Gjest Lottiplott Skrevet 6. juni 2011 #1 Skrevet 6. juni 2011 Personlig bruker jeg Toroposer i matlagingen, noen ganger av latskap, noen ganger fordi jeg ikke aaaner hvordan man lager ting fra bunnenm og andre ganger fordi de rett og slett er gode. En gjenganger hos oss er Stroganoffposen, som jeg fikser litt på selv. Jeg siler poseinnholdet, og koker det opp på vanlig måte. Etter ca fem minutter putter jeg i en liten boks med skivede champignoner og en liten boks hele champignoner, før jeg slenger oppi brunede biffstrimler mot slutten av koketida. Serveres med villris og salat. Har dere noen andre tips til å "pimpe" Toroposene, så vi andre kan prøve litt nye ting og få litt andre impulser?
FrøkenJosefine Skrevet 6. juni 2011 #2 Skrevet 6. juni 2011 I gamle dager når jeg fortsatt spiste carbs lagde jeg verdens beste pastagryte! Hadde en hvit pastasaus (med ost og urter, carbonara eller lignende)ferdig laget og kokt pasta sammen oppi en kjele som jeg hadde masse greier oppi! Gjerne ost, sopp, oliven, cherrytomater,løk, mais og urter.. Nam!
dobby Skrevet 6. juni 2011 #3 Skrevet 6. juni 2011 Har ikkje testa det sjølv, men tomatsuppa blir visst langt freshare dersom ein tilset ein boks hermetisk tomat.
Brunhilde Skrevet 7. juni 2011 #4 Skrevet 7. juni 2011 Det er en grønn pose med pasta i lys saus, Pasta di Parma tror jeg den heter. Jeg pleide å koke den etter anvisningen bak på posen og ha oppi et par ekstra nøster med tagliatelle. Mens dette kokte stekte jeg bacon og sjampinjon i skiver. Blandet alt sammen, hadde i ildfast form og toppet med ost. Stekte (ca 225 grader) til osten var godt smeltet. Godt med salat og nystekte baguetter ved siden av. Det er lenge siden jeg har brukt posen når jeg lager denne retten, det går nesten like fort å lage alt fra bunnen av.
Gjest Tjoms Skrevet 7. juni 2011 #5 Skrevet 7. juni 2011 Den gang jeg spiste Toro o.l pleide jeg å ta pasta de parma og blandet i sprøstekt bacon og biter av kyllingfilet. Enkelt og godt, men ikke mer enn det. Funker sikkert med laks også
Gjest navnelapp Skrevet 8. juni 2011 #6 Skrevet 8. juni 2011 Denne kyllingforma er knallgod, basen her er toro champignon- og kantarellsaus.
Supraspinatus Skrevet 9. juni 2011 #7 Skrevet 9. juni 2011 Den gang da jeg spiste Toro, Knorr og annen halv/hel-fabrikata pleide jeg å friske opp lasagnen med raspet gulrot, litt tomatpulver og kanskje litt chili og hvitløk. Følgelig måtte jeg redusere væskemengden noe da gulrøtter slipper mer vann enn man skulle tro. Og så toppet jeg det med mozarella.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2011 #8 Skrevet 9. juni 2011 Kremet suppe som i sopp eller brokkoli e.l. Kok opp med redusert værskemengde. Kutt med 2-3 dl. Kun vann og ikke melk eller fløte. Del kyllingfilet i biter og ha oppi suppe. Når den er ferdigkokt så har du oppi et beger creme fraiche. Da har du en slags gryterett som passer ypperlig til ris og med ekstra grønnsaker. Den meksikanske gryta har du oppi stekt sopp, hvitløk, chili og mais. Serveres med en rømmedert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå