AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #1 Skrevet 8. juni 2011 Holder på å planlegge bryllup og har noen spørsmål. 1. Brudens foreldre er borte. Brudgommens foreldre er skilt. Foreldrene er gift på nytt. Hvordan gjør vi med plasseringen ved bordet da? 2. Hvor skal forloverne sitte? 3. Overnatting, hvem betaler det (tilreisende gjester) 4. Hvor lang til mellom kirke og mat? Kommer ikke på flere spørsmål nå.
topsy Skrevet 9. juni 2011 #2 Skrevet 9. juni 2011 Holder på å planlegge bryllup og har noen spørsmål. 1. Brudens foreldre er borte. Brudgommens foreldre er skilt. Foreldrene er gift på nytt. Hvordan gjør vi med plasseringen ved bordet da? - dette kommer vel litt an på hvilket forhold det er i familien. Jeg vet noen har plassert sine forelde som er gift på nytt på sin side og deretter deres respektive. hva med eldre søsken på brudens side? det er vel ingen enkel fasit på dette egentlig. jeg har litt av samme problemet selv, mine foreldre er døde og brudgommen har to sett med foreldre. vi løser det kanskje med å sette svigerfar og hans forlovede på min side og brudgommens mor og forlovede på hans side. vi vet ikke helt enda.... tenker enda 2. Hvor skal forloverne sitte? her ser jeg også det er ulik praksis. noen setter forlovere på "hovedbordet" mens vi og flere andre ser jeg plasserer de på bord rett foran oss. vi har heste sko + bord midt i hesteskoen. Kanskje for deres del at det hadde vært greit å plassere forlovere ved siden av dere og foreldre rett over dere? 3. Overnatting, hvem betaler det (tilreisende gjester) det betaler vel gjestene selv vel? 4. Hvor lang til mellom kirke og mat? kommer an på om dere skal til fotograf rett etter kirken for eksempel. vi har kun to timer mellom kirke og middag. bør ikke bli alt for mye "dødtid" heller synes jeg da. Kommer ikke på flere spørsmål nå. det kommer sikkert flere etterhvert ;-) og lykke til med forberedelsene :-)
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #3 Skrevet 9. juni 2011 1. Brudens foreldre er borte. Brudgommens foreldre er skilt. Foreldrene er gift på nytt. Hvordan gjør vi med plasseringen ved bordet da? - stefar - brudgommens mor - bruden - brudgommen - brudgommens far - stemor 2. Hvor skal forloverne sitte? - Ved siden av stefar/stemor eller på motsatt side av brudeparet. 3. Overnatting, hvem betaler det (tilreisende gjester) - Hvis mange tilreisende gjester og stort bryllup, så kan gjestene selv betale. Hvis få tilreisende gjester som er nærmeste familie - da kan dere/foreldre tilby å dekke overnattingen, hvis det er mulighet til det. 4. Hvor lang til mellom kirke og mat? - Ikke mer enn 2 timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå