Gå til innhold

Hva er din favoritttreningsform?


SkalNED

Anbefalte innlegg

Jeg setter meg mange mål for fremtiden - blant annet å fortsette å trene - og når jeg får klarsignal fra lege/fysioterapeut,så vil jeg prøve masse forskjellige treningsformer - helst hjemme i egen stue først og fremst, men etterhvert kanskje gå på noe kurs eller noe sånt også.

Jeg må rett og slett finne det som jeg syns er kjempegøy - ting jeg kan veksle mellom.

Så hva er din favoritt-treningsform,og hvorfor? Er det fordi du forbrenner mest,eller fordi det er gøy?

Ting jeg har veldig lyst til å prøve;

1.Boksing(ikke mot motstander - men med boksebag og sånt)

2.Trampoline (må bare komme nok ned i vekt først)

3.Div tv-spill hvor man må røre seg

Hittil er det jeg liker best styrketrening for armene - kom med deres forslag/favoritter folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Maja*

Jeg eeeeelsker å jogge...har også blitt nyfrelst klatrer :biggrin: Jogger en halv mil 5-7 dager i uka og klatrer 1-2 ganger i uka....

Jogging synes jeg er herlig fordi jeg for brent så mye energi og blir veldig avslappet etter en økt. Skade selvsagt ikke at det brenner godt på fettet også :ler:

Klatring elsker jeg fordi det ikke føles som trening. Det handler om å klare å utfordre seg selv hele tiden og stole på egne instinkter(og selvsagt den som sikrer deg :danser: hehe)Men det brenner inni !"#¤%&/()= med kalorier...er dødsulten etter en økt og en får også ekstremt fine definerte muskler på hele kroppen.... :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogging ute, styrketrening på senter og gå eller jogg oppi marka :) Det er stort sett det treningen min går ut på. Det er både gøy og fordi jeg ser raske resultater.

Skal du trene hjemme, finns det jo utallige øvelser du kan gjøre. Søk på youtube f.eks, så finner du mange øvelser. :) Ellers finnes det et helt hav med dvd`er du kan kjøpe om den treningsformen som du liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zumba :danse::danse::danse:

Det er så gøy! 55 min funka opp salsa rytmer i et forrykende danse tempo. Fantastisk morsomt! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zumba :danse::danse::danse:

Det er så gøy! 55 min funka opp salsa rytmer i et forrykende danse tempo. Fantastisk morsomt! :danse:

Helt enig. Det er så gøy.

Liker også wiifit, der er det mye forskjellig alt fra kardio og styrke til balsane og yoga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kondisjonstrening, primært jogging(utendørs, dersom været tillater det; tredemølle liker jeg ikke like godt, men det fungerer som et substitutt), sekendært spinning. Fordi det er gøy, og fordi kondisjonstrening er effektivt for å holde på en lav puls, som igjen er gunstig for hjertet.

Ellers liker jeg styrketrening godt, både fordi det er gøy, og fordi det øker muskelmassen. Salsa, som jeg har holdt på med i et knapt halvår nu, har også overrasket meg positivt ift. å gi stor treningsglede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ender alltid opp på svømming.

Jeg er ikke så glad i sånn "fellestrening", derfor er svømming helt perfekt for meg. Jeg svømmer 2-4 ganger pr uke. I tillegg sykler og går jeg.

Ja, så prøver jeg egentlig å passe inn to styrkeøkter i uka, men ofte må den ene vike for en ekstra omgang i bassenget. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ridning!! Om du ikke er redd for hester eller slikt, så vil jeg virkelig anbefale å begynne med ridning:) Får så sinnsykt sterke lår, legger, rompe av det, samtidig som en trener resten av kroppen:) Kjenner det godt i hver eneste muskelgruppe:) Også får en ganske grei kondis av det når en tørr å begynne med trav og galopp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Elsker mange former for trening, men det er ikke så mye jeg klarer lengre dessverre.

Svømming er superdeilig for kroppen, spesielt i varmtvannsbasseng, men det er som andre nevner her, litt vanskelig å få til hjemme i stua :fnise:

Ellers liker jeg å sykle. Har alltid vært glad i å dra på sykkelturer, men nå så må jeg holde meg til ergometersykkelen her hjemme i stua.

Setter på mine favorittprogram på TV`n og vips så glemmer man litt bort tiden og har syklet lengre enn man trodde.

Selv i rooooolig tempo som jeg må ta det i, så er det jo mye bedre enn ingenting.

Vi har Kinect fra X-box, og syns det er veldig deilig med rolig tai chi, få strukket litt på kroppen og jobbet litt med pusten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

badminton,er heeelt frelst :sjenert: fordi det er så gøy :nigo:

ellers liker jeg godt å sykle også,enten ute eller på ergometersykkelen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svømming er gøy, men litt vanskelig å utføre hjemme i stuen ;)

Det er bare fordi du har en for stusslig stue. Alle med respekt for seg selv har da svømmebasseng i stua. :gjeiper:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spinning! Ingen over, ingen ved siden, for min del. Dette er treningsformen jeg alltid vender tilbake til, trass i at jeg får litt vondt i ryggen av det. Men for en som ikke kan løpe pga vonde knær er dette den ultimate kondisjonstrening. Det er ingen annen trening som jeg klarer å pushe meg så maks med. Ellers er core-combat og boxing timene (det er med puter og boksehansker og sånn) på Elixia knallbra, men man må ha en trener som virkelig pusher en. Hvis jeg ikke har dyvåte klær av svette etter trening er det ikke trening for meg.

Styrketrening i sal er dritkjedelig, men jeg gjør det likevel... :tristbla:

Endret av Sheherasade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare fordi du har en for stusslig stue. Alle med respekt for seg selv har da svømmebasseng i stua. :gjeiper:

Ja, jeg vurderer å skaffe meg det! Hvem trenger sofa når en kan plaske i bassenget og se på tv :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sykle turer. Det blir liksom ikke kjedelig, for terrenget endrer seg hele tiden og du har både oppover og nedoverbakker. Dessuten er det deilig å kjenne vinden i håret og kunne se på alt det fine rundt deg samtidig som du trener.

Også liker jeg svømming. Det føles så befriende, samtidig som du bruker mange ulike muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

elsker å jogge. jogger om morgen med tom mage og spiser frokost etter joggeturen. og kvelds jogging er bare herlig!

ellers så pleier jeg å gå laaange turer. Jeg velger å gå når jeg har den "jeg-har-ikke-så-lyst-til-å-trene-akkuratt-nå" lysten. så jeg pleier vanligvis å gå 2 timer

jeg trener styrke for rumpe og lår hver eneste dag. og det er alt. jeg er allerede fornøyd med magen min, men lårene kunne godt blitt litt fyldigere og rumpa litt rund. hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogging uten tvil.Herlig:-)

Har også lyst til å begjynne med ridning.Jeg er veldig glad i dyr,og får dermed en super treningsøkt+at det er gøy.Jeg er av dem som mener at trening skal være gøy,og ikke bare en sur plikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Langrenn og ridning. Jeg elsker å være ute i naturen (får litt noia av treningssenter, liker meg best ute i frisk luft), og da er jo disse to herlige.

Langrenn liker jeg fordi jeg får trent hele kroppen, og kan variere om jeg vil trene styrke i de store muskelgruppene (staking, korte spurter etc) eller mer utholdenhet. Eller bare kose meg på tur! Fordelen er at det er sommersnø i fjellet der jeg bor + at jeg ellers kan gå på rulleski.

Ridning liker jeg fordi jeg også her får brukt hele kroppen, tillegg til det mentale. Har slitt med ryggproblemer, som ble mer eller mindre reparert med ridning. Deilig å kunne variere med dressur på bane og turridning i herlig natur. Har med hånden på hjertet aldri vært borti en treningsform som har gitt meg mer stabilitet, balanse og styrket kjernemuskulatur, så det er veldig riktig for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare fordi du har en for stusslig stue. Alle med respekt for seg selv har da svømmebasseng i stua. :gjeiper:

:ler::hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...