjølv om det er godt med plass igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dette minner meg om første gang jeg skulle fylle diesel. Kava først leenge for å få opp ytterlokket - dro, trykket, prøvde å stikke nøkkelen inn under og lette bilen rundt før jeg fant knappen for å åpne det. So far so good. Men å låse opp og få av dekselet blei for mye for stakkars meg. Måtte stå der på besinstasjonen (ubemannet), siden jeg var helt tom for diesel, helt til en mann kom en halv time senere. DA var jeg flau..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viss du fyller diesel kan den slå ut for tidleg, fordi diesel skummar. Skummet vil då stoppe fyllinga sjølv om det er godt med plass igjen.

Hvis det var meg du siktet til, så fylte jeg blyfri 95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også at du ikke må trykke pumpa helt inn - da sperrer du luftstrømmen, og du får ikke pumpa inn noe. Dette gjorde jeg første gang og fikk helt panikk og måtte ringe pappa. :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...