Gå til innhold

Drikker lite?


Gjest Thessie!

Anbefalte innlegg

Gjest Thessie!

Hei :)

Jeg har to marsvin, som jeg synes drikker veldig lite. De er ofte borte med vannflasken og drikker, men de drikker aldri mer enn 50 ml til sammen på et døgn, og de er to. Er ikke det veldig lite? Det er mine første marsvin så er ikke sikker på hva som er normalt.

De får jo grønnsaker, og noen av dem inneholder jo litt vann, kan det være grunnen?

Jeg tror flasken er i orden, det drypper i hvertfall fra den og det kommer lett ut når jeg rister på den.

Er det normalt å drikke så lite? Jeg er redd for at de ikke får nok c-vitamin i seg, siden jeg har c-vitamin pulveret i vannet. Er det best å bytte over til sånn som jeg tar på maten istedenfor?

Endret av Thessie!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fyll en isboks med vann. Dette er mer tilgjengelig (blir sikkert mye mer søl også, men det er verdt det). Gnagere drikker veldig lite, men får i seg mye gjennom maten. Synes også du skal kutte ut det vitaminpulveret. Det er mye bedre med rent vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

strø heller c vitaminer over grønsakene som svina får.Mange svin kan reagere på bittersmaken i vannet.

Da vi hadde svin,kuttet vi ikke ut vitaminet (de MÅ ha c vitaminer da de ikke produserer noe selv) men tok det på maten/grønsakene.

Jeg ville ikke hatt isboks ,plastikk + gnager = søl og plastikk er farlig

Du kan få tak i slike vann/matskåler av keramikk lignende sak.De kan ikke spises opp og er ikke lette nok at svina kan velte skåla.

noe ala denne : http://2.bp.blogspot.com/_ZWPvoj832Xo/SYcw2ChgDeI/AAAAAAAAAiM/F7r7gE4Lf3E/s400/P3140279.JPG

bare pass på at skålen ikke er for dyp,slik at svinet kan komme seg opp i skålen og drukne.

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kun erfaring med katt og hund, men veterinæren sa til meg at dyr generelt som drikker lite er ingenting å bekymre seg for.

Drikker dyret ditt masse, er det større grunn til bekymring. Nyreproblemer osv.

Så jeg tror du kan ta det med ro jeg. Er de fine i formen ellers er de nok friske som fisker. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Okei, da tar jeg nok å bytter over til c-vitamin som jeg tar på maten/grønnsakene istedenfor. Så får jeg se om de drikker mer da. Bra å vite at det mest sannsynlig ikke er noe farlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...