Gå til innhold

Heia trygdekontoret!!


Baby

Anbefalte innlegg

Er det mulig å bli mer sure og mindre hjelpsomme enn de som jobber på trygdekontorene rundt omkring i landet?

Hadde hørt mye negativt om dem tidligere og i dag var det min tur til å møte dem.

Var der for å bli litt klokere i forbindelse med fødselspermisjon og penger.

Ikke visste kjerringa hva hun snakket om noen ganger, og innstillingen til å hjelpe meg var lik null.

Har jo hørt at det 6 av 10 mnd som teller og minimum en halv G på årsbasis.

Hun klarte å tolke det slik at det vat ikke årsbeløpet som var en halv G, men at du i de mnd som skulle telle måtte hatt minimum 2800,- i inntekt. Jeg har hatt veldig lav inntekt i begynnelsen og tjente under dette i halvannen mnd av de 6. Hun mente da at disse ikke telte, og det at jeg nå tjener ca 7000,- i mnd veide ikke opp for dette. Fikk henne til å sjekke det opp og da viste det seg at jeg hadde rett. Var ikke pr mnd, men totalsummen som telte.

Så var det overgangsstønaden, det glemte hun at jeg hadde krav på ekstra barnetrygd og småbarnstillegg hvis OS ble eneste inntekt.

Hvis man ikke følger med selv kan man jo gå glipp av ganske masse penger.

En ting jeg ikke skjønner er at når de regner ut hva du får i mnd hva er da beregningsgrunnlaget? Noen sier siste 4 uker, andre siste 12 uker hvis du har variabel inntekt. Hun mente det jeg tjente i løpet av de 6 beste mnd, DELT på 12?? Da sitter jeg jo igjen med pent lite. Tror ikke hun skjønte så mye selv og ble veldig defensiv når jeg stilte sp.mål ved det hun sa.

Vet dere forresten hvordan det er når jeg avsluttet et arbeidsforhold 1.5, men fikk utbetalt feriepenger i mai mnd. Teller mai med da? En dame der sier ja, en annen nei fordi jeg da ikke lenger var ansatt der.

Oppsigelsestiden gikk ut 1.5.

Ble masse dette, men jeg blir så provosert når de ikke vil hjelpe deg, måtte bare få det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gjest Brunhilde

I signaturen din står det "smil til alle" - smilte du til damen på trygdekontoret?

Jeg tror ikke det er noen mennesker i dette landet som får mer kjeft enn de som jobber på trygdekontor, sosialkontor og på sentralbord!

Ofte får vi tilbake det vi gir - og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke en gang i mine 13 år som enslig forsørger har fårr dårlig behandling på trygdekontoret! Tvert i mot, jeg har møtt en service som ofte har overgått all forventning.

Tror kanskje det er fordi jeg har oppsøkt dem med respekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja som du skriver er det masse penger. Enslige er jo hysterisk når det gjelder denne ordningen. Bare for å minne deg på en annen tråd du svarte på ang. dette temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare positive erfaringer med saksbehandlere på trygdekontoret. De har vært vennlige, imøtekommende og hjelpsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har møtt litt av vært av folk på trygdekontoret. Noen er veldig greie og andre vet jeg ikke helt hva gjør der.. Men de jobber innenfor forskjellge felt, spørs om hun du var hos egentlig driver på med sykepenger eller noe?

Beregninggrunlaget er de 4 siste ukene. Iallefall var det det for en venninne av meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig dårlig erfaring med trygdekontoret.

Jeg ringte ned dit i slutten av oktober for å høre hvordan man skal gå fram når man søker om rehabiliteringspenger, da fikk jeg beskjed om at legen min måtte sende søknad til de, jeg spurte om det var alt og fikk til svar at det var det.

Ringte nå i midten av desember for å høre hvordan det gikk med søknaden, får da beskjed om at det ikke ligger inne noe søknad på meg, og jeg sier da at legen min sendte den i slutten av oktober, da får jeg beskjed om at ja den har de jo mottat for lenge siden, men jeg måtte jo skrive en søknad selv, jeg spør da hvorfor ikke jeg fikk beskjed om det får jeg til svar at sånnt må jeg jo bare vite.

Pg. av dette tar nå søknaden min 1 1/2 mnd lenger tid enn den skulle, jeg går også hjemme uten inntekt, så for oss så er det veldig tøft.

Så jeg har veldig lite til overs for trygdekontoret. Har hatt en annen ukoselig opplevelse der og.

:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet dere forresten hvordan det er når jeg avsluttet et arbeidsforhold 1.5, men fikk utbetalt feriepenger i mai mnd. Teller mai med da? En dame der sier ja, en annen nei fordi jeg da ikke lenger var ansatt der.  

Oppsigelsestiden gikk ut 1.5.

Feriepenger betales av lønn. Siden du ikke får lønn for mai, skal du heller ikke ha betalt feriepenger av mailønnen.

Du får selvsagt ikke feriepenger av feriepengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...