Gossip girl Skrevet 7. juni 2011 #1 Skrevet 7. juni 2011 Vil bake opp noen kaker å ha i frysen. Hva er oppskriften på din beste frysekake?
Frk. Belle Skrevet 7. juni 2011 #2 Skrevet 7. juni 2011 (endret) Jeg har laget noen muffins som er supre til frysing etter innspiasjon fra Lenes oppskrifter. . Min versjon er slik: 2 egg 150 gram sukker 1 ss vaniljefruktose. 100 gr. smør 75 gr blandete nøtter (mandler, hasenøtter, valnøtter) 100 gram 70% sjokolade 100 gram kokosmasse litt hakkete hassenøtter litt fingersalt (synes et lite snev av salt gjør susen sammen med sjokolade) Visp egg og sukker(+vaniljesukker) til eggedosis i. Smelt smøret sammen med halvparten av sjokoladen og la det avkjøle litt. Hakk nøtter og halvparten av sjokoladen.Bland alt sammen (unntatt hakkete hassenøtter og salt) til en røre. Fordel med skje i ca. 12 muffinsformer. Strø hakkete hassenøtter og bitte litt salt oppå hver muffins før de stekes. Stekes på 150 grader i ca. 25 minutter. Jeg steker i silkonformer og da er muffinsene lette å vippe ut. Når de er kalde putter jeg dem i frysen. De holder seg godt og tiner på en blunk. Disse har jeg også brukt lune til dessert med litt vaniljeis til. Mmmmm... Endret 8. juni 2011 av Frk. Belle
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2011 #4 Skrevet 7. juni 2011 Jeg synes gulrotkake er veldig godt, selv etter å ha vært i fryseren (uten glasur). Jeg foretrekker denne oppskriften, men bare med enkel glasur (kremost med mandarinsmak og melis).
Gjest tina69 Skrevet 7. juni 2011 #5 Skrevet 7. juni 2011 SMASH KAKE. 4 eggehviter 3 dl sukker 40 ritz kjeks 3 dl fløte 5 dl vaniljekrem 1 pose smash- sjokolade, gjerne Smash minis, ettersom disse er fine å ha hele på toppen av kaken! Glasur : 4 eggeplommer 3 ss sukker 60 g meierismør 200 g mørk kokesjokolade Framgangsmåte: Sett stekeovnen på 175 grader. Ha kjeks i en pose og knus de litt med et kjevle. Pisk eggehvitene litt og tilsett sukkeret. Pisk videre til stiv marengs. Ha de knuste kjeksene i marengsen. Kle en langpanne med et bakepapir. Bre røren utover formen, men ikke la den dekke hele formen ca. 3/4. Stek bunnen i ca. 15 minutter. Avkjøl bunnen helt før du pynter den. Glasur : Eggeplomme, sukker og margarin smeltes forsiktig sammen under omrøring. Ha deretter i sjokoladen og rør til en jevn og fin glasur. Ha sjokoladeglasur over hele kaken. Del den i 2. Ha vaniljekremen på den ene halvdelen, legg den andre delen av kakebunnen oppå. Ha pisket krem på toppen, og pynt med Smash minis (eller knuste smash). Kan godt ha litt smash i vaniljekremen også, men da blir de raskt myke. Kaken bør pyntes samme dag som den serveres.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #7 Skrevet 8. juni 2011 Jeg elsker Baileys Parfait. Den SKAL stå i fryseren. Den blir best om man lager den i rund kakeform, men jeg har også laget den i muffinsformer for å gjøre det enklere å ta ut det man trenger sånn at ikke hele kaka står på bordet og smelter. Da steker jeg bunnen i bare ti minutter (i muffinsformer) før jeg tar de ut, avkjøler og fyller på resten. Bunnen: 250 gram mørk sjokolade av god kvalitet 250 gram Meierismør eller Kvitseidsmør 4 egg 250 gram melis 1 ts bakepulver 1 ss kanel 1 ss kakaopulver "Fyllet": 5 dl kremfløte 5 eggeplommer 100 gram sukker 50 gram vann (ja, merkelig å måle vann i gram) Litt revet sjokolade etter smak (jeg bruker helst mørk sjokolade) 0,5 dl Baileys Topping: 1 dl valnøtter Litt salt Bunnen: Smelt smør og sjokolade. Pisk egg og melis. Hell smørblandingen i eggeblandingen. Sikt inn det tørre og bland forsiktig. Hell i en smurt form (24 cm) med bakepapir i bunnen og bak i ovnen på 200 grader i ca. 20 minutter. La den kjøle seg litt ned. "Fyllet": Pisk fløte til krem. Pisk eggeplommene. Kok sukker og vann på høy varme til det blir sirup. Hell sirupen i eggeplommene og pisk til det blir kaldt og luftig. Vend kremen forsiktig inn i eggedosisen. Tilsett revet sjokolade og Baileys. Hell blandingen over sjokoladebunnen og sett i fryseren. Topping: Rist grovhakkede valnøtter i en tørr stekepanne med litt salt. Ta kaken ut av fryseren 10-15 minutter før den skal spises og dryss over saltristede valnøtter.
pia80 Skrevet 8. juni 2011 #8 Skrevet 8. juni 2011 Daimkake er jo nydelig da! Og osteiskake, den finner du på detsoteliv.no Jeg pleier å droppe bunnen og heller ha knuste gjendekjeks blandet med kanel på toppen.
Brunhilde Skrevet 8. juni 2011 #9 Skrevet 8. juni 2011 Jeg pleier å bake brownies som jeg kutter i passe "munnfuller" før jeg fryser dem i en isboks. Tiner mens kaffen koker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå