Gå til innhold

Innleggelse på psykiatrisk pga depresjon

Gjest gjest

Anbefalte innlegg

Gjest gjest

Jeg skal legges inn i sommer grunnet alvorlig depresjon. Har vært deperimert siden i høst og verken psykolog eller antidepressiva (seks forskjellige typer) har hjulpet.

Jeg tenker mye på innleggelsen, aner liksom ikke hva jeg kan forvente meg. Hvis noen har noen erfaringer å dele med meg, av noe slag, så blir jeg veldig glad!

J25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sadness

Jeg skal legges inn i sommer grunnet alvorlig depresjon. Har vært deperimert siden i høst og verken psykolog eller antidepressiva (seks forskjellige typer) har hjulpet.

Jeg tenker mye på innleggelsen, aner liksom ikke hva jeg kan forvente meg. Hvis noen har noen erfaringer å dele med meg, av noe slag, så blir jeg veldig glad!

J25

Jeg har dessverre ikke erfaring med innleggelse. Men skjønner at du tenker mye på det. Vurderte det selv tidligere i vår da alt var for jævlig.

Du har ikke fått noe informasjon om hva som vil skje under innleggelsen og hva som er målet med den da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har egentlig fått svært lite informasjon, psykologen min ble sykemeldt like etter jeg ble søkt dit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min søster ble innlagt da hun var rundt 20. Hun fikk et eget rom med bad, der hun ikke kunne skade seg selv (som var låst). Psokolog/psykiater timer og mye fysisk aktivitet for å holde dem opptatte. Min søster ble dessverre feilmedisinert og forsøkte å ta sitt eget liv, så hun ble flyttet hjem igjen der hun hadde det bedre.

Dersom du skal legges inn ville jeg bedt om så mye informasjon som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil bare gi deg en :klemmer:

Jeg sliter med depresjon selv og går på antidepressive nå. Håper virkelig du får den hjelpen du trenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

Jeg ble innlagt på Dps døgnpost på grunn av depresjon. Jeg var der i 2 måneder og ble frisk :) Lykke til. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innlagt på DPS i tre mnd i fjor sommer pga depresjon og angst. Var første gang jeg var innlagt og husker fremdeles hvor skremmende det var å gå inn dørene der. Jeg var livredd og ante ikke hva som ventet meg.

Jeg ble tatt i mot av en hyggelig sykepleier, som også ble min primærkontakt, hun viste meg til rommet mitt. De første timene gikk med til å gå igjennom regler, timeplan og medisiner. Fikk også time hos psykolog for innkomst samtale. De målte blodtrykk, noterte vekt og neste dag tok jeg blodprøver.

Hver morgen ble det hengt opp en liste med fornavn på pasientene, navnet på kontakten bak. Denne kan du kontakte om du lurer på noe eller bare trenger å snakke. Vi gikk også masse turer.

Timeplanen besto av samtalegrupper, fysisk aktivitet, turer, avspenning og tegne/male gruppe. I utgangspunktet måtte vi være med på alt, men om man hadde spesielle behov ble dette tatt hensyn til.

Oppholdet ble for meg et positivt møte med døgnavdeling. Jeg ble godt ivaretatt og de som jobbet der var fantastisk. Etter tre mnd var jeg ikke frisk, men mye bedre og klar for å komme hjem og jobbe videre derfra.

Om det er noe mer du lurer på, så bare spør, så skal jeg svare så godt jeg kan:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...