Gå til innhold

Kvinner i 30-årene++: Back Up Plan for barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner i 30-årene(++): har dere en back up plan, om dere vil ha barn, og ikke møter Mr.Right?

Se bare på Jennifer Lopez i filmen Back-Up Plan:

Kan anbefales?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For dere som i har sett filmen: JLO gjør tingene i motsatt rekkefølge: Først får hun barn, så treffer hun mannen i sitt liv, og de gifter seg.

AnonymBruker
Skrevet

Tar det som det kommer. Alle vil ha i pose og sekk, så det er bare å ta frem albuene og albue seg vei fremover. Ikka alle kan få alt her i livet, og da må man være fornøyd med gobitene man får.

Jeg er 30, og tviler på at jeg kommer til å møte mannen i mitt liv nå ... om jeg så gjør så blir det kanskje for sent å få barn. Men jeg skal nok lage meg et fint liv om jeg ikke får noe barn. Uansett er det så mange andre som får barn, så verden går jo ikke akkuratt under om ikke jeg er med på gildet ;)

• Liker 1
Skrevet

Min back-up plan (i tilfelle jeg skulle miste den mannen jeg allerede har) er iallefall å leve lykkelig uten barn.

Det kan det forsåvidt hende jeg velger å gjøre selv om jeg klarer å holde på typen, også ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tydeligvis har ikke KG-kvinnene noen plan B!

AnonymBruker
Skrevet

Er 38 år og håper fremdeles på både mann og barn!

Foreløpig er "planen" at om jeg ikke treffer noen før fylte 40, vil jeg sterkt vurdere å få barn med donor (Danmark). Men om jeg føler det samme ved 40 er en annen sak... Skulle gjerne adoptert i stedet men single har ikke akkurat store muligheter for å adoptere her i landet.

Vet selvfølgelig at sjansen for barn på naturlig måte ved 40 er liten, så har også allerede tenkt på alternativene som prøverør, eggdonasjon osv. Har heldigvis økonomi som tåler en trøkk.

Time will show!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er 38 år og håper fremdeles på både mann og barn!

Foreløpig er "planen" at om jeg ikke treffer noen før fylte 40, vil jeg sterkt vurdere å få barn med donor (Danmark). Men om jeg føler det samme ved 40 er en annen sak... Skulle gjerne adoptert i stedet men single har ikke akkurat store muligheter for å adoptere her i landet.

Vet selvfølgelig at sjansen for barn på naturlig måte ved 40 er liten, så har også allerede tenkt på alternativene som prøverør, eggdonasjon osv. Har heldigvis økonomi som tåler en trøkk.

Time will show!

Jeg ville satset på adopsjon om jeg var deg. Donor-måten er moralsk forkastelig.

Skrevet

Donor-måten er moralsk forkastelig.

Er enig med deg i det. Jeg ville aldri ha kunnet oppsøke en donorklinikk, det føles helt feil.

Adopsjon blir jo ikke det samme.

Så for mange blir det kanskje ingen, eller de får det til slutt med en forlovede/ektemann/samboer, om enn noe sent. :)

AnonymBruker
Skrevet

Skulle gjerne adoptert i stedet men single har ikke akkurat store muligheter for å adoptere her i landet.

Så kjipt! Diskriminering av aleneforeldre i Norge! Men Arve Juritzen fikk jo bli alenefar?

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Hva SKAL man med barn,jeg forstår det bare ikke. Liker ikke barn og skal heldigvis aldri ha noen. Men har fryktelig lyst på en chihuahua..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig usikker på om jeg i det hele tatt vil ha barn og er veldig ambisiøs i jobben, så hvis jeg ikke finner meg en mann tror jeg at jeg vil la være å få barn. Jeg tror ikke jeg vil være en god alenemor av å ha alt ansvar og ikke kunne nå jobbmålene mine.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men Arve Juritzen fikk jo bli alenefar?

Jeg hater meg selv for at jeg vet dette, men Arve Juritzen brukte surrogatmor for å bli pappa.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville satset på adopsjon om jeg var deg. Donor-måten er moralsk forkastelig.

Forstår ikke helt hva som er så moralsk forkastelig med sæd-donor?

Lyst å opplyse meg litt.

Synes det er synd at folk som er alene har en dårligere sjangse med å adoptere. Sett at de har alt det økonomiske og alt det dere iorden.

Finnes jo så mange der ute som trenger en familie.

• Liker 1
Gjest strykebrett
Skrevet

Forstår ikke helt hva som er så moralsk forkastelig med sæd-donor?

Lyst å opplyse meg litt.

Synes det er synd at folk som er alene har en dårligere sjangse med å adoptere. Sett at de har alt det økonomiske og alt det dere iorden.

Finnes jo så mange der ute som trenger en familie.

Dette er en myte. Det er ikke så mange barn som er frigitt for adopsjon, det er flere potensielle foreldre enn barn. Og man skal alltid ta hensyn til hva som er best for barnet, og da ranker forståelig nok to foreldre over en.

Jeg har lenge vurdert å bli fosterhjem. Uavhengig av andre faktorer egentlig. Vet det ikke er det samme som å ha barn selv, men syns det er en viktig jobb som jeg tror jeg kunne bidratt med. Og på fosterhjemsfronten er det faktisk fler barn enn familier som ønsker de som står i kø.

Gjest Tidssone
Skrevet

Dersom to foreldre er bedre enn én, er da tre foreldre bedre enn to?

• Liker 2
Skrevet

Dersom to foreldre er bedre enn én, er da tre foreldre bedre enn to?

Mange kokker, mye søl.

• Liker 1
Skrevet

Mange kokker, mye søl.

Sant nok!

• 5 måneder senere...
Skrevet

Er det noen her som vet om det er mulig å finne en surrogatmor i Danmark?

Skrevet

Jeg skal selfølgelig dra til Danmark og få barn med en donor :D

Det er min plan B. Jeg har spart opp en liten sum allerede i tilfelle. Nå er jeg 30år. Jeg har en frist på 7år. Så skjer det ingenting til da, skal jeg til danmark og bli mamma :D :D

Min søster har vært alenemor i 6år(men helt andre omstendigheter). Hun tok utdanning, begynte i ny jobb, gjorde karriere på disse 6 årene, med en liten en :D

Hennes sønn er nydelig, høflig, god folkeskikk, rolig og fantastisk. Han har ikke manglet noe. Jeg er vokst opp i en familie med mange søsken og kunne ikke tenke meg ett liv uten barn.

Jeg ser at det er fullt mulig å lykkes :D :D Og jeg ser også at ett barn kan ha en lykkelig og trygg oppvekst med den rette forelder :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...