Gå til innhold

Muligens gravid...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg er gravid. Er forsinket med mensen og vondt i brystvortene. Har gått ned(!) i vekt og har stikkinger nederst i magen. Skal selvfølgelig teste, men bare utsetter det, får litt angst også... Noen som har hatt samme symptomer og testet negativt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Heloise
Skrevet

Jeg har ofte hatt de "plagene" og fremdeles aldri vært gravid... :klo:

Gjest Tirkes
Skrevet

Jeg skal ikke være ekkel nå men...

...jeg tror jeg har hatt samme symtomer som deg og testet positivt. På omgangssyke. Eller influensa. Eller nerver. Eller matforgifting. Det er ikke sikkert noen av symptomene henger sammen, stikninger i magen og forsinket mens kan komme av nerver og angst når du oppdaget såre brystvorter og fikk panikk for at du er gravid.

Denne posten og alle svar du får kan ikke berolige deg, så ta en test først som sist. :-)

(PS: Jeg fikk engang skikkelig såre brystvorter, innså at jeg reagerte på vaskemiddelet jeg brukte på undertøyet og det "slo best" inn på tynneste huden. Mange grunner til mange rare symtpomer)

Lykke til, håpe resultatet blir som du håper på. :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Takk! Vet ikke helt ha jeg håper på egentlig... Har opplevd graviditet utenfor livmoren før, og DET var smerte, så kan vel ikke sammenligne symptomene med den gangen heller. Er vel bare redd for å oppleve det igjen. Skal kjøpe test, skal skal skal!

Skrevet

Man kan ha murrende, nesten ubetydelige smerter i lang tid nederst i magen ved svangerskap utenfor livmoren. Det er først når egglederen står i fare for å sprekke, eller faktisk sprekker, at de voldsomme smertene oppstår. Har du hatt svangerskap utenfor livmoren tidligere, så har du økt risiko for å oppleve det igjen. Ta en test, men kommer ikke mensen tilbake ville jeg tatt en blodprøve for sikkerhets skyld. Enkelte ganger blir ikke testen positiv ved svangerskap utenfor livmoren før man er ganske langt på vei. Håper alt er i orden hos deg! :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Man kan ha murrende, nesten ubetydelige smerter i lang tid nederst i magen ved svangerskap utenfor livmoren. Det er først når egglederen står i fare for å sprekke, eller faktisk sprekker, at de voldsomme smertene oppstår. Har du hatt svangerskap utenfor livmoren tidligere, så har du økt risiko for å oppleve det igjen. Ta en test, men kommer ikke mensen tilbake ville jeg tatt en blodprøve for sikkerhets skyld. Enkelte ganger blir ikke testen positiv ved svangerskap utenfor livmoren før man er ganske langt på vei. Håper alt er i orden hos deg! :klemmer:

Det er akkurat det... Forrige gang fikk jeg bare svakt positivt resultat, ikke på hjemmetest, men hos legen. Den gangen mistet jeg før vi fikk "gjort noe" med det, og det var på en måte like greit. Har i tillegg endometriose, så er liksom så mange ting som kan virke som symptomer... Blæh. Skal sjekke det i morgen tidlig. Tror jeg er fornøyd så lenge jeg enten er eller ikke er gravid, bare det ikke er noe galt :/

Tusen takk for svar :) :)

Skrevet

Det er akkurat det... Forrige gang fikk jeg bare svakt positivt resultat, ikke på hjemmetest, men hos legen. Den gangen mistet jeg før vi fikk "gjort noe" med det, og det var på en måte like greit. Har i tillegg endometriose, så er liksom så mange ting som kan virke som symptomer... Blæh. Skal sjekke det i morgen tidlig. Tror jeg er fornøyd så lenge jeg enten er eller ikke er gravid, bare det ikke er noe galt :/

Tusen takk for svar :) :)

No problemo. Masse lykke til! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...