AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #1 Skrevet 6. juni 2011 Jeg bruker aluminiumklorid fordi jeg svetter så utrolig mye på håndlflatene og under armene. Noen ganger kan jeg påføre gørra hver dag i en uke osv.. Noen ganger blir jeg så tørr inni hendene at jeg begynner å flasse. Og da flasser det skikkelig. Ser dritekkelt ut! Kan det være farlig å påføre dette? Mulig kreftfremkallende? Eller jeg vet ikke, noen som har erfaringer i det hele tatt?
PepsiMax Skrevet 6. juni 2011 #2 Skrevet 6. juni 2011 Spør på apoteket da vel vil tro det er greit å bruke det under armene, det selges jo deoer med dette i. Litt mer skeptisk til å bruke det på hendene da du blir så tørr av det!
annik Skrevet 7. juni 2011 #3 Skrevet 7. juni 2011 jeg bruker antiperspirant, en deodorant som varer i mange dager. Ingen svetting, men er da avhengig av at jeg ikke har barbert meg under armene en god stund før påføring. Påføres den på nybarbert hud, vil svien bli så intens at man blir tvunget til å vaske den bort, og man vil få utslett. Dette har skjedd meg mange ganger, og det sier meg at den ikke kan være helt bra, selv om det noen ganger er utrolig deilig å slippe svetteringer under armene. Aluminiumklorid kan i lengden øke sjansen for å få alzheimer, men jeg tror man må bruke det i store mengder før dette skjer. Dessuten er det "nervegift" fordi det påvirker nervene på en negativ måte.. Flassingen i hendene, som du forteller om, er vel også et tegn på at det ikke er helt bra å bruke aluminiumklorid.. Håper svaret gjorde deg litt klokere! men for all del, ikke tro at du kommer til å få alzheimer dersom du fortsetter å bruke det. Dette er snakk om et stort forbruk, og du virker fornuftig nok til å la armhulene og hendene få lufte seg litt. Svetting skal jo regulere kroppstemperaturen
annik Skrevet 7. juni 2011 #4 Skrevet 7. juni 2011 (endret) * dobbelpost * Endret 8. juni 2011 av annik
Snikk Skrevet 12. juni 2011 #5 Skrevet 12. juni 2011 Jeg bruker aluminiumklorid under armene, men når jeg først tar det på er jeg tørr og fin under armene i en hel uke etterpå, uansett hva slags situasjoner jeg er i. Behøver derfor ikke bruke det så ofte Men jeg merker at hvis jeg tar på nytt med en gang det slutter å virke, så minsker effekten ganske mye. Må derfor ha perioder med opphold for at det skal funke hos meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå