Gjest imli Skrevet 8. juni 2011 #21 Skrevet 8. juni 2011 Mener dere virkelig at barnet ikke kan ligge i senga si mens dere er på toalettet? Sjølvsagt kan det det, men ikkje alltid utan å hylskrike
Gjest Purple Haze Skrevet 8. juni 2011 #22 Skrevet 8. juni 2011 Min største overraskelse som mor kom da mine ble myndige! Etter 18 år med null bekymringer og grei skurring, har det egentlig vært mye pes og bekymringer med begge to da de skulle entre voksenlivet. Mye mer enn da de var små. Det har sjokkert meg ganske mye! 1
Havbris Skrevet 8. juni 2011 #23 Skrevet 8. juni 2011 Min største overraskelse som mor kom da mine ble myndige! Etter 18 år med null bekymringer og grei skurring, har det egentlig vært mye pes og bekymringer med begge to da de skulle entre voksenlivet. Mye mer enn da de var små. Det har sjokkert meg ganske mye! Dette er gjenkjennelig. Jeg trodde at bekymringene var størst og flest da de var mindre - men har oppdaget at det fortsetter også når de snart er voksne. Sannsynligvis forblir jeg en bekymret hønemor resten av livet
SummerJoy Skrevet 8. juni 2011 #24 Skrevet 8. juni 2011 - Hvor mye man ammet i begynnelsen. Bor jo nærmest i sofaen med babyen klistret fast i puppen de første ukene :gjeiper: - At det å få en lang dusj i fred og ro føles som luksus
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #25 Skrevet 8. juni 2011 Sjølvsagt kan det det, men ikkje alltid utan å hylskrike Det er nå så. Men en annen her skrev som om man må sitte på toalettet med babyen på fanget.
SummerJoy Skrevet 8. juni 2011 #26 Skrevet 8. juni 2011 Det er nå så. Men en annen her skrev som om man må sitte på toalettet med babyen på fanget. det har jeg gjort flere ganger. Av og til er ungen f.eks skikkelig trøtt når jeg må på do, og jeg blir gal av å høre på klagelydene hans når han ligger på badegulvet da. Blir bare sterss. Derfor er det mye enklere å bare ha han på fanget..da er han fornøyd.
Gjest imli Skrevet 8. juni 2011 #27 Skrevet 8. juni 2011 Det er nå så. Men en annen her skrev som om man må sitte på toalettet med babyen på fanget. Innimellom har vel dei fleste litt lengre toalettbesøk Og då er det ikkje alltid ein orkar å høyre på hylskriking gjennom heile seansen
Klematis Skrevet 8. juni 2011 #28 Skrevet 8. juni 2011 Min største overraskelse har egentlig vært hvor FÅ overraskelser det har vært! Alt har gått mye lettere enn jeg hadde trodd! Tror jeg kan telle på en hånd de gangene hun skrek (utenom litt smågrining som det var greit å finne årsaken til) før hun ble ca 14 mnd. Og så er jeg akkurat like dårlig på å være streng og konsekvent som jeg hadde fryktet på forhånd, så jeg ble dessverre ikke overrasket på det punktet...
Redbull Skrevet 8. juni 2011 #29 Skrevet 8. juni 2011 Luktar det vondt av hendane/halsen til babyar? Tykkjer babyar luktar så utruleg godt, eg! Sa ingenting om at babyer ikke lukter godt! men jeg var ikke obs på å vaske inni hendene i begynnelsen, og jenta mi hadde/har ofte hendene i munnen, der det ofte er melk og gulp. Så ja, jeg syns det lukter pyton.....
nickless Skrevet 8. juni 2011 #30 Skrevet 8. juni 2011 (endret) Hvordan tålmodigheten blir testet, trodde ikke jeg kom til å bli sint på mine egne barn (!) Det forundrer meg egentlig fremdeles , 7 år etter jeg ble mor for første gang , hvor mye tålmodighet og ro som trengs for det gode samspillet med barna. Og så undret jeg meg på hva jeg egentlig brukte tiden på før jeg fikk barn Endret 8. juni 2011 av nickless
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #31 Skrevet 8. juni 2011 -hvor utrolig artig og interessant og stas det er å følge utviklingen, fra første stund -hvor utrolig vanskelig det er å være konsekvent, selv om jeg klarer det med andres barn så lett som bare det - selv i dagesvis -hvor mye krangel med partner det å få barn kunne føre til, pga lite søvn, ulik oppfatning osv -manglende morsfølelse i starten, hadde aldri trodd det skulle skje når et barn var så planlagt og etterlengtet som vårt var -hvor lite de har skreket, har nesten aldri bysset eller hatt netter med mye våking. -hadde trodd jeg skulle gått rundt og vært mer stormende forelsket i dem hele tiden, men det er jeg ikke. Klarer fint å reise fra dem, savner dem fint lite. Men herlig å komme hjem også.
SummerJoy Skrevet 8. juni 2011 #32 Skrevet 8. juni 2011 (endret) Sa ingenting om at babyer ikke lukter godt! men jeg var ikke obs på å vaske inni hendene i begynnelsen, og jenta mi hadde/har ofte hendene i munnen, der det ofte er melk og gulp. Så ja, jeg syns det lukter pyton..... De har jo hendene knyttet hele tiden i begynnelsen og. Blir litt klamt og svett inni hendene deres da ja. En annen ting som overrassket meg veldig da jeg ble mamma var jo at babyen aldri gråt. Hører jo fra "alle kanter" at babyer gråter og det er våkenetter og vet ikke hva. Vår baby gryntet om hun var missfornøyd og det var lett å skjønne hva problemet var så grine gjorde hun aldri. Endret 8. juni 2011 av SummerJoy
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #33 Skrevet 9. juni 2011 Jeg var ikke forberedt på følelsen av at dersom vi hadde klart det økonomisk, kunne jeg godt gi opp karrieren min som jeg har brukt mange år på å bygge opp og utdanne meg til - og bli hjemmeværende mamma på heltid Alt ble liksom så lite viktig sammenlignet med barnet.
Gjest Krizzy Skrevet 9. juni 2011 #34 Skrevet 9. juni 2011 Min største overraskelse var at babyen kan være lysvåken klokken 4 på morningen selvom han har skreket nesten hele natten! (skjer hver gang tennene er på vei....... ).
Redbull Skrevet 9. juni 2011 #35 Skrevet 9. juni 2011 Min største overraskelse var at babyen kan være lysvåken klokken 4 på morningen selvom han har skreket nesten hele natten! (skjer hver gang tennene er på vei....... ). Ånei, ikke si det....... Nå gruer jeg meg til tennene kommer.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #36 Skrevet 9. juni 2011 Får stadig overraskelser når det gjelder ungene. De er ikke bitte små lengre, i alle fall ikke fysisk. De er mellom 6 og og 13. Det som forunder meg nå er at ting jeg som barn selv tok som en selvfølge å kunne, må jeg hos mine egne putte inn med teeeeeskjeeeeee!!!! Og noen ganger virker det som om det aldri kommer til å gå inn.
Gjest Krizzy Skrevet 9. juni 2011 #37 Skrevet 9. juni 2011 Ånei, ikke si det....... Nå gruer jeg meg til tennene kommer. Jeg vil anta at det ikke er noe å grue seg over. Jeg gruet meg skikkelig, og tenkte at kom til å få kolikkunge, men fikk en kronisk sover istedenfor. Alle andre babyer som jeg vet om har sovet helt vanlig, og plutselig våknet med tenner. Min, derimot, har reagert på den måten han gjør. Det er helt greit det, men jeg er grisetrøtt hver gang, og nervene er ikke helt på plass etter natten (min nerver, altså )
Gjest Normalfordeling Skrevet 9. juni 2011 #38 Skrevet 9. juni 2011 Hvor fort og greit jeg akepterte å stå opp flere ganger hver natt samt å stå tidlig opp hver morgen. At det var helt greit å prioritere barnet til enhver tid og at man selv var underordnet. Jeg har tenkt tanken om at det er noe som skjer når man går gravid som forbereder en. Dersom noen sa til meg at jeg skulle opp tre ganger om natta så hadde jeg steilet. Den gangen gikk det helt fint.
Gjest wahaj Skrevet 9. juni 2011 #39 Skrevet 9. juni 2011 Hvor slitsomt det var med en kolikk baby som bare skrek og skrek. - Hvor forferdelig det er når barna er utrøstelig og du ikke vet hvorfor de skriker. -Hvor stor kjærlighet det går an å føle for en liten en du ikke har kjent lenge. - Hvor lite søvn det er mulig å 'overleve' på. -Hvor sårbar man blir, og alle bekymringene som følger med barn -At det går an å bli så sur og irritert når de driver deg til 'vanvidd', men alt forsvinner så fort de gir deg et smil eller en klem.
SummerJoy Skrevet 9. juni 2011 #40 Skrevet 9. juni 2011 Ånei, ikke si det....... Nå gruer jeg meg til tennene kommer. Ingen av mine har hatt plager i forbindelse med tannfrembrudd, så det behøver ikke bli slik hos dere heller
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå