Gå til innhold

Pjuskeluskens plaprerier :)


Gjest Pjuskelusk

Anbefalte innlegg

Gjest Pjuskelusk

Her blir det altså litt om alt, men grunnen til at jeg nå lager dagbok er at min å! så store og flotte livsstilsendring har gått litt i stå. Når man jobber med livsstilsendringer merker man fort at det finnes gode perioder og veldig mye mindre gode perioder. Jeg er inne i en ikke fullt så bra periode akkurat nå, så da prøver jeg alt for å få motivasjonen tilbake!

Litt om meg! Jeg er en frøken på 23 år fra Bergen med samboer og en gutt født i begynnelsen av 2010. Jeg er allmennlærerstudent, og begynner forhåpentligvis på master nå til høsten. Iom at denne dagboken kommer til å handle mye om livsstilsendringen min får jeg vel slenge med litt tall og harde fakta. Jeg har vært overvektig store deler av mitt liv, men da jeg var cirka 17 begynte det å eskalere litt. Da jeg ble gravid i 2009 veide jeg 74, og jeg veide hele 99,4 dagen for fødsel. Etter lillegutt kom til verden klarte jeg å karre meg ned til 72 i juni, men etter sommeren bar det opp til nærmere 80 igjen. Nå er jeg nede i 71, men nå står jeg altså litt fast. Og det er ikke så bra. Jeg skal nemlig gifte meg i begynnelsen av juli, og vil jo selvfølgelig være mitt flotteste :jepp:.

Så hva gjør jeg for å gå ned i vekt:

- Jeg er inspirert av den godeste Fedon Lindberg, og har kuttet kraftig ned på hvetemel og sukker, spiser lite og ofte, har protein til alle måltider, spiser mye frukt og grønt og har kvittet meg med fobien man fort får for fett (umettet).

- Jeg prøver å være litt i aktivitet hver dag

- Jeg prøver å få trent hardt 3 ganger i uken

Meeeen, selv om man har planen klar så er det ikke bare bare. Jeg antar at jeg bare må sparke meg hardt bak og se til å komme på riktig kjøl igjen! (Har hatt verdens største snope og snackse sprekk fra torsdag til i går!! IIIK!).

I dag setter jeg meg et nytt mål: Innen 1.august skal jeg veie 65 kg. Altså, 6 kg på 7 uker!

Ambisiøst mål, men det må være litt sånn.

Helst ville jeg laget en tabell, men det fikk jeg ikke til på KG, så da får det bli daglige oppdateringer i stedet.

Startvekt for uke 1: 71

Let the games begin!! :danse:

Endret av Pjuskelusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...