Gå til innhold

Når menn plutselig mister interessen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så forbanna lei. Har datet litt rundt på sukker og merker følgende:

Først i starten er gutten ALLTID overengasjert og ekstremt interessert. De er tiltrukket av meg, de synes jeg er morsom og alt det der. Så prater jeg med dem lenge over nett, men med tiden så hører jeg ikke så mye mer fra dem lengre.

Det er f.eks en fyr jeg prata med i to mnd. Han sendte meldinger på mobilen, han skrev ofte til meg på facebook (prata hver dag i en mnd). Han var rett og slett veldig interessert og maste at jeg måtte komme til han på besøk eller at vi måtte møtes ol. Han sa ofte jeg var spesiell og han var generelt over gjennomsnittlig interessert. (Han holdt til og med på å sende meg meldinger fra syden, noe som er dyrt for han). Men så merker jeg plutselig at han er mindre pålogget på facebook, han tar tar mindre intiativ til å prate. Virker som han bare gjatter med som ingenting når vi først prater.

Hva er det med menn? Virker alltid som det bare er en 1-2 måneders flørt for menn så mister de interessen?

(Jeg adder dem alltid på facebook så jeg vet de ikke har fått seg dame).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å miste interesse er ikke en spesiell egenskap som bare gutter bærer.

Hvis mennene du snakker med slutter å være interesserte, er det ikke noe å gjøre med det, og man kan ikke akkurat gjette seg frem til hva det var som gjorde at det blei sånn.

Jeg skjønner at du syns det er noe dritt at det blir sånn, men det eneste du kan gjøre er å vente til følelsene dine har roa seg ned, og fortsette med livet ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke lagt på deg i det siste?

Nei nei, utseende er det ingenting galt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har rett og slett gått tomme for samtaletemaer.

De første ukene/månedene kan man snakke om "alt" for å lære den andre personen å kjenne, gi et godt inntrykk av seg selv, dele sine interesser og lidenskaper, bli kjent med den andres tenkemåte og verdier og humor. Men dersom det ikke er nok felles å bygge på, så går man før eller siden tomme for ting å snakke om. Mange mennesker prøver dessverre å bare gli ubemerket ut igjen av livet ditt når de kommer til det punktet der de innser at de egentlig ikke har stort til felles med den nydelige jenta de startet å flørte med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har rett og slett gått tomme for samtaletemaer.

De første ukene/månedene kan man snakke om "alt" for å lære den andre personen å kjenne, gi et godt inntrykk av seg selv, dele sine interesser og lidenskaper, bli kjent med den andres tenkemåte og verdier og humor. Men dersom det ikke er nok felles å bygge på, så går man før eller siden tomme for ting å snakke om. Mange mennesker prøver dessverre å bare gli ubemerket ut igjen av livet ditt når de kommer til det punktet der de innser at de egentlig ikke har stort til felles med den nydelige jenta de startet å flørte med.

Jepp, dette kan stemme. Alternativt har han gått lei av TS og all skrivingen. Det stod ikke noe om de har møttes enda, men det så ut til at de har vært tastaturvenner bare, så da har han vel blitt fed up av å vente på at TS ville gå ut med ham. Hvis det stemmer forstår jeg ham godt.

Så kan det være at han har funnet ut at TS ikke er rett dame for ham. Det er lov å ombestemme seg, ikke noe rart i det. Dessuten er det jo slik at vi menn må vise klar og tydelig interesse helt i starten hvis det skal bli noe, f.eks. å bombe dere med meldinger og komplimenter. Ellers blir det vennefella. Men interessen og komplimentene trenger jo ikke være ekte, vi gjør det bare for å holde liv i interessen. Men dere kan ikke kritisere oss for det. Vi tilpasser oss bare situasjonen og respondere på denne måten fordi vi vet hvordan interessen deres fungerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan har du respondert på hans initiativ til å treffes?

Det kommer ofte til et punkt når man har skrevet om det som kan være naturlig å ta opp i en innledningsfase, at man går tom for noe fornuftig å skrive om.

Det betyr ikke at dere ikke ville hatt noe å snakke om den dagen dere hadde møtt hverandre, men skriftlig dør det hele fort ut over litt tid.

Om du ikke har respondert positivt på hans forslag om å møtes, kan det være at han har gått lei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Jeg adder dem alltid på facebook så jeg vet de ikke har fått seg dame).

Jeg vet ikke, men man opplyser vel ikke sivilstatusen på facebook.

Jeg vet at man kan, men jeg synes det er litt spesielt å gjøre det.

Bruker ikke facebook så mye selv da, annet enn til å sjekke eventer og invitasjoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, men man opplyser vel ikke sivilstatusen på facebook.

Jeg vet at man kan, men jeg synes det er litt spesielt å gjøre det.

Bruker ikke facebook så mye selv da, annet enn til å sjekke eventer og invitasjoner.

En ekte stalker googler selvfølgelig alle nye venner, og følger gjerne opp med å ringe eller sende melding til de for å sjekke hvilken relasjon de har til personen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dere har ikke møtt hverandre enda? Kanskje det er derfor han har mistet interessen. Hjelper ofte det. Å møtes og se om man faktisk passer sammen eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jentehumor

For min del tror jeg det har med hvordan jeg er som person og hvordan de er. Som de over meg sier, at man blir kjent med hverandre i starten fordi det er mye å snakke om, lære å kjenne osv, vite interesser etc, men så kan det hende at det er noe som du eller han føler ikke passer til et potensielt forhold med deg, da vil de liksom ikke mer. De ser ikke at det klaffer for demmes del, deres krav på det motsatte kjønn passet ikke likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dere har ikke møtt hverandre enda? Kanskje det er derfor han har mistet interessen. Hjelper ofte det. Å møtes og se om man faktisk passer sammen eller ikke.

Enorm fordel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs om du har brukt de 2 månedene på å gå rundt grøten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først i starten er gutten ALLTID overengasjert og ekstremt interessert. De er tiltrukket av meg, de synes jeg er morsom og alt det der.

Men så merker jeg plutselig at han er mindre pålogget på facebook, han tar tar mindre intiativ til å prate. Virker som han bare gjatter med som ingenting når vi først prater.

Hva er det med menn? Virker alltid som det bare er en 1-2 måneders flørt for menn så mister de interessen?

Si det...kanskje noen menn her vil gi noen ennå flere brukbare svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har respondert positivt på hans forslag om å møtes, kan det være at han har gått lei.

Bra teori.

En ting er i hvertfall helt sikkert; man går lei når den andre ikke viser noen interesse for å treffes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er f.eks en fyr jeg prata med i to mnd. Han sendte meldinger på mobilen, han skrev ofte til meg på facebook (prata hver dag i en mnd). Han var rett og slett veldig interessert og maste at jeg måtte komme til han på besøk eller at vi måtte møtes ol. Han sa ofte jeg var spesiell og han var generelt over gjennomsnittlig interessert. (Han holdt til og med på å sende meg meldinger fra syden, noe som er dyrt for han). Men så merker jeg plutselig at han er mindre pålogget på facebook, han tar tar mindre intiativ til å prate. Virker som han bare gjatter med som ingenting når vi først prater.

Hvorfor takker du ikke ja til å møtes da? Er ikke hensikten med nettsjekking å finne noen for et forhold i den virkelige verden? Hvor lenge skal en måtte snakkes over nett før en tar det ikke så store steget det er å møtes for en kaffe? Hvis han har foreslått å møtes flere ganger men ikke får noe positivt svare så regner han vel til slutt med at du ikke er så interessert og går videre til noen som han ikke behøver bruke så mye tid på før det bærer noe sted (og da mener jeg ikke sex men ihvertfall en første uhøytidelig date).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis noen *plutselig* mister interessen, så må det nødvendigvis ha noe med noe annet som plutselig skjedde. Å gå lei er en gradvis prosess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bare er på nett med disse karene i to måneder uten å vise noen interesse for å treffe dem i virkeligheten, så skjønner jeg godt at de går lei faktisk.

Jeg ville ha ønsket å møte mennesket jeg er i ferd med å bli kjent med - og det så snart som mulig egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bare er på nett med disse karene i to måneder uten å vise noen interesse for å treffe dem i virkeligheten, så skjønner jeg godt at de går lei faktisk.

Jeg ville ha ønsket å møte mennesket jeg er i ferd med å bli kjent med - og det så snart som mulig egentlig.

Her tror jeg du treffer blink. Det finnes en grense for hvor lenge man gidder å holde på slik uten å komme noe videre. Før online-alderen, hadde man også en viss tid man orket å kurtisere. Etter denne tiden, var det lett å falle i venne-fella. Det er ikke lett å skulle bare være venner med en man er interessert i, så da trakk man seg heller unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Om du bare er på nett med disse karene i to måneder uten å vise noen interesse for å treffe dem i virkeligheten, så skjønner jeg godt at de går lei faktisk.

Jeg ville ha ønsket å møte mennesket jeg er i ferd med å bli kjent med - og det så snart som mulig egentlig.

Spot on! Avstandskurtise og spenningsoppbygging på nettet er en lite farbar vei dersom ukene flyr avgårde. Hvis gutta i tillegg har tatt initiativet til at dere skal møtes men du gjør deg kostbar og trenerer dette, da er det game-set-match i forhold til intensiteten i kommunikasjonen.

Renoir har sagt noe treffende om det, hvordan vi er (ja, jeg vet jeg liker å generalisere og ja, jeg vet mange blir litt irritert av det), sitat; "En mann tror bare det han ser, lukter eller rører ved. En kvinne tror bare det hun føler."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...