Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal ha utdrikningslag for min søster neste helg og vi tenkte å lage litt sånn enkel koldtbordaktig mat og kose oss med hjemme i mellom drikkinga ;)

Vi er 8 stykker med bruden. Har dere forslag på noe godt og spennende vi kan servere? Må ikke være kald mat :)

Oppskrifter og råd tas i mot med glede :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

"Må ikke være kald mat" som i "Må være varm mat"? Eller som i "Trenger ikke være kald mat?"

Hvis det må være varm mat, ville jeg satset på litt grilling.

Hvis det er mer "trenger ikke være varm", ville jeg tenkt på tapas eller spekemat.

Skrevet

Da jeg arrangerte utdrikningslag i fjor tok alle med seg en tapasrett hver. Ble knallsuksess! Det ble og MASSE mat :) Folk laget ting som kyllingklubber, brødpinner (husker ikke hva de heter) med aoli, scampi i marinade, oliven, spanske kjøttboller, omelett, potetsalat, salater og potetbåter. Listen er uendelig! Folk kan bestemme seg for en rett hver, så lenge de klarerer det med deg (slik at ikke flere kommer med samme retten). Jeg sto for dessert og vi kjøpte inn masse vin og champagne. Ble en veldig bra kveld :)

Skrevet

Altså, det trenger ikke være kaldt selvom jeg kalte det koldtbord :P

Spekemat er konge, det er herved notert :)

Skrevet

Da jeg arrangerte utdrikningslag i fjor tok alle med seg en tapasrett hver. Ble knallsuksess! Det ble og MASSE mat :) Folk laget ting som kyllingklubber, brødpinner (husker ikke hva de heter) med aoli, scampi i marinade, oliven, spanske kjøttboller, omelett, potetsalat, salater og potetbåter. Listen er uendelig! Folk kan bestemme seg for en rett hver, så lenge de klarerer det med deg (slik at ikke flere kommer med samme retten). Jeg sto for dessert og vi kjøpte inn masse vin og champagne. Ble en veldig bra kveld :)

takk for tips! Dette hørtes veldig digg ut! Hvor får man kjøpt god scampi?

Skrevet (endret)

takk for tips! Dette hørtes veldig digg ut! Hvor får man kjøpt god scampi?

De har frosne i de fleste dagligvarer :) Bare å tine de på kjøkkenpapir så er de klar til bruk :)

Men om det er GOD scampi er jeg ikke så sikker på, men de duger i hvertfall :gjeiper:

Kanskje en fiskehandler har skikkelig ferske?

Endret av Pialill

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...