Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2011 #1 Skrevet 6. juni 2011 Hei. Jeg går til en privat tannlege, og fikk i dag beskjed om at jeg må trekke ut den ene visdomstannen oppe til høyre. Usikker på hvor mye det koster, men går ut i fra at det er dyrt.... Er student, så har egentlig ikke råd :/ Får riktignok studentrefusjon, men det er ikke snakk om store beløp. Har hørt at dersom man får en henvisning (fra fastlege?) at det blir billigere? At man da altså bare betaler egenandel. Noen som vet?
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #2 Skrevet 6. juni 2011 Henvisning fra fastlege har jeg aldri hørt om, men da jeg skulle trekke visdomstanna mi ble det visst regnet som operasjon, noe som ga meg refundert deler av summen fra trygdekontoret. Men det kommer an på hvordan tanna ligger mener jeg å huske.
Rayanne Skrevet 6. juni 2011 #3 Skrevet 6. juni 2011 Når det gjelder visdomstenner får du refundert ca 1300 kroner fra Nav, så det hjelper jo litt. Den gangen jeg trakk (hos tannkirurg) kom det på ca 1700.
Brigada Skrevet 12. juni 2011 #4 Skrevet 12. juni 2011 Har trukket to visdommstenner på sykehus, og betalte ikke noe mer enn egenandelen på 350 kr.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 12. juni 2011 #5 Skrevet 12. juni 2011 Du kan også få det utført av tannlegestudenter under oppsyn av tannlege. Da blir det billigere, men det er ikke å anbefale etter min erfaring.
chikako Skrevet 12. juni 2011 #6 Skrevet 12. juni 2011 Du kan jo få det gjort på Odontologisk Fakultet på Blindern. Det blir gjort av studenter, men har aldri hørt noen klage etterpå. Skal dit selv, og samboeren min har trukket to visdomstenner hos dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå