Gå til innhold

Tampongbruk og smerter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har prøvd å lese litt om dette selv, men tenkte jeg skulle spørre om egne erfaringer fra dere andre som sliter med tampongbruk.

Min erfaring etter mange år med tamponger, er at jeg får vondt i magen når tampongen sitter inne. Tar jeg den ut, og bruker bind istedet, er magesmertene borte iløpet av en halvtime. Dette har skjedd så mange ganger at jeg vet det er tampongen som gjør det, men jeg lurer egentlig litt på om flere opplever det samme? Leser så mange si de ikke kan bruke tamponger fordi de blir såre/tørre nedentil, men har ikke lest noe om akkurat det jeg selv har funnet ut. Så ble litt nysgjerrig jeg... andre som opplever det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja..Jeg kan ikke bruke tamponger jeg for jeg får kramper i magen til jeg ikke kan stå, blir også kvalm og svimmel! Og det bare etter en halvtime/time..

AnonymBruker
Skrevet

Synd å høre at du har det så fælt, men litt fint å vite at jeg ikke er alene :klemmer:

-ts

Skrevet

Går helt bra, bruker bare bind isteden..:)

AnonymBruker
Skrevet

Hmm.. Så snålt. Kan det være at den sitter feil? Har du prøvd Tampax? Det er det eneste jeg kan bruke, ellers får jeg dritvondt.

Skrevet

Jeg hadde samme erfaringer, kjentes som magen og livmoren "knøyt" seg.

Hater å bruke bind, så jeg har begynt med menskopp. Den har, i motsetning til tampongen, ført til mindre menssmerter generelt, selv om den også sitter inne i skjeden.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns tamponger er skikkelig ekle og vonde å sette inn, må smøre de med krem/vaselig for at de ska gli inn uten at jeg trenger å dytte for mye. Enten er jeg trang eller så er det det at jeg ikke greier å slappe av, man setter jo noe som er helt tørt og i tillegg absorberende inn i seg. Bruker OB BARE når jeg må.

Har ikke mere vondt mens jeg bruker ob da, men det er ikke rart hvis noen får det. Det sitter jo et fremmedlegeme inni kroppen i timesvis!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får litt ekstra smerter med tampong, men det er det eneste jeg kan bruke mot blodstrømmen. Jeg har ikke så store smerter i utgangspunktet, så jeg tar heller litt ekstra smerter enn å blø ned alt og alle. Skal jeg klare meg med bind må det være hjemme, eller andre steder der jeg kan nå toalettet på få sekunder og det garantert ikke er kø. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns tamponger er skikkelig ekle og vonde å sette inn, må smøre de med krem/vaselig for at de ska gli inn uten at jeg trenger å dytte for mye. Enten er jeg trang eller så er det det at jeg ikke greier å slappe av, man setter jo noe som er helt tørt og i tillegg absorberende inn i seg. Bruker OB BARE når jeg må.

Har ikke mere vondt mens jeg bruker ob da, men det er ikke rart hvis noen får det. Det sitter jo et fremmedlegeme inni kroppen i timesvis!

Prøv Tampax, det kan være løsningen på problemene dine :) De glir lettere inn og du får de godt nok opp. Har samme problem som deg, og kan KUN bruke Tampax når jeg først bruker tampong.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde samme erfaringer, kjentes som magen og livmoren "knøyt" seg.

Hater å bruke bind, så jeg har begynt med menskopp. Den har, i motsetning til tampongen, ført til mindre menssmerter generelt, selv om den også sitter inne i skjeden.

Hvor har du kjøpt menskopp? Har den noen gang lekket?

Skrevet

Jeg opplever noe ubehag/magesmerter ved bruk av menskopp/tampong, men det gir seg i løpet av en halvtime og er absolutt til å leve med.

Skrevet

Hvor har du kjøpt menskopp? Har den noen gang lekket?

Kjøpte den på Helios, aldri hatt problemer, men må tømme den flere ganger i døgnet.

Skrevet

Prøv Tampax, det kan være løsningen på problemene dine :) De glir lettere inn og du får de godt nok opp. Har samme problem som deg, og kan KUN bruke Tampax når jeg først bruker tampong.

Har prøvd det også, prøvd det meste. Har hatt mens i 26 år :fnise: Syns det ble fomlete med tampax og like vondt som ob :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...