Gå til innhold

Hvilken kattedo?


Envy

Anbefalte innlegg

Nå som vi har to katter i hus her vurderes sterkt et eller annet annet alternativ enn den gode, gamle plastkassa med klumpesand. Det fungerer jo greit nok, men det er litt styr, og klumpene deler seg osv osv.

Lurte derfor på om det var noen av dere som har noen gode kattedo tips?

Husker jeg så en tråd her en gang om noen som hadde en do man kunne bruke pellets i, som skulle være ganske lur? Også var det også noe om en do med en slags "rulle" på som man dreide om, også samlet alt bæsj og tiss seg i en skuff man bare kunne ta ut og tømme?

Høres ut som lettvinte alternativer, men fant dessverre ikke igjen den tråden. Noen som vet noe om disse doene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg passer katter som bruker pellets-do, den virker ganske kjekk på en måte for det oppløses og havner i en kasse under kassen. Klarte ikke å forklare det bedre. Men det blir endel søl med pellets og det lukter litt sagspon(.bedre enn tiss og bæsj)

vi har tre katter og to doer med tak. Bruker butikksand som ikke klumper, våre katter hater klumpsand. Dette er en mellomting mellom sand og perler. Funker veldig bra, og det er både lite lukt og søl. Anbefaler kasse med tak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken sand bruker du? Kan ha litt å si det også. Selv har jeg god, GOD erfaring med Everclean. Sinnsykt drøy i bruk og finnes etter de fleste behov. :) Holder kjempebra på lukt også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottiplott

Sjekk denne kattedoen her. Der renser maskinen "sande" rett etter katten har vært på do, også kan du bare bytte kassett etter en uke eller så avhengig av hvor mye kattene dine bruker den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kasse med tak, og kassen fungerer greit nok. Lite søl og sanden fungerer greit nok, men kunne vel alltids spandert noen fler hundrelapper på å kjøpe everclean i steden for den sanden de har på plantasjen.

Jeg er vel egentlig bare lat og leter etter enklere alternativer, synes vi må tømme kassene flere ganger daglig, og da hadde det vært greit med disse enkle alternativene.

Den kassen du anbefalte så genial ut, Lottiplott :nigo: Men ser for meg at den fort blir dyr i bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottiplott

Den kassen du anbefalte så genial ut, Lottiplott :nigo: Men ser for meg at den fort blir dyr i bruk?

Ja, jeg syns også den virker veldig grei, men har aldri prøvd den. Jeg har ikke sjekket priser på de refillkassettene. Går sikkert an å ta en kjapp tlf til ZooSupply og høre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg syns også den virker veldig grei, men har aldri prøvd den. Jeg har ikke sjekket priser på de refillkassettene. Går sikkert an å ta en kjapp tlf til ZooSupply og høre? :)

Ja, det er sant, den var jo virkelig smart!

denne er mine på vei til å lære seg . mine kommer nok ikke til å bæsje på den, men de tisser på den villig og det er jo i hvert fall for min del det viktigste! :fnise:

Ahahahaaaa! :skratte:

Jeg ler høyt, den var G-E-N-I-A-L!! Hahaha! Fungerer det virkelig altså? Det ville jo vært det aller lureste. Bare å lære dem å trekke ned etter seg også da, så blir det knall det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottiplott

Haha, ja den så flott ut! :biggrin: Har hørt om flere som har trent opp kattene sine til det, men tror nok også de bare har lært dem opp til kun å tisse på do, og heller gjøre fra seg ute. Det er jo som regel ikke så hast med nr2. ;)

Tror ikke det ville funka med den stabeisen av en katt vi har, men absolutt noe å notere seg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal prøve på dette.. Tullepusen er sprek, smart og lærer fort!

Så sinnsykt awesome med en katt som går på do! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan vist lære de å trekke ned også, men tror ikke det er så lett med nye doer. grunnen til at mine ikke bæsjer på do er at ho ene nekter å tisse i samme do som det er bæsjet i og ho tisser kun i åpnedoer og bæsjer kun i doer med tak. det tar lenger tid å lere opp flere katter, så jeg har holdt på i 1md å nettopp sette 1.stadie opp i toalettet. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at refillene lå på 300,- pr, for tre katter så skulle den byttes hver 10. dag så da hadde de blitt 900,- i mnd for kattedo....synes det var litt dyrt, men genial løsning da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...