AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #1 Skrevet 8. juni 2011 Nå er jeg så skiiitlei. Insiprert av de tjuetalls trådene om denna fotballfrua, lurer jeg på hva som gir alle rett til å behandle andre mennesker på denne måten? Hvorfor er det så utrolig akseptert å hakke på tynne mennesker? Ikke bare fotballfruen, som kanskje er i tynneste laget, men alle som ikke har en helt gjennomsnittlig kropp eller er lubben?? Selv helt normalt slanke mennesker får jo høre at de lider av spiseforstyrrelser! De får kommentarer som jævla fyrstikk, radmager, beinete og stygg, spis en brødskive osv. Hvorfor er det ingen som kommer med kommentarer som ; Spis mindre, din flodhest, ta å slank deg ditt fettberg osv til overvektige mennesker??? Og om noen våger seg ut på isen, og sier noe slikt, blir de nærmest steinet. Hvorfor er det slik? Er det noe sunnere å være overvektig enn undervektig? Det er jo ikke lov å være slank lenger, da er man automatisk anorektisk og spiser aldri mat. Dette summerer vel opp inntrykket jeg har fått her: Er du lubben? Flotters! Da har du en nydelig formfull kropp slik som alle gutter elsker. Er du feit og overvektig? Flotters! Da har du jo bare en enda mer formfull kropp, og gutta kommer til å like deg enda bedre! Er du slank? Du er mest sannsynlig anorektisk, syk i hodet og kommer aldri til å bli pult av en heterofil mann. Er du tynn? Just go kill yourself. Du har et usunt forhold til kropp, du er syk, og alle menn som har vist interesse, er homo. Det er heller ikke en sjans i havet at du er naturlig tynn, og alle synes du har en stygg kropp. Ta med deg ribbeina dine, og get the hell out of here. PJUH, der var det ute av systemet. 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #2 Skrevet 8. juni 2011 En fremmed sa til meg rett i ansiktet "Du så bra ut for 10kg siden", da jeg ærlig talt ikke var mer enn litt lubben og 15 år. Jeg ble såret og gikk hjem i tårer, har fortsatt angst for å gå på den butikken. Så hva sa du om at folk ikke sier slikt? 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #3 Skrevet 8. juni 2011 Nåh... mitt inntrykk er at her inne er det i alle fall ikke bare tynne mennesker som får kommentarer som er på kanten, det er like mye drittslenging til de lubne eller overvektige, så jeg kan ikke si at ditt innlegg reflekterer hva jeg leser her inne. Jeg synes ikke det er greit å hetse noen, uansett om de er tynne eller overvektige, og synes det begynner å bli litt for mange av den typen kommentarer her inne. Og siden brukeren over meg delte en kommentar hun fikk da hun var litt lubben: min fars kamerat spurte meg om når barnet skulle bli født... jeg var 12 år! Det er en av de mange kommentarene jeg har fått de siste 30 årene, og jeg har aldri vært overvektig. Jeg har eplefasong, og med mindre jeg er undervektig vil jeg alltid ha litt mage, og gjett om jeg har fått høre det opp igjennom årene, både direkte til meg, og halvhøyt hviskende av fremmede... 2
chikako Skrevet 8. juni 2011 #4 Skrevet 8. juni 2011 Har også blitt fortalt at jeg var et vandrende fettberg, enda jeg aldri har vært særlig stor. På mitt tyngste veide jeg 62 kilo, fordelt på 159 cm - BMI på 24. Folk er stygge mot hverandre, og slanke er ikke mest utsatt.
Gjest Consensio Skrevet 8. juni 2011 #5 Skrevet 8. juni 2011 Har du lest mange tråder her inne eller, ts? Tror du virkelig at overvektige mennesker blir hyllet her inne? Sett deg ned og les gjennom trådene en gang til du. 2
Gjest Blubberella Skrevet 9. juni 2011 #6 Skrevet 9. juni 2011 Nå er jeg så skiiitlei. Insiprert av de tjuetalls trådene om denna fotballfrua, lurer jeg på hva som gir alle rett til å behandle andre mennesker på denne måten? Hvorfor er det så utrolig akseptert å hakke på tynne mennesker? Ikke bare fotballfruen, som kanskje er i tynneste laget, men alle som ikke har en helt gjennomsnittlig kropp eller er lubben?? Selv helt normalt slanke mennesker får jo høre at de lider av spiseforstyrrelser! De får kommentarer som jævla fyrstikk, radmager, beinete og stygg, spis en brødskive osv. Hvorfor er det ingen som kommer med kommentarer som ; Spis mindre, din flodhest, ta å slank deg ditt fettberg osv til overvektige mennesker??? Og om noen våger seg ut på isen, og sier noe slikt, blir de nærmest steinet. Hvorfor er det slik? Er det noe sunnere å være overvektig enn undervektig? Det er jo ikke lov å være slank lenger, da er man automatisk anorektisk og spiser aldri mat. Dette summerer vel opp inntrykket jeg har fått her: Er du lubben? Flotters! Da har du en nydelig formfull kropp slik som alle gutter elsker. Er du feit og overvektig? Flotters! Da har du jo bare en enda mer formfull kropp, og gutta kommer til å like deg enda bedre! Er du slank? Du er mest sannsynlig anorektisk, syk i hodet og kommer aldri til å bli pult av en heterofil mann. Er du tynn? Just go kill yourself. Du har et usunt forhold til kropp, du er syk, og alle menn som har vist interesse, er homo. Det er heller ikke en sjans i havet at du er naturlig tynn, og alle synes du har en stygg kropp. Ta med deg ribbeina dine, og get the hell out of here. PJUH, der var det ute av systemet. Da lurer jeg veldig på hvorfor så mange fine tynne og slanke jenter her inne tydeligvis har komplekser for "kosemagen" sin, de tykke lårene sine osv.? Man hører svært sjeldent her inne om at noen føler seg for tynn og virkelig har komplekser for det, og dermed prøver å legge på seg. Mange som anser seg selv tynn her inne og mener de har komplekser for sin tynne kropp mens de ser ut til å egentlig ha komplekser andre veien. De klager først sin nød over hvor hetset de føler seg fordi de er tynn, og så i neste tråd snakker de om slanking og å kvitte seg med fettet her og der, og hvor skummelt overvekt er... Hvor er logikken? Damer/jenter er virkelig noen merkelig sammenskrudde vesener. Jeg er mest bare "forbanna skitlei" av at kvinnfolk alltid skal rakke ned på hverandre istedet for å bygge hverandre opp. Og det gjelder både her inne og ute i den virkelige verden. 1
Gjest Quelleriel Skrevet 9. juni 2011 #7 Skrevet 9. juni 2011 (endret) * slettet * Endret 8. juni 2014 av Quelleriel 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #8 Skrevet 9. juni 2011 Jeg har da ikke bare sett at man må være lubben/feit for å få seg mannfolk, og at tynn er ensbetydende med anoreksi og stygg kropp. Lurer på hvordan du har formet det inntrykket? Vanligvis så er det store jenter som har fått gjennomgå. Så fort noen kommer og sier at de synes lubne jenter er bedre enn tynne jenter, ja da hyyyyler de tynne og føler seg kritisert. Kanskje tenk deg om alt dritten store jenter får HVER dag? I blader, i media etc, folk som stirrer ? og du tar til deg en oppfatning her inne på KG? Slutt å ta deg selv så innmari høytidelig. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå