Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stoler du full og helt på BMI? Om man da er overvektig eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Gjest Trolltausa
Skrevet

Nei, men jeg mener BMI er et verktøy, som sammen med midje/hofte-ratio og/eller måling av fettprosent gir en god indikasjon på over- eller undervekt.

Skrevet

nei.. man kan tross alt ha tyngre benbyggning.. (om du da bare mener enkel utregning på internett)

AnonymBruker
Skrevet

For eget vedkommende så er det helt greit siden jeg aldri kommer over 19.

AnonymBruker
Skrevet

Er vel greit å bruke det som et slags utgangspunkt, men ikke stole blindt på det.

Man har da speil....... og sunn fornuft.

Skrevet

Det stemmer vel litt, selv ligger BMI'en min på 21, og jeg er en normal slank jente, med tynn overkropp, men med litt pupper, rumpe og lår:)

Skrevet

nei.. man kan tross alt ha tyngre benbyggning.. (om du da bare mener enkel utregning på internett)

Vekten på beina utgjør kanskje en differanse på et kilo eller halvannet for to personer med samme høyde så det har ingenting å si. Prosentandel av ett vs. muskelvev spiller en stor rolle.

Gjest stillness
Skrevet

Jeg syns det er ok å bruke BMI som en indikasjon på om du er over -eller undervektig,men jeg stoler ikke 100% på den nei.

Virker jo som det er mange som stoler helt blindt på den,men den blir jo kun et verktøy man kan bruke.

Skrevet

Jeg stoler på den, men det har nok mer å gjøre med at jeg har spiseforstyrrelse og er ekstremt opptatt av vekt og bmi.

Men tenker at om man spiser sunt og normalt, er aktiv og fornøyd med kroppen sin, så er det mye viktigere enn hvilket bmi-tall man har.

Skrevet

Leste et sted at olympiske mestre i sprint (kvinner og menn) hadde en BMI som indikerte overvekt. Mye bedre å forholde seg til mål. Selv har jeg noen favoritt klær, når disse begynner å stramme er det på tide å hive av seg litt fett.

Skrevet

Jeg synes BMI er en grei pekepinn på overvekt/undervekt, men da tenker jeg mest på ekstremene - altså vil f.eks. en med BMI på 14-15 helt klart være undervektig, og en med BMI på 30 være helt klart overvektig. Om noen har BMI 26-27 eller 18-19, er det ikke like lett å si bare ut fra BMI-tallet.

Jeg har forresten en kamerat som synes det er veldig gøy å si at han nærmer seg fedmegrensen i BMI - men han er en muskelbunt uten et gram fett på kroppen :fnise:

Gjest Heloise
Skrevet

Jeg synes BMI-kalkulatorene online er unyttige verktøy som får folk til å tro de er alt for tykke/tynne når det ikke nødvendigvis er slik.

BMI fastslått hos de med riktig kompetanse er noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...