Gå til innhold

vanskelig livssituasjon

Fremhevede innlegg

Gjest celine
Skrevet

Jeg er en dame på 30 år, har alltid vært følsom av meg.

Det siste året har verdenen min krasjet litt, og jeg sitter å småskjelver med klump i halsen mens jeg skriver dette.

Jeg er så sliten...

Min mor har blitt veldig syk og fortalte meg sist uke at hun var så deprimert at hun ville dø.

Jeg fungrer som en sterk person mine nære kan støtte seg på, men nå er jeg et skjelvende aspeløv.

Min mor har en alvorlig sykdom som hun nå får behandling for, men hun er lavt nede veldig ofte. Jeg fungerer som en støttespiller og er stabil når hun ringer, men hun vet ikke selv at jeg ofte tenker på å dø, og at jeg gråter ustoppelig etter hver samtale.

PCn min har i tillegg blitt hacket og noen ekle sider på internett har brukt min info nå og da. Jeg har fått det fjernet, og vokser meg sterk i tidene det går bra, men så plutselig dukker nye sider opp og jeg krasjer ned..

Skjer det samtidig med en tid som nå hvor jeg har mye press på meg så strever jeg skikkelig om dagen..

vurderer psykolog, men akkurat nå har jeg ca 1000 kr på konto som skal vare en stund..Så noe privatpsykolog har jeg ikke råd til..

Hjertesukk fra meg :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes kontakttelefoner du kan ringe..:) Søk litt på internett etter pårørendetelefoner, eller hjelpetelefoner som passer ditt behov! Enten det er sorg, en religiøs eller en litt mere generell hjelpetelefon! :)

Skjønner du har det vanskelig og vil gi deg en goood klem! :klemmer:

Alt ordner seg til slutt, man er alltid sterkere enn man tror!

Masse gode klemmer!

AnonymBruker
Skrevet

Uff! Hvis du har følt det slik en god stund, synes jeg du burde ta tak i problemet før det blir verre. Skjønner at private psykologtimer blir dyrt, men det finnes andre muligheter. Du kan be fastlegen din henvise deg til DPS? Her betaler du kun egenandel opp til frikortgrensen. Håper det ornder seg for deg! :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes kontakttelefoner du kan ringe..:) Søk litt på internett etter pårørendetelefoner, eller hjelpetelefoner som passer ditt behov! Enten det er sorg, en religiøs eller en litt mere generell hjelpetelefon! :)

Skjønner du har det vanskelig og vil gi deg en goood klem! :klemmer:

Alt ordner seg til slutt, man er alltid sterkere enn man tror!

Masse gode klemmer!

Ja for et flott råd. Hun gir uttrykk for at hun har lite penger, så oppfordrer du henne til å betale 20 kr minuttet for å snakke i telefonen...

Skrevet

Ja for et flott råd. Hun gir uttrykk for at hun har lite penger, så oppfordrer du henne til å betale 20 kr minuttet for å snakke i telefonen...

Kirkens SOS koster vanlig takst..telefonnummer dit er 815 33 300

Mental Helses hjelpetelefon koster seks kroner for en halvtime.. telefonnummer: 116123

På denne linken ligger det flere sider og telefonnummere:

http://www.psykiskhelse.no/index.asp?id=27269

Så tror du må gjøre litt bakgrunnssjekk før du høvler ned rådet mitt!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en dame på 30 år, har alltid vært følsom av meg.

Det siste året har verdenen min krasjet litt, og jeg sitter å småskjelver med klump i halsen mens jeg skriver dette.

Jeg er så sliten...

Min mor har blitt veldig syk og fortalte meg sist uke at hun var så deprimert at hun ville dø.

Jeg fungrer som en sterk person mine nære kan støtte seg på, men nå er jeg et skjelvende aspeløv.

Min mor har en alvorlig sykdom som hun nå får behandling for, men hun er lavt nede veldig ofte. Jeg fungerer som en støttespiller og er stabil når hun ringer, men hun vet ikke selv at jeg ofte tenker på å dø, og at jeg gråter ustoppelig etter hver samtale.

PCn min har i tillegg blitt hacket og noen ekle sider på internett har brukt min info nå og da. Jeg har fått det fjernet, og vokser meg sterk i tidene det går bra, men så plutselig dukker nye sider opp og jeg krasjer ned..

Skjer det samtidig med en tid som nå hvor jeg har mye press på meg så strever jeg skikkelig om dagen..

vurderer psykolog, men akkurat nå har jeg ca 1000 kr på konto som skal vare en stund..Så noe privatpsykolog har jeg ikke råd til..

Hjertesukk fra meg :(

har du ikke venner som kan gi deg litt støtte ?

du må nesten bestemme deg for å være litt mer psykisk sterk (lettere sagt enn gjort)

fordi din mor trenger jo din støtte...hvorfor ikke prøve noe selvhjelpsbok?

- Gleden finner man sjelden der man leter etter den.

Gjest celine
Skrevet

Tusen takk for gode råd. Det var godt å få det ut..

Har kjøpt meg en deilig lunch nå og har tatt meg en tur ut i frsk luft, og føler meg bedre.

Snart er det ferie..og penger vil komme.

Jeg tror jeg skal klare dette. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...