Gå til innhold

Trakkasert av bussjåfør.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på besøk i Bergen nå. Har en del venner som studerer og jobber der. Jeg og to venninner skulle ta bussen fra sentrum og til NHH, det ligger langt forbi Sandviken et sted.

Bussen kom og vi gikk på, og jeg husker ikke helt hva som skjedde, men jeg spurte Bussjåføren om han kjørte til NHH, for det var der jeg skulle av. Han sa ja, og jeg ga han 20 kr. Men så ga jeg han for lite eller noe, og han sa spydig som "Går du på NHH også kan du ikke regne ... lærer dere ingenting der, eller?"

Det var så mye folk og jeg ble så forvirra og jeg gikk og satte meg mens vennene mine betalte for bill. Så satt jeg og tenkte på hvorfor han sa som han sa ... jeg sa jo ikke noe galt. Trodde han at jeg prøvde å være bedre enn han? Jeg skjønner ikke ... jeg må da ha lov til å spørre om det er rett buss, og da må jeg si hvor jeg skal av. Jeg er jo ikke kjent i Bergen, og vennene mine var også usikker på hvilken buss de skulle ta siden de bare har bodd der 1 år.

Bare fordi jeg tar bussen til NHH betyr det ikke at jeg går der. Det er mange studenter som bor der ute som går på andre studier...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å skrive at vi skulle besøke en venninne som faktisk går på NHH, og som bor der ute.

Skrevet

Dette er noe jeg ikke hadde brukt en kalori på å reflektere over. Bare konstatert at myten om at en bussjåfør alltid er i godt humør, er død og begravet.

• Liker 9
Gjest Consensio
Skrevet

Kan hende han prøvde seg på en liten spøk da.

Ikke noe jeg hadde brukt min energi på å tenke over engang.

• Liker 2
Skrevet

Bussen i Bergen koster 25 kr...

• Liker 4
Skrevet

Tror mange bussjåfører har jobbet i yrket litt for lenge.. Kjenner til mange spydige og gretne bussjåfører! Skjønner ikke hvorfor han skal komme med en slik ekkel kommentar til deg i stedet for å være høflig å si fra om at han trenger mer penger.. :) Er så mye artigere å ta buss når en blir møtt med et smil!

• Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet

Han hadde sikkert en drittdag, eller prøvde å være morsom. Ingenting å gruble videre på dette vel.

• Liker 1
Skrevet

Bah... finnes mange gretne bussjåfører.. Håper dere fikk en koselig helg likevel :klemmer:

Gjest Tirkes
Skrevet

Han hadde vel en dårlig dag da. Eller kanskje han skulle være morsom, uten at det kom riktig ut. Det er ikke noe han burde tatt på vei for, eller vært slem for, men jeg synes ikke det hørtes SÅ slemt ut. Noe ubehagelig, men dersom du gav ham feil antall kronestykker så måtte han jo ha bedt om rett sum på ett vis. Hadde vært verre om han hadde slengt "dritt" ut av det blå.

Jeg ville ihvertfall ha tolket det der som enten en sliten mann gretten av passasjerer som ikke klarer å betale riktig, eller som en mann som glefset litt mer enn planlagt når han skulle dra en dårlig spøk.

Men så har jeg en tendens til å tenke godt om folk.

:klemmer: til deg om du følte deg angrepet. Ikke noe kos.

Skrevet

Jøss. Politianmeld ham! :ironi:

Men altså, 20 kr for bussen. Finnes det noe sted det koster så lite for voksne, i Norge?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke så mye så tenke på det der. Men det minner meg om da jeg skulle i en minibank å ta ut noen penger her en dag (dagen før streiken) så det var kø foran meg. Jeg skulle til å gå frem for å ta ut, da jeg la merke til en gammel mann som så rart på meg. "var du foran meg du eller?" spurte jeg og smilte, "ja, jeg står jo foran deg. Så du ikke det? Er du blind eller"? sa han litt snurt. "nei jeg ser meget godt jeg ja, enn du?" spurte jeg og lo litt for meg selv, mens jeg lot han komme før meg i køen, som han IKKE stod i :klaske:

Slike ting er ikke så mye å henge seg opp :)

Skrevet

En litt underlig kommentar, men absolutt ikke trakassering.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var på besøk i Bergen nå. Har en del venner som studerer og jobber der. Jeg og to venninner skulle ta bussen fra sentrum og til NHH, det ligger langt forbi Sandviken et sted.

Bussen kom og vi gikk på, og jeg husker ikke helt hva som skjedde, men jeg spurte Bussjåføren om han kjørte til NHH, for det var der jeg skulle av. Han sa ja, og jeg ga han 20 kr. Men så ga jeg han for lite eller noe, og han sa spydig som "Går du på NHH også kan du ikke regne ... lærer dere ingenting der, eller?"

Det var så mye folk og jeg ble så forvirra og jeg gikk og satte meg mens vennene mine betalte for bill. Så satt jeg og tenkte på hvorfor han sa som han sa ... jeg sa jo ikke noe galt. Trodde han at jeg prøvde å være bedre enn han? Jeg skjønner ikke ... jeg må da ha lov til å spørre om det er rett buss, og da må jeg si hvor jeg skal av. Jeg er jo ikke kjent i Bergen, og vennene mine var også usikker på hvilken buss de skulle ta siden de bare har bodd der 1 år.

Bare fordi jeg tar bussen til NHH betyr det ikke at jeg går der. Det er mange studenter som bor der ute som går på andre studier...

Du ble da ikke trakassert. Men han ble sikkert sur på deg fordi du betalte for lite og han fikk minus i kassa. Bussen i Bergen koster 25 kr; Min lenke Hva betalte venninnene dine da?

AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke noe å tenke på! Det var vel bare en spøk som du tok veldig høytidelig på seg selv. =) Man MÅ ikke vri alt negativt..trakkasering, ja den var god du. Du gjør jo en stor sak av ingenting.

Skrevet

Snakk om å overdrive en liten bagatell! Hvis du opplever dette som trakassering kan du trøste deg med at du har det godt. Men, enig i at det var en unødvendig surmaget kommentar.

• Liker 1
Skrevet

Nesten det samme har skjedd med meg og. Siden bussbilletten endrer seg stadig så spurte jeg bussjåføren om det var xkr det kostet. Så sa han bare "herregud hva tror du egentlig"... Jeg tenkte bare hva faen, det var flere folk i bussen så det var ikke særlig hyggelig.

AnonymBruker
Skrevet

Du ble da ikke trakassert. Men han ble sikkert sur på deg fordi du betalte for lite og han fikk minus i kassa. Bussen i Bergen koster 25 kr; Min lenke Hva betalte venninnene dine da?

Jeg betalte 25, men først ga jeg han er 20 kroning og en 1krone, forvekslet 5-eren med en 1 krone. Så jeg ga han 4 kroner i forvirringen. Vennene mine betalte det samme de.

Det at jeg ga han for lite var at jeg var sliten, forvirra og det var mye folk og jeg tenket feil.

AnonymBruker
Skrevet

Nesten det samme har skjedd med meg og. Siden bussbilletten endrer seg stadig så spurte jeg bussjåføren om det var xkr det kostet. Så sa han bare "herregud hva tror du egentlig"... Jeg tenkte bare hva faen, det var flere folk i bussen så det var ikke særlig hyggelig.

Om man er turist eller ikke tar bussen så ofte, så må man jo spørre hva det koster, aj ... Det er så mange sure utenlendinger og halvparten kan ikke norsk og vet ikke hva stoppene heter. De bare kjører ruta de får beskjed om og tar betalt for voksen, barn ...

Skrevet

Hmm, syns alle bussjåfører er like enten de er utlendinger eller nordmenn. Etnisitet har ikke noe å gjøre når det kommer til humør. Ja det er sant at de fleste ikke kan ordentlig norsk og ikke er så nøye egentlig ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slår ikke den bussjåføren i England som spurte om jeg hadde glemt å ta på meg bukser på en SKIKKELIG spydig måte, når jeg hadde på meg den mest populære kjolen fra topshop der og da som så og si alle gikk i... :( snufs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...