AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #1 Skrevet 6. juni 2011 - Små barn må sitte bakovervendt i bil, det er tryggest! - Nei, vent litt, nå er det tryggest å sitte forovervendt! - Spis fisk, det er sunt! - Nei, vent litt, fisken er full av miljøgifter! - Spis grønnsaker, det er sunt! - Nei, vent litt, de er fulle av sprøytemidler, og nå også e.coli. - Holdt deg unna sola, den gir deg hudkreft! - Nei, vent litt, sola gir deg viktig tilskudd av vitaminer og holder deg frisk! Aaaaaargh! Det er ny forskning og nyheter som motsier hverandre hele tida. Og her stresser vi rundt for å prøve å gjøre det riktige for oss selv og de vi er glade i, og oppdager stadig vekk at det vi trodde var best viser seg å være verst. Satt litt på spissen, ja, men poenget er der likevel. Sukk. Tror jeg like gjerne burer meg inne i leiligheta mi for sikkerhetsskyld. Eller nei, vent litt, her er det sikkert fullt av muggsopp og radonstråling. Best å komme seg ut. Eller nei, vent litt, der er det luftforurensing og dårlig luft. Hjeeeeeeeelp! 3
nattsvermer Skrevet 6. juni 2011 #2 Skrevet 6. juni 2011 Jeg tror det beste er å slutte og følge med på nyhetene... 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #3 Skrevet 6. juni 2011 Jeg tror det beste er å slutte og følge med på nyhetene... Ja, det har du nok rett i. Livet var jo mye enklere før tv og internett gjorde oss til nyhetsjunkies. Nå bytter jeg kosthold hver gang jeg har slått på tv'n eller lest ei nettavis, og jeg ringer 113 hvis jeg har vært uheldig å sitte i et rom sammen med en røyker. Som ikke røykte. Nå lurer jeg på hva jeg skal spise i dag. Grønnsaker er livsfarlig, det samme er kjøtt og fisk. Frukt blir man feit av og brødvarer er djevelens (bak)verk. Det skal ikke være enkelt å være et moderne menneske! TS
FrøkenJosefine Skrevet 6. juni 2011 #4 Skrevet 6. juni 2011 Jeg har lært meg til å lytte til kroppen min istedenfor nyheter jeg, funker veldig mye bedre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå