Gå til innhold

Hjelp med kjole til fyldig fru!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen bilder + forslag til kjoler som passer til fyldige jenter. Jeg er ikke feit, men fyldig, og trenger tips. Vet egentlig ca. hvordan kjolen min skal være, og jeg skal få sydd den.

Men som sagt - trenger likevel å høre hva dere mener! Hva er fint, og hva er mindre fint på fyldige jenter?

Flott hvis dere har bilder!!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Slike sårende bemerkninger må vi unngå. Innlegget er slettet. Moderator.1212[ Dette Innlegg er endret av: Hege den 2002-05-13 18:29 ]

Skrevet

OI! Dette var litt av et råd!!! Må jeg det synes du? Jeg ville ikke ha kommentarer på min figur, men hva som vil kle MEG sånn som jeg er.

Gjest Anonymous
Skrevet

For et frekt forslag om at hun kanskje bør slanke seg! Noen trives med å være fldige og det synes jeg er kjempeflott. Da bør man ikke foreslå slanking! Ærlig talt jenter!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det var min mening.

Var i et bryllup der bruden hadde en alldeles nydelig kjole. Kjempestorkjole med slep,slør tyll og tull. Bruden var str44 og det fylte hele lokalet

Brudebildet sert du valker her og der.

Derfor mitt råd til deg. La mine meninger være i fred.

Du kan ikke regne med at dine meninger skal være i fred dersom de er enget til å såre andre brukere. Moderator.1212[ Dette Innlegg er endret av: Hege den 2002-05-13 18:34 ]

Skrevet

Ærlig talt!!!!Og selvfølgelig måtte denne kommentaren komme fra en anonym.....

Hva med å svare på det som blir spurt om heller???

Har ingen bilder å vise til,ikke akkurat nå ihvertfall.Men jeg mener jo at det enkle passer best på fyldige.Ikke for mye blonder og tyll og overflødig pynt.Rett og slett en enkel kjole med enkle,rene linjer.På en måte en rett-opp-og ned-kjole,hvis du forstår.Eventulet med en liten innsving i livet.Og så ikke rund hals.

ikke så lett å forklare.Skal prøve å rote fram noen bilder på nettet.

Så kommer det sikkert noen flere fornuftige svar håper jeg.

Det får være grenser for hva slags tull man kan tillate seg å skrive her.og så anonymt da.....HMMFF!!!!sier jeg bare!

Skrevet

Jeg tror en helskåren kjole ville kle deg best. Har selv fått noen kilo ekstra di siste årene,er ikk feit jeg heller men litt fyldig. Jeg har prøvd utallige kjoler, og fant ut av at de som satt penest på meg var helskårede eller a- formede kjoler.

http://www.sinceritybridal.com/sty/2856.htm

http://www.sinceritybridal.com/sty/2857.htm

Dette er bare to linker jeg fant frem i hu og hast,men leter du litt finner du mange inne på forskjellige kjole sider.

Lykke til videre i planleggingen.12

Skrevet

Det kommer vel litt an på hvilken figur du har. Jeg er også fyldig eller frodig som jeg selv liker å kalle det. Om du sender meg en e-mail kan jeg sende seg bilder av meg selv i forskjellige kjoler jeg prøvde + kjolen jeg tilslutt valgte.

Skrevet

Hvis du bor i nærheten av Drammen vil jeg anbefale deg å ta en tur til Brudespesialisten. Der har de godt utvalg i brudekjoler for oss med litt ekstra her og der + at de er kjempe service innstilte.12

Gjest svenskbrud
Skrevet

Nei veit du hva. Slike anonyme innlegg med så lite konstruktivt i, det skal man jammen meg lete lenger etter. Og siden vedkommende ikke har guts til å være annet enn anonym, er det rett og slett et innlegg å se bort i fra! Greit å ha ulike meninger, men det finnes ålreite måter å si i fra på også. Forresten vil jeg også legge til at størrelse 44 har blitt helt vanlig med årene, så hvis det er å fylle hele lokalet burde du nok se etter 2 ganger!

Men tilbake til spørsmålet. Jeg er selv litt kraftig, og har valgt en flott kjole hos Brudespesialisten i Drammen. Der har de noe for alle størrelser. Nå kommer det jo litt an på hva slags størrelse du er også, men du finner garantert noe fint som passer deg. Hvis du vil se bilde av kjolen min kan du sende meg en privat melding.12

Skrevet

En helskåren kjole er fint. Dersom du har stor byste, så er utringningen viktig. Jeg kunne ikke ha den for høy. Da så bysten større ut. Og med mitt ansikt var det finest med en mer firkantet utringning. Jeg fant også ut at det var finest med ermer (korte eller lange).

Dessuten synes jeg at de kjolene som var hel sateng hele veien ned, fikk meg til å virke større. De må liksom brytes opp med noe mønster eller broderier.

Også synes jeg kjolene satt finest med helt torselet under. Var veldig behagelig.

Skrevet

Hei,

jeg er selv ikke så stor, men i min vandring på brudesalongene har jeg sett flere frodige bruder prøve kjoler. Mitt inntrykk er at man bør styre unna kjoler med alt for mye "stæsj" hvis man er litt frodig, og velge enkle linjer. Hvis man har en kjole med langt slep, mye broderier/stener/blonder e.l. og stort slør kan det bli litt voldsomt. Synes også det kan bli litt too much hvis man har store bryster og en dypt utringet kjole med stropper. Korte ermer og firkantet utringing kan være veldig flatterende, uten at det er kjedelig! Paloma Blancas "Diva" serie (se link)er i litt større størrelser, mye lekkert synes jeg. Lykke til icon_smile.gif

http://www.palomablanca.com/Sections/Fashi...ionPreview.html

Skrevet

Jeg samfaret hele østlandet etter kjole når jeg giftet meg i fjor og kom frem til følgende.

Best utvalg hadde de hos Kristin i Lillestrøm.

Brudespesialisten i Drammen hadde bare et minimalt utvalg. Hos Kristin hadde de minst 20 kjoler å velge mellom.

Selv om man er fyldig så er det jo ikke slik at en type kjole passer oss. Vi er like forkjellige som våre tynne søstre.

Jeg valgt en enkel A kjole med lange chiffongermer som hadde en skrå skjæring rett under puppene som gjorde meg slankere.

Kan sende bilde på hva jeg mener hvis du vil, men send meg da en melding på priv.

Gjest Anonymous
Skrevet

Da jeg giftet meg hadde jeg en veldig enkel kjole som også var slankende. Dere kan se her:

http://home.no.net/waraas

gå inn på bryllup.

Jeg er kraftig rundt armene og jeg må bare si aldri velg tettsittende ermer og da særlig blondeermer.

Lykke til med kjolevalget icon_smile.gif12

Skrevet

HEi Junibrud 2003

Ta et tips fra en annen litt "fyldig" frøken:

Gå for prinsesse- eller a-cut.

Da jeg begynte å se på kjoler ville jeg ha kjoler med "skrå" se denne: http://www.sinceritybridal.com/sty/style_2900.htm

Den er kjempenydelig synes jeg, men da jeg prøvde tilsvarende kjoler fant jeg raskt ut at den type kjole definitivt la til mer enn den trakk fra!!!

En annen mulighet er todelte kjoler! Disse er faktisk veldig praktiske. Man kan bevege seg litt lettere, og skjørtet blir mye flottere!!

Min anbefaling er rett å slett å gå å prøve. Det har jeg gjort, og jeg skal ikke gifte meg før til neste år jeg heller!! Det er gøy, og så får du litt mer kjøtt på beinet i forhold til å vite hva du skal se etter.

Håper du finner noe nyttig her!!??!!

12

Skrevet

Min erfaring var faktisk anderledes. På meg virket denne typen liv (som på kjolen over) mye mer slankende på meg enn f.eks hele kjoler. Jeg har derfor valgt en kjole med et slikt liv.12

Skrevet

Anonym: Må si jeg ble såret over det du skriver. Jeg er selv str 44 og fyller ikke ut hverken det ene eller det andre. Jeg ble kjmpefin med kjolen jeg valgte. Jeg lurer på hvem du er som kan få deg til å si noe slikt, har du dårlig selvtillit? Kjolen jeg prøvde satt som et skudd og det var ikke en valke noen steder. Det har ikke bare med fett å gjøre vet du, men jeg har bryster også som står i stil til resten icon_smile.gif

Så til deg som ville ha et råd om kjole icon_smile.gif

Den jeg falt for med en gang var en innsvingt kjole med et lite slep. Armene sitter ikke etter men de rekker litt ned på overarmene. Siden jeg har store bryster så ble det penest med en som var litt utringet, men ikke for mye. Og ikke bry deg om anonym, hun her ikke greie på dette tror jeg icon_smile.gif

Skrevet

Tussilago; har du noe bilde av kjolen din?

Det er tydeligvis fler av oss "fyldige" her inne som kommer til å fylle hele lokalet når vi gifter oss (ironi), og de synes jeg er kjempehyggelig å se. Ble sint over anonyms idiotiske kommentarer, men slike ting må man vel bare prøve å overse. Det viktigste er vel tross alt at være kjære synes vi er flotte, og heldigvis liker min forlovede meg som jeg er.12

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...