Gå til innhold

Trekking av visdomstan

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei.

Jeg går til en privat tannlege, og fikk i dag beskjed om at jeg må trekke ut den ene visdomstannen oppe til høyre.

Usikker på hvor mye det koster, men går ut i fra at det er dyrt.... Er student, så har egentlig ikke råd :/ Får riktignok studentrefusjon, men det er ikke snakk om store beløp.

Har hørt at dersom man får en henvisning (fra fastlege?) at det blir billigere? At man da altså bare betaler egenandel. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Henvisning fra fastlege har jeg aldri hørt om, men da jeg skulle trekke visdomstanna mi ble det visst regnet som operasjon, noe som ga meg refundert deler av summen fra trygdekontoret.

Men det kommer an på hvordan tanna ligger mener jeg å huske.

Skrevet

Når det gjelder visdomstenner får du refundert ca 1300 kroner fra Nav, så det hjelper jo litt. Den gangen jeg trakk (hos tannkirurg) kom det på ca 1700.

Skrevet

Har trukket to visdommstenner på sykehus, og betalte ikke noe mer enn egenandelen på 350 kr.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Du kan også få det utført av tannlegestudenter under oppsyn av tannlege. Da blir det billigere, men det er ikke å anbefale etter min erfaring.

Skrevet

Du kan jo få det gjort på Odontologisk Fakultet på Blindern. Det blir gjort av studenter, men har aldri hørt noen klage etterpå. Skal dit selv, og samboeren min har trukket to visdomstenner hos dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...