Gå til innhold

Sulten støtt og spiser og spiser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den siste tiden har jeg vært utrolig sulten, men det resultat at jeg har spist 2500-3000 kalorier om dagen. Jeg trener litt, men ikke vanvittig mye. 2 økter med styrketrening (+ litt kondisjon) i uka, pluss en svømmeøkt og kanskje en gåtur på en times tid i tillegg. Jeg er slank, men har vært litt dvask, og tidligere har jeg forsøkt å spise så lite som mulig. Men jeg har innsett at jeg kan spise en god del mer uten å gå opp, og jeg ser faktisk bedre ut nå også. Strammere liksom. Mindre dvask. Men jeg er ganske sikkert på at jeg overskrider mitt kaloribehov, hvorfor går jeg ikke opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du har sikkert super forbrenning. Men vær forsiktig, det kan hende at du plutselig går opp i vekt. sånn skjedde med meg. Jeg spiste som en gris en liten periode, og gikk ikke opp i vekt. Så jeg fortsatte å spise like mye, og etterhvert gikk vekten opp. Heldigvis har jeg gått ned de kiloene jeg gikk opp av. Men kan jo hende at det er andre grunner, kanskje treningen din hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier minner meg om en venninne som hadde samme problemene. Det viste seg at hun hadde Diabetes uten at hun visste om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier minner meg om en venninne som hadde samme problemene. Det viste seg at hun hadde Diabetes uten at hun visste om det.

Blodsukkeret mitt er helt fint, så er nok ikke det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, leste ikke at du var sulten støtt. Da kan det hende at du har bra forbrenning! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt tror du at du spiser mer enn du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som er mer sannsynlig enn at du er forskjellig fysiologisk sett fra alle andre mennesker i verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange års erfaring med kaloritelling, så gjør nok ikke det gitt ;) Og da mener jeg som i å veie maten og bruke kalkulator, ikke bare "ca."

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som er mer sannsynlig enn at du er forskjellig fysiologisk sett fra alle andre mennesker i verden.

herregud,folk NEKTER jo å tro på at folk har forkjellig forbrenning??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke med så store avvik som TS forfekter, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være at jeg har et stort kaloribehov/fått økt forbrenning. Jeg spiser jo nesten konstant, og har sikkert fått litt muskler av treningen :) Jeg kan jo legge til at jeg går MYE på do og gjør nr 2 :P Hver dag, noen ganger to ganger om dagen, og det er ikke bare litt som kommer da heller :P

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går mye på do to ganger om dagen så har du jo en overaktiv tarm som fører til at kroppen din ikke tar opp all næringen du spiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bendelorm?

(Men seriøst, så finnes det jo forskjellige muligheter for ting som kan være i veien med fordøyelsen og kan føre til at man ikke fordøyer maten like godt som normalt.)

Endret av Leifr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer på hvorfor du TS er så sikker på at 2500-3000 kalorier overskrider behovet?

Jeg synes i alle fall ikke det høres rart ut i det hele tatt, og å foreslå tarmproblemer og bendelorm til en person som tydeligvis er mer frisk og rask enn noen gang, synes jeg er snålt. Men for all del, om du bekymrer deg så er det alltid bedre med en tur for mye til legen enn en for lite.

Man trenger ikke å trene vanvittig mye for å trenge 2500 kalorier (det er da virkelig ikke unormalt mye i det hele tatt?), og så tror jeg folk lett glemmer hvor mye "hverdagsaktivitet" har å si. Det som slår meg som mest sannsynelig er at du tidligere (når du spiste minst mulig) hadde lite energi. Når du begynte å spise mer fikk du mer overskudd, og er automatisk mer aktiv. Ikke nødvendigvis store ting du legger merke til, bare små justeringer i hverdagen som tilsammen utgjør en god del på aktivitetsnivået.

Endret av kanelsnurr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer på hvorfor du TS er så sikker på at 2500-3000 kalorier overskrider behovet?

Jeg synes i alle fall ikke det høres rart ut i det hele tatt, og å foreslå tarmproblemer og bendelorm til en person som tydeligvis er mer frisk og rask enn noen gang, synes jeg er snålt. Men for all del, om du bekymrer deg så er det alltid bedre med en tur for mye til legen enn en for lite.

Man trenger ikke å trene vanvittig mye for å trenge 2500 kalorier (det er da virkelig ikke unormalt mye i det hele tatt?), og så tror jeg folk lett glemmer hvor mye "hverdagsaktivitet" har å si. Det som slår meg som mest sannsynelig er at du tidligere (når du spiste minst mulig) hadde lite energi. Når du begynte å spise mer fikk du mer overskudd, og er automatisk mer aktiv. Ikke nødvendigvis store ting du legger merke til, bare små justeringer i hverdagen som tilsammen utgjør en god del på aktivitetsnivået.

Dette kan meget vel stemme! Jeg er ganske aktiv i hverdagen, og selv når jeg bare er hjemme og skal slappe av klarer jeg ikke sitte stille lenge av gangen. Skal bare ditt og skal bare datt :P

Litt off topic: jeg har hørt at nøtter (fiberen i nøtter?) kommer ut igjen ufordøyd, og når jeg selv spiser nøtter (ganske ofte) så ser jeg små nøttebiter i avføringen. Kan det bety at jeg faktisk ikke får i meg så mange "nøtte-kalorier" som jeg tror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...