Gå til innhold

Abort, et vanskelig tema......


waco

Anbefalte innlegg

Abort, et vanskelig tema.

Nå tar jeg opp en problemstilling som er vanskelig å forstå for mange av dere kvinner der ute. Kverulantkjerringer som bare skal lage kvalm for holde seg unna, dette er alvorlig nok å snakke om.

Det ufødte barn.

Kristent samlingsparti kaller det fosterdrapsloven, Ap sier abortloven. Et vanskelig tema med dype følelser, for eller imot abort? Man velger mellom to onder i stedet for en glede. Dette er vanskelige valg, men vi må snakke om den. Den er viktig og gjelder alle. Kvinners selvfølgelige rett til abort koster ubehagelige cirka sekstentusen potensielle liv. Noen hadde nok spontantabortert, men alle må vel være enige i at vi bør begrense tallet? Enten må færre bli gravide eller flere føde. Dersom barn ikke hadde vært gisseltakere, ville flere fedre ønsket sine barn. Altså må kvinnen føde.

Hvem er far til barnet?

Vi har fått et feilaktig inntrykk at fosteret tilhører kvinnen, så langt har lureriet gått. Mannen avlet ungen! Akkurat som larven vokser ut i en puppe, er sommerfuglen barnet! Kvinnen har altså stjålet befruktningen, hun godtgjør seg på mannens eiendel. Tyveri! Kvinner er menneskehetens fødersker, derfor tilhører barnet mannen! Kvinner benytter seg av mannens arvesølv, kvinner behandler skatten som den skulle være pant. Pant? For hva da? Kvinnen har jo stjålet sølvet, den er merket! Man kan identifisere med DNA, man skulle spurt faren, det er ditt foster, er det du som vil ta abort?

Man sier til kvinnen; Faren vil ha barnet, du skal føde det.

Eller man kunne sagt; Faren fraskriver seg ansvaret, han har solgt og du kan kjøpe.

Man blir enige om en pris.

Femhundretusen for noen sædceller er en rimelig penge.

Å føde uten tillatelse er en fryktelig forbrytelse, det blir sidestilt med kidnapping! Skulle det allikevel skje, bør faren ha omsorg og kvinnen i fengsel.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tydelig at damer ikke vil debattere saker som angår dem selv...

Synd det egentlig....

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kunst å vite når man har gått for langt, waco. Og du kan den tydeligvis ikke.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Si meg Waco, er dette egentlig noe og debattere? Har dine synspunkter noe som helst rot i virkeligheten. Som at menn kan beordre damer til å føde deres barn?

Dette er bare for latterlig. Vi kvinner har full bestemmelsesrett over vår egen kropp.

En halv million for sæd? Det er jo bare og spandere en halvliter på Lorrys og vips, all den sæd man vil ha icon_biggrin.gif

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco: Hva i alle dager mener du med at barn er gisseltakere? Er det noe galt med barn også nå? Og hva med de eldre - er de i veien for din perfekte verden også kanskje? Kanskje det egentlig bare er du som lever opp til dine egne standarder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yatzy,

At barn er gisseltakere, bevises av de titusenvis av mødrene som bruker barna som våpen mot barnefaren......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco - da er det jo pr dine definisjoner mødrene som er gisseltakerne da, barna er pressmiddelet. Ikke sant? Uansett synes jeg din fremstilling virker veldig bitter og unyansert. Er livet ditt så sort/hvitt som du fremstiller det her eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det kan ha sammenheng med min private livssituasjon...

... og et lovverk som er 100% i kvinnenes favør... og alt jeg ønsker meg er bare en debatt....

....og hva skjer...?

Kvinnemennsker persontrakkaserer....

Med loven i hånd kan kvinnen true med å ta abort, selv om faren vil ha barnet... hun kan føde barn selv om pappaen ikke kan fraskrive seg farsansvaret...

Jeg er av den enkle oppfattning, at menn bør også ha et lite ord med i laget.. og jeg hateeeeer damer som benytter seg av dette lovverket for sine egne intrigers skyld....

...og vær så snill ikke nekt på at det ikke finnes slike damer....

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og skrive om dette på Graviditet er virkelig tingen.

Kvinner bestemmer over egen kropp og ingen, jeg repeterer, ingen kan tvinge kvinner til å gå igjennom et svangerskap de ikke vil gå igjennom.

Hva mannen vil og sier spiller ingen rolle. Det er ikke han som må gå igjennom dette. Det er hun.

Man bestemmer over sin egen kropp og ingen kan forandre det. Jeg har aldri gått igjennom en abort og jeg vil aldri gjøre det heller.

Men jeg kan forstå de som tar abort enten det er pga voldtekt, de er alene og har ikke råd o.l.

Men de skal ikke klandres for det. Det er uhørt.

Og i fordelingssaker om barn, så er det barna som er pressmiddelet. Kvinner bruker barna mot faren for å få det som de vil. Noen av dem iallefall.

Det er helt forjævlig, men sånn er livet desverre.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tydelig at du er bitter... Forestiller meg at du er blitt alene og hele pakka som følger med.

Mulig du har et annet språk enn hva vi er vant med her inne. Vi var tross alt ca 1100 før du kom, så det må du som må endre deg.

Du er så fokusert på ditt eget liv og problemer. tydelig du sitter med faktabøker og lovverk foran deg. Greit, men må du plage deg selv til de grader? Det må gjøre vondt.

Når det gjelder abortsaken så har den mange sider som du ikke kommer frem med. Du ser bare din del i den saken. Dessuten er du minst 35 år for sent ute med det synet du har på den saken. Det er vel snart bare du, Ludvik Nessa og Børre Knutsen som deler det synet der.

En annen ting, hvorfor svarer du aldri på innlegg som andre har skrevet? Er du så opptatt av deg selv? tror du ser bare deg selv.

Som Tusenfryd skrev, man skal vite når man har gått for langt.

Når du ikke ser det selv, må andre fortelle deg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting, hvorfor svarer du aldri på innlegg som andre har skrevet? Er du så opptatt av deg selv? tror du ser bare deg selv.

------------

Eeeeeh.... la meg ta en kjapp gjennomgang av nevnte temaer jeg kan diskutere, hårkur?, kle deg etter kroppen din, leppestift for tørre lepper, pudder med masse farger og størrelse på brystvorte...

Ja unnskyld meg da... beklager at jeg ikke er like allsidig i praten som dere jenter... fleksible og tilpasningsdyktige!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan noen vennligst oppspore dette krypets tidsmaskin, stappe ham inn og snarest sende ham et par tusen år tilbake i tid til hans meningsfeller?

sorry, pjusjelusken, men en embryo som ikke kan eksistere utenfor min kropp, men eksisterer AV min kropp, etter et halvt sekunds innsats fra en tilfeldig mann er mitt territorium, min avgjørelse, og ikke en ambassadør for far med tilhørende diplomatisk beskyttelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ivanka, hvis det var naturens gang at kvinner kunne abortere når dem ville, burde det holdt med viljestyrke burde det ikke?

Men slik er nok biologien desverre ikke lagt opp.

Og hvis dere skal persontrakkasere meningsmotstandere bare fordi han stiller spørsmål vedrøende seksten tusen aborter, for det være deres sak.

Jeg skal uansett sove nå.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baby, du vet vel at kvinner i tusenvis av år har kunnet fremkalle aborter? forskjellen er bare at nå vet menn at vi gjør det, fordi vi endelig har tatt den makt som også lar oss være åpne om at noen ganger fjerner vi fostre når det er nødvendig.

argumentet ditt holder forøvrig ikke: hvis det ikke hadde vært 'meningen' at vi skulle abortere, hadde vi vel heller ikke hatt vett til å skjønne hvordan vi skulle gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg er helt og udelt uenig i alt Waco måtte skrive på disse sidene, har jeg selv tenkt tanken på at man kanskje i større grad burde ta slike avgjørelser sammen.

Det er sant som man sier: Det skal to til for å lage et barn.

Tenk for en mann som virkelig ønsker seg barn, og så blir han "gravid". Han er fullstendig prisgitt kvinnens ønsker.

På den ene siden må det være slik, fordi det er vi som bærer barna, og i ytterste konsekvens (for flertallet frem til i dag) er det kvinnen som sitter igjen med ansvaret dersom mannen ombestemmer seg underveis.

Men allikevel... Man er to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og Waco:

Dette syns jeg er å trekke den for langt.

Jeg skjønner at du er inne på KG for å provosere og teste. Men her leker du med menneskers sterke, virkelige og smertefulle følelser.

Det er litt annerledes enn å slenge ut at vi ikke hadde hatt damplokomotiver om kvinner fikk bestemme.

Det er greit å provosere og leke, men her kan du "hjelpe" mennesker ut i psykiske alvorlige problemer. Som kvinne vil jeg råde deg til å tone deg ned på denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sissan

Ja selvfølgelig...jeg må ta hensyn ja.. ja det glemte jeg... KVINNERS UBESTRIDELIGE RETT TIL ABORT FORÅRSAKER SEKSTENTUSEN ABORTER!

Så lenge en far ikke kan fraskrive seg farsansvaret vil jeg ikke tie... en kvinne kan ligge seg frem til... tja...to millioner... er det det hun kan få i atten årsbarnebidrag???? Og en mann kan ikke ta DNA TEST ENGANG!!!!!!!!!!

HAR DERE HØRT SÅNN SPRØYT!!!! så sier dere at jeg må TIE?????????

Faen, nå blir jeg skikkelig forbanna!

Til helvete med dere allesammen damer, den falske fasaden vil slå tilbake, en dag må pendelen svinge den andre veien, bare synd at det kommer til å gå ut over neste genereasjoner kvinnemennesker....

Waco

*dritsur*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er tydeligvis laget for å provosere. Den er så useriøs at jeg ikke kan se noen grunn til at den skal fortsette. Moderator.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med at du ønsker å lufte temaet, men du MÅ jo se det usmakelige i å legge det ut på Graviditet?

Her er et forum for kvinner som prøver å bli gravide eller som er det og gleder seg til barnet kommer, og så legger du ut en diskusjon vedr. abort? Det er så malplassert som det kan bli. På Generell debatt, ja. Aktuelle saker, ja. Men ikke på "Graviditet".

Jeg er også opprørt over at far ikke kan kreve DNA-test, det har jeg flere ganger snakket om i andre diskusjoner her. Lovverket henger kraftig etter på noen områder enda, når det gjelder likestilling for menn såvel som for kvinner.

Det jeg ikke skjønner er at du blir så sint? Du har vært saklig i de andre diskusjonene, men her tar du helt av. Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...