Gå til innhold

Drikk mye vann!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Tjoms

Vel, hvis jeg skal være såpass streng med meg selv, da lar jeg heller være å drikke te:P Er glad i det søte, dessverre...

Bruk heller Stevia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal erstatte væsketapet ditt med 1,5. Dvs om du taper 1l væske under trening må du drikke 1,5l etter trening. Ikke på en gang, men fordelt utover de første timene etter trening. Under trening vil kroppen aldri klare helt å rehydrere seg, spesielt ikke på varme dager, eller ved svært langvarig aktivitet. Derfor er det viktig å rehydrere etter trening også.

Avhengig av vær, klima og intensitet trenger kroppen fra 0,5l - 2l væske i timen.

Hvordan finne ut væsketap?

Gå på en vekt. Noter vekten.

Legg merke til hvor mange dl eller liter du drikker under trening.

Vei deg etter trening. Væsketapet er vekt før trening - vekt etter trening - væske inntatt under trening.

1liter vann = 1000gram.

Normalt skal denne testen gjøres på treninger som ikke er mer enn en time.

Ved veldig lange treningsøkter kan forbruk av glykogen påvirke resultatet. Normalt er det så lite at det ikke spiller noen rolle. Det skader ikke å drikke litt for mye.

Dersom det er veldig varmt og du trener veldig lenge kan du få behov for å erstatte elektrolytter som magnesium, kalium og natrium. Dette for å bevare saltbalansen og sikre god rehydrering. I tillegg vil det forebygge kramper. Drikk da væske med dette tilsatt.

Såpass ja... Jeg sørger for å ikke trene når det er som aller varmest hvertfall, og jeg tar magnesium:)

Du virker som et kunnskapsrikt menneske:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjoms

Hva er det? ;P

Det er det sunneste søtningsmiddelet som finnes - når man først skal bruke det. Er veldig søtt, så må bruke veldig små doser. Kan kjøpe det her, nå på tilbud og greier :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja... Jeg sørger for å ikke trene når det er som aller varmest hvertfall, og jeg tar magnesium:)

Du virker som et kunnskapsrikt menneske:)

Takk!

Det er det sunneste søtningsmiddelet som finnes - når man først skal bruke det. Er veldig søtt, så må bruke veldig små doser. Kan kjøpe det her, nå på tilbud og greier :ler:

Er stevia lov i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...