Gå til innhold

Hvem prøver man å lure?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrudde på tven for ca tre kvarter siden, og i mangel på noe bedre så ble det switcha innom Sonen på Tv2. Jeg lot dette være på i bakgrunn, mens jeg sufa på nettet..

Etter kun 5 sekunder hørte jeg programlederen si at konkurransen og svaret hun ville frem til var en disneyfigur, og at han var heldig. Umiddelbart tenkte jeg på Fetter Anton.

Nå har hun fortalt utrolig mye om Fetter Anton, og hvor heldig han er (uten å røpe navnet selvfølgelig).. og etter 44 minutter så var det FORTSATT INGEN SOM HADDE SENDT INN RIKTIG SVAR!!!!!!

Hvordan går det ann å holde på slik? Forslagene bare kom inn.. langbein, donald, magica fra Tryll... Altså.. finner Sonen på sine egene forslag for å virke vanskelige og populære?

Fatter ikke hvorfor dem får lov til å holde på med slik svindel...

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skrudde på tven for ca tre kvarter siden, og i mangel på noe bedre så ble det switcha innom Sonen på Tv2. Jeg lot dette være på i bakgrunn, mens jeg sufa på nettet..

Etter kun 5 sekunder hørte jeg programlederen si at konkurransen og svaret hun ville frem til var en disneyfigur, og at han var heldig. Umiddelbart tenkte jeg på Fetter Anton.

Nå har hun fortalt utrolig mye om Fetter Anton, og hvor heldig han er (uten å røpe navnet selvfølgelig).. og etter 44 minutter så var det FORTSATT INGEN SOM HADDE SENDT INN RIKTIG SVAR!!!!!!

Hvordan går det ann å holde på slik? Forslagene bare kom inn.. langbein, donald, magica fra Tryll... Altså.. finner Sonen på sine egene forslag for å virke vanskelige og populære?

Fatter ikke hvorfor dem får lov til å holde på med slik svindel...

hei! er så enig med deg. hele oplegget er svindel og lureri! har sett mang en gang med lureri på sonen! Har tenkt det samme,hvordan får de lov å holde på slik? og på tv2?

samme med når de har konkuranse og de som ringer inn kan velge en konvolutt, j...rart at de som trekker konvolutten ALLTID ender opp med de teiteste premier, alla en t-skjorte,da det står mellom ipod-ipad osv. ALT ER SVINDEL! : ( også de prisene for å sende inn, helt sykt! :kjefte:

• Liker 2
Skrevet

hei! er så enig med deg. hele oplegget er svindel og lureri! har sett mang en gang med lureri på sonen! Har tenkt det samme,hvordan får de lov å holde på slik? og på tv2?

samme med når de har konkuranse og de som ringer inn kan velge en konvolutt, j...rart at de som trekker konvolutten ALLTID ender opp med de teiteste premier, alla en t-skjorte,da det står mellom ipod-ipad osv. ALT ER SVINDEL! : ( også de prisene for å sende inn, helt sykt! :kjefte:

Ikkesant! Ang det med Fetter Anton svaret. Hu programlederen nevnte som sagt etter 40 minutter at ingen hadde skrevet riktig svar inn. Og noen hadde skrevet riktig navn, men ikke riktig tittel.. De hadde vel skrevet Anton Duck eller Onkel Anton eller noe sånt.. Hvem gjør det???

Har også fått med meg de oppgavene der man skal skrive to like svar etterhverandre.. Burde ikke være så veldig vanskelig å gjøre det, ettersom det skal komme sykt mange meldinger inn på fem minutter hvis man ikke skal klare å sende to kjappe meldinger etterhverandre.

Har lagt merke til premien jeg også. Det som er ganske så proveserende er at programlederen forsvarer seg selv noen ganger, og synes det er like stas å gi bort en nøkkelring som en plasmaskjerm..

De burde stoppes!!

• Liker 2
Gjest Tirkes
Skrevet

Flere år siden jeg var uheldig nok til å svitche forbi sonen eller messTV - men tanken slår meg nå som det gjør/gjorde hver gang jeg hoppa gjennom kanalene når dette pågikk:

Det må være vanvittig pinlig å jobbe som programleder for noe sånt.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat likedan er det på frokostquiz på tv2 også, jeg lagde en tråd om det for noen dager siden faktisk.

Skrevet

Akkurat likedan er det på frokostquiz på tv2 også, jeg lagde en tråd om det for noen dager siden faktisk.

Jeg har tenkt littegran på det med frokostquizen.. Eneste fornuftige jeg kom frem til er at jeg aldri hadde giddet å blitt med på noe sånt. Det sier seg selv at du må være sykt erfaren for å klare å svare på spørsmålene så raskt som mulig. Er sikkert en god del lynkjappe hjemmeværende som har treninga på det der.

Ikke vet jeg. Har ikke lest tråden din :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt littegran på det med frokostquizen.. Eneste fornuftige jeg kom frem til er at jeg aldri hadde giddet å blitt med på noe sånt. Det sier seg selv at du må være sykt erfaren for å klare å svare på spørsmålene så raskt som mulig. Er sikkert en god del lynkjappe hjemmeværende som har treninga på det der.

Ikke vet jeg. Har ikke lest tråden din :)

Jeg tenker på innringerspørsmålene nå. I følge programlederne tar det lang tid før noen kommer opp med riktig svar, og de får liksom inn forslag som er helt bak mål. Garantert lureri for å få flere til å prøve seg. Forferdelig irriterende når oppgavene er så enkle at selv et barn greier å løse dem.

• Liker 4
Skrevet

Ikkesant! Ang det med Fetter Anton svaret. Hu programlederen nevnte som sagt etter 40 minutter at ingen hadde skrevet riktig svar inn. Og noen hadde skrevet riktig navn, men ikke riktig tittel.. De hadde vel skrevet Anton Duck eller Onkel Anton eller noe sånt.. Hvem gjør det???

Har også fått med meg de oppgavene der man skal skrive to like svar etterhverandre.. Burde ikke være så veldig vanskelig å gjøre det, ettersom det skal komme sykt mange meldinger inn på fem minutter hvis man ikke skal klare å sende to kjappe meldinger etterhverandre.

Har lagt merke til premien jeg også. Det som er ganske så proveserende er at programlederen forsvarer seg selv noen ganger, og synes det er like stas å gi bort en nøkkelring som en plasmaskjerm..

De burde stoppes!!

ja!!! de burde stoppes! kjenner jeg blir sint, aner jo ikke hvem som sitter å sender inn svar osv.men kjipt om det er unge personer som ikke skjønner bedre :(

uansett....blir j...provosert!!!! de tragiske trynene som står der, og bruker dem som er dum nok til å være med på dette... koster vel 40kr eller noe å sende inn? S Y K T ! :kjefte:

• Liker 1
Skrevet

Flere år siden jeg var uheldig nok til å svitche forbi sonen eller messTV - men tanken slår meg nå som det gjør/gjorde hver gang jeg hoppa gjennom kanalene når dette pågikk:

Det må være vanvittig pinlig å jobbe som programleder for noe sånt.

Ja, fytti!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må innrømme det: En søvnløs og smertefull natt brøt jeg sammen og svarte på en slik konkurranse. Spørsmålet var vanskeligere enn "fetter Anton", og ingen hadde skrevet inn rett svar. Programleder sa tydelig "førstemann som sender inn rett svar, vinner..." Vel, mitt svar kom ikke på skjermen, gitt. Det gikk lang tid før det endelig ble kåret en vinner, og da hadde programleder omtrent stavet svaret et titalls ganger. Humbug - men den dummeste var jeg selv, som i et svakt øyeblikk trodde jeg kunne vinne en Ipod på dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg også har fallt for dette en gang. Følte meg ekstremt dum da, men klokka var rundt 5 på morgenen, og programlederen messa i vei om aaaalle de feile svarene. Feil svar kom på skjermen, men mitt rette svar som jeg sendte nesten med èn gang konken var i gang, ble aldri nevnt. Etter to timer ble rett vinner kåret.

Dette MÅ jo være lureri! Programlederen sitter jo der og lyver om at de ikke har fått inn noen rette svar, og så fortsetter konken i 2-4 timer til mens alle de rette svarene blir oversett, og de feile vises på skjermen eller leses opp.

Hallo....

Skrevet

det er rart at det ikke finnes noen strengere regler for dette egentlig, vi bor jo tross alt i Norge... :lur:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er lettlurte vi nordmenn.....ja!

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg hadde tenkt å spørre hvorfor ikke dere som har blitt lurt klager inn dette for rett instans. Så gikk jeg for å finne rett instans og fant dette. De er altså allerede klaget inn - i 2007. Og de får likevel fortsette. Hvordan er det mulig?

Skrevet

Skulle tro det var noe i loven om dette.. :klo: Noe ala villedende markedsføring i markedsføringsloven... :klo:

Jeg og har sittet drita full og ikke skjønt hvor dumme folk kan være som ikke klarer det enkle spørsmålet. Heldigvis er jeg som regel full når jeg ser disse konkurransene, så jeg får ikke fikla noe vettugt på mobilen...

• Liker 1
Skrevet

Merkelig at de ikke etterforskes av lotteritilsynet eller tilsvarende..

Det er jo så strenge regler for sånt! Kanskje de har klart å lure seg unna noen regler et eller annet sted så de ikke havner under disse reglene?

rart er det at de får lov til å holde på iallefall!

Skrevet

Sonen hadde en gang en konkurranse hvor man skulle sende inn fornavnet sitt på sms. Og den som klarte å få fornavnet sitt på skjermen 4 ganger etter hverandre, kunne vinne en mobiltelefon. Jeg ble sittende å se på, av ren nysgjerrighet. En mann/gutt sendte inn navnet sitt så mange ganger, at jeg regnet ut at han hadde brukt ca 2500 kr på halvannen time, på dette tøvet. Fatter ikke at det er mulig!!!!

AnonymBruker
Skrevet

Enig med alle over. Det er lenge siden jeg forsto at dette måtte være noe lureri.

Jeg tenker jo at mange barn sikkert sitter å bruker en haug med penger på dette svineriet, og det gjør jo det hele enda mer lugubert. :tristbla:

Hvordan slike programmer får lov å fortsette på "seriøse" kanaler som tv 2 og tv norge, er meg en stor gåte. Jeg blir så provosert av å se disse idiotiske programlederne stå der å prate tull, at jeg slår av tv'n så fort de viser seg. Folk som frivillig velger å jobbe med slikt piss, kan ikke faen meg være riktig kloke :kjefte:

Skrevet

Er helt enig i det dere skriver over her, men en ting jeg har og tilføye er at den slags programmer er utrolig masete!!

AnonymBruker
Skrevet

Rebus med bilde av en skattekiste og et kart. Åpenbart skal de frem til skattekart, og programlederen står og påstår at folk har sendt inn forslag som skatteetaten, skattejakt, skattekort, skatt og skatteblad. Dette er ikke bra for blodtrykket mitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...