Gå til innhold

Lavkarbo vs ketolyse?


Redbull

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg forskjellen? Kan jeg a meg ett kakestykke på lavkarbo uten å ødelegge alt? Må jeg telle kalorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du et lavkarbokosthold skal du spise under 150g karbohydrater pr. dag. På ketolysekuren skal du holde deg under ca. 15g. Så lenge du ikke overstiger karbohydratgrensene så kan du nok spise et kakestykke, men det er nok ikke anbefalt. Det finnes derimot mange oppskrifter på lavkarbo kaker på lavkarbo.no da! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor kan jeg spise mer karbohydrater på lavkarbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor virker lavkarbo selv om jeg ikke er i ketose? Er dette jeg ikke forstår! Hvorfor går folk i ketose om de kan leve på "bare" lavkarbo? Kan man spise like mye fett på lavkarbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ketolyse er en slankekur for mennesker som har 10-15kg for mye, og man bør gå over til generell lavkarbo, som er en livsstil, når man er ferdig med slankingen. Man går nok raskere ned i vekt ved å starte med ketolysekuren før man fortsetter med lavkarbo, enn å starte med lavkarbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, man mister mer vann og glykokenlagrene sine. Hurra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ketolyse er en slankekur for mennesker som har 10-15kg for mye, og man bør gå over til generell lavkarbo, som er en livsstil, når man er ferdig med slankingen. Man går nok raskere ned i vekt ved å starte med ketolysekuren før man fortsetter med lavkarbo, enn å starte med lavkarbo.

Da er jeg med! Takk forskikkelig svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man mister mer vann og glykokenlagrene sine. Hurra.

Så jeg gikk ned 25 kilo i vann og glykogen? Du verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg gikk ned 25 kilo i vann og glykogen? Du verden.

Gikk du på lavkarbo eller ketolyse? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ketolyse er en retning innen lavkarbo. Tilstanden heter ketose. Samboeren min vipper inn og ut av ketose, men lever på LCHF som meg. Han har gått ned 10 kg på 8 uker.

Leste du den linken jeg postet i brød-tråden Redbull? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du den linken jeg postet i brød-tråden Redbull? :)

nei! Den skal jeg finne :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...