AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #1 Skrevet 8. juni 2011 Hei. Jeg skal til syden i sommer, og jeg vil ikke ha mensen når jeg er der Hva jør dere når dere drar til syden? P-piller? Jeg har aldrig brukt p-piller før...
Nuffen Skrevet 8. juni 2011 #2 Skrevet 8. juni 2011 Hei! Du kan gå til legen og få resept på piller som utsetter mensen Det har jeg gjort flere ganger, og det fungerer utmerket. Husk bare på å gjøre det i god tid før du skal reise, for du må begynne på pillene en stund før du forventer mensen. Lykke til og god tur !
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #3 Skrevet 9. juni 2011 Hva om man aldri får mensen akkurat på en bestemt dag? Kan være 2-4 dager etter. Kan man bruke slike piller da?
Nuffen Skrevet 9. juni 2011 #4 Skrevet 9. juni 2011 Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror ikke det er så nøye om du ikke vet nøyaktig hvilken dag du venter mensen. Tror det holder at du vet sånn cirka
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #5 Skrevet 10. juni 2011 Istedenfor å stresse med piller, hvorfor ikke bare bruke tampong?
Gjest Monica Skrevet 10. juni 2011 #6 Skrevet 10. juni 2011 Du kan gå til legen å få respet på Primolut. Du starter 3 dager før forventet mens og tar 3 tabletter jevnt utover dagen. Disse kan du gå på i 10 dager. Du får som regel mensen 1-3 dager etter pillestopp. Disse er de beste i stedet for P-piller, men husk at de fungerer ikke som prevansjon, da må du ha p-piller. Har brukt de flere ganger og fungerer fint. Hvis du starter med og bruke de den dagen du får mensen kan det ta et par dager før det stopper. Snakk med legen hvordan du skal gjøre det hvis den er i hytt og vær. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå