Gå til innhold

Slitasjeskade under foten?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet hele mitt voksene liv i serviceyrker, primært som kokk, bartender og servitør, noe som innebærer lange dager og mye gåing og ståing.

De siste årene har jeg ofte våknet opp med veldig ømme føtter.

Men dette siste året har ømmheten gått over til at jeg ofte våkner med smerter under føttene. Når jeg står opp av sengen, så er det nesten som jeg føler at jeg tråkker på glasskår.

De to siste dagene, så er det såpass vondt at jeg faktisk merker at jeg halter litt på venstre ben fordi det er så vondt når helen berører gulvet.

Jeg har alltid vert flink til å ha på meg gode sko, bytte halveis gjennom service osv. men disse triksene hjelper ikke lenger.

Er det noen som har opplevd lignende? Isåfall hva gjorde dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Har også jobbet som kokk og servitør i mange år. Kjenner igjen problemet du beskriver.

Har du undersøkt noe rundt Plantar Fascitt (betennelse under foten) ?

Her kan du lese litt om hva det er :

http://www.bedriftsterapeut.no/Fag/Diagnoser/Plan_fac/Plantar1.htm

Finnes også flere linker på nett med lesestoff om en søker på Plantar Fascitt.

Hadde desverre en meget sløv lege som ikke ville undersøke eller sende videre til undersøkelser.

Gikk i mange år før jeg selv gikk ga opp legen og gikk til privat ortoped. Da klarte jeg knapt nok å gå.

Tok ikke lange undersøkelsen før han fant ut at jeg hadde Plantar Fascitt. Fikk spesialtilpassede såler som er ekstra myke under, spessielt i hæl området. Ble en ny verden etter det :-)

Skrevet

Tusen takk, det høres akkurat ut som om det jeg opplever.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke kjenskap til problematikken, men har to forslag.

Det ene er å ta det opp med legen.

Det andre er å sjekke om foten din har "svakheter". Altså måten du står og går på. Du kan få sjekket ut dette hos Løbslabbet eller en ortoped må kunne gi deg råd og veiledning.

Skrevet

Det høres veldig ut som plantar fascitt ja. Datteren min har vært plaget med dette i flere år. Det eneste som hjalp henne, var et par styggdyre joggesko som var høyere i helen enn normalt. Da fikk senen avlastning.

Skrevet

Det høres veldig ut som plantar fascitt ja. Datteren min har vært plaget med dette i flere år. Det eneste som hjalp henne, var et par styggdyre joggesko som var høyere i helen enn normalt. Da fikk senen avlastning.

Styggdyre joggesko er en liten pris å betale, er lei av å gå på pigger hele tiden, det gjør jo ikke akkurat underverker for dagsformen og humøret...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...