AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #1 Skrevet 8. juni 2011 Hei! Noen som vet om man kan få dekket noe av operasjonen av "tubular breast syndrom"? Mine ser vel kanskje ut noe sånn som den høyre puppen på før-bildet her (venstre for oss, høyre for henne); http://www.hessplasticsurgery.com/blog2/wp-content/uploads/2008/09/breast2-large.jpg Jeg hater puppene mine og vil aldri vise de til noen - syns det er skikkelig stygt. Noen som har erfaringer å dele ved en eventuell operasjon?
CoffeeCup Skrevet 8. juni 2011 #2 Skrevet 8. juni 2011 Jeg har en venninne som hadde et lignende problem. Hun hadde bare 1,5 pupp på en måte. Veldig vanskelig å forklare, men det var ikke bare forskjell på størrelsen, men den andre puppen var på en måte halv?! Hun fikk dekket hele operasjonen
CoffeeCup Skrevet 8. juni 2011 #3 Skrevet 8. juni 2011 Og hun har forresten veldig flotte pupper nå, tok ikke alt for mye silikon og ser veldig naturlig ut
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #4 Skrevet 8. juni 2011 Høres ut som hun har et litt verre problem enn meg da, mine er iallefall like :-P Men ønsker veldig silikon - ikke for å få særlig større, bare rundere og finere.. Hadde det ikke vært for at det er så dyrt så hadde jeg sikkert gjort det allerede.. Takk for svar forresten, andre som vet om man kan få det dekt også? :-) Jeg har veeeldig lite lyst til å brette ned for fastlegen min før jeg må...
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #5 Skrevet 8. juni 2011 Hvis du har sånne pupper som på bildet der skjønner jeg ikke hvorfor du klager. Mine er 3 ganger så små, og spisse som bare det! Hadde lett byttet pupper med deg. 1
Moscato Skrevet 8. juni 2011 #6 Skrevet 8. juni 2011 Husk på at du kan bestille time hos en annen lege enn fastlegen din. Hvis du føler det er bedre, så er det bare å gjøre det. Vi her inne kan uansett ikke fortelle deg annet enn at ja, det går an å få sånt dekket, men nei, vi vet ikke om DU kan få det dekket. Uansett er det vel bare å dra og få det vurdert. Er det ille nok til å få dekning er det jo greit, og hvis ikke vet du i alle fall at du bare må begynne å spare:)
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #9 Skrevet 8. juni 2011 Hva skal egentlig til for å få det dekket? Det som skal til for å få det dekket er at puppene er så deformerte at det er på sin plass å gjøre noe med det, eller at puppene er sånn en plage at personen som eier puppene ikke klarer å leve normalt, at det går utover personen psykisk. Man kan jo sammenligne tubulare pupper med en mann som ikke får ståtiss ... såpass går tubulare pupper på helsa løs på damen det gjelder..
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #10 Skrevet 8. juni 2011 Ts her. Nå er det vel ikke slik at jeg ikke kan være misfornød bare fordi noen har det verre enn meg? Jeg er ikke fornøyd og jeg vil ikke vise puppene mine til noen om jeg ikke må. Jeg går aldri uten BH hjemme, kun når jeg dusjer. Jeg er 24 år og vil gjerne se mitt beste når jeg enda er ung :-) Alt jeg vil ha er pupper som ser naturlige, runde og fine ut.. Ikke store, ikke "sprengte" - ikke glamourpupper.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #11 Skrevet 8. juni 2011 ...men takk for alle svar så langt :-) Noen her som har samme misdannelse (ja, det heter tubular breast deformity på engelsk) som har fått lagt inn silikon? :-)
bukett Skrevet 8. juni 2011 #12 Skrevet 8. juni 2011 Til du som forteller at din venninne fikk dette offentlig dekket: det er jo en kosmetisk operasjon - det er ingen medisinske grunner til å operere? 2
CoffeeCup Skrevet 8. juni 2011 #13 Skrevet 8. juni 2011 Til du som forteller at din venninne fikk dette offentlig dekket: det er jo en kosmetisk operasjon - det er ingen medisinske grunner til å operere? Det har du helt rett i, kun kosmetisk, hun ville ikke hatt problemer med å amme heller. Men det var en misdannelse, hvor halve puppen (alt under nippelen), ikke var der på en måte... hmmm, vanskelig å forklare... Men mer enn bare en liten og en stor, eller to små pupper. Og hun fikk dekket det. Ikke spør meg hvorfor, jeg var ikke med til legen, sammen med henne.
Gjest imli Skrevet 8. juni 2011 #14 Skrevet 8. juni 2011 Dette er eit døme på såkalla "tubulare breasts". Bildet du linka til var jo heilt normale puppar, berre litt ulik storleik. 5
Zoë Castillo Skrevet 8. juni 2011 #15 Skrevet 8. juni 2011 Mine bryster var også ganske like den til høyre (hennes høyre) på før-bildet, kanskje bittelitt mer volum i. Etter at jeg fikk barn ble de litt mindre, men formen ble mye finere. Mer følsomme ble de også, og akkurat den seksuelle berikelsen ville jeg ikke byttet mot de flotteste brystene i hele verden! Det er naturligvis mange som opererer brystene uten å miste følelsen i dem, men den risikoen er i allefall ikke jeg villig til å ta. Nå vet jeg ikke om du har barn eller om du ønsker å noen gang få det, men det er i allefall en sjanse for at brystene endrer seg etter det. Jeg er forøvrig enig med Imli i at tubular breasts ser mye "verre" ut enn de du beskriver, og at du sikkert derfor ikke vil få noen diagnose som øker sjansen for å få det dekket. Jeg var helt sikker på at jeg skulle operere brystene mine, og hadde til og med skrapt sammen nok penger. Jeg skulle bare få barn først, for å øke sjansene for problemfri amming. Og nå er ikke operasjon interessant lenger, for jeg har plutselig (etter 12 år, altså halve livet mitt) blitt fornøyd med dem! 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #16 Skrevet 9. juni 2011 Tubulare pupper er når areolaen er "puffy", men gjerne blir "normal" når man fryser o.l. De kan se verre ut enn linken i hovedinnlegget, men det gjør ikke at det ikke er tubulare pupper. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #17 Skrevet 9. juni 2011 Tubulare pupper er når areolaen er "puffy", men gjerne blir "normal" når man fryser o.l. De kan se verre ut enn linken i hovedinnlegget, men det gjør ikke at det ikke er tubulare pupper. Hæ? Det du beskrev der er vel "oppførslen" til de aller, aller fleste puppene der ute. Tubular breasts are by definition breasts that have a smaller diameter with an elongated shape reminiscent of a tube. TS; om du har pupper som du viste på bildet, mener jeg at de er helt normale. 2
Gjest imli Skrevet 9. juni 2011 #18 Skrevet 9. juni 2011 Tubulare pupper er når areolaen er "puffy", men gjerne blir "normal" når man fryser o.l. De kan se verre ut enn linken i hovedinnlegget, men det gjør ikke at det ikke er tubulare pupper. Nei, veldig mange har flate brystvorter, heilt uavhengig av brystform. Det er veldig vanleg. Viss det skulle ha vore definisjonen på tubeforma bryster, ville vel så og seie alle kvinner som ikkje har amma, hatt det. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #19 Skrevet 12. juni 2011 Jeg har også problem med puppene. Den ene til meg er slik som hennes venstre på før bildet, og den andre er mye mindre og spissere med litt form. Vil jeg da få dekt en operasjon? Dette plager meg veldig. De er så ulike at jeg føler meg så rar. Hadde bare begge vært like store hadde jeg ikke brydd meg så mye om hvordan de så ut, men de er så ulik størrelse og forskjellig. Klarer ikke å leve normalt da jeg føler at alle stirrer på meg hele tiden, og jeg går med krokete rygg for å prøve å skjule det. Hvor kan jeg isåfall henvende meg om en operasjon? Men vet ikke om jeg klarer det, da jeg ikke klarer å vise de til legen. Er det mange som må se de hvis jeg opererer?
Gjest MorAase Skrevet 12. juni 2011 #20 Skrevet 12. juni 2011 Ts her. Nå er det vel ikke slik at jeg ikke kan være misfornød bare fordi noen har det verre enn meg? Jeg er ikke fornøyd og jeg vil ikke vise puppene mine til noen om jeg ikke må. Jeg går aldri uten BH hjemme, kun når jeg dusjer. Jeg er 24 år og vil gjerne se mitt beste når jeg enda er ung :-) Alt jeg vil ha er pupper som ser naturlige, runde og fine ut.. Ikke store, ikke "sprengte" - ikke glamourpupper. Det er da de færreste naturlige bryst som er runde. Det brystet du har blinket ut på dette før bildet, det er da så vanlig som det kan få blitt. jeg sliter med å forstå hva som ikke er flott med det. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå