Gå til innhold

Hvor mye vannmelon kan jeg spise?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spiser altså MYE vannmelon, er på slankeren hvor jeg har kuttet ned på kalorier men det er vanskelig å beregne dette når det gjelder vannmelon.

Kna spise en HEL vannmelon på en dag..vet jeg er ekstremt. (er allergisk på eple,pære osv).

Føler meg alltid så oppblåst...kan vannmelon ha noe med dette å gjøre_

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vannmelon inneholder 36 kcal/100 gram, så burde det være lett å regne ut hvor mye du kan spise.

En hel vannmelon om dagen er nok i meste laget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannmelon inneholder 36 kcal/100 gram, så burde det være lett å regne ut hvor mye du kan spise.

En hel vannmelon om dagen er nok i meste laget. :)

varierer mellom hel og en halv, er bare så godt nå om sommeren, klarer ikke holde meg.

Men føler meg så oppblåst etter, magen står rett ut og er stram og hard. Tror du det har noe sammenheng? Er det noe i vannmelon som kan føre til dette (bortsett fra mengden,eller er det kanskje mengden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varierer mellom hel og en halv, er bare så godt nå om sommeren, klarer ikke holde meg.

Men føler meg så oppblåst etter, magen står rett ut og er stram og hard. Tror du det har noe sammenheng? Er det noe i vannmelon som kan føre til dette (bortsett fra mengden,eller er det kanskje mengden).

Prøv å kutte ut noen dager da hvis du ikke er helt melon-junkie. En hel om dagen er mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

varierer mellom hel og en halv, er bare så godt nå om sommeren, klarer ikke holde meg.

Men føler meg så oppblåst etter, magen står rett ut og er stram og hard. Tror du det har noe sammenheng? Er det noe i vannmelon som kan føre til dette (bortsett fra mengden,eller er det kanskje mengden).

Vannmelon er jo nesten bare vann, men kanskje frøene fra melonene kan bidra med noe hokuspokus i magen. Hvis ikke er det noe annet i kostholdet.

Jeg ville nok begrenset meg til en halv på det meste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å kutte ut noen dager da hvis du ikke er helt melon-junkie. En hel om dagen er mye.

Kan bli vanskelig ja :( bruker det ofte som mellommåltid..men da klarer jeg ikke begrense meg. Får prøve å kutte ut helt, klarer det ikke når jeg vet jeg har mer i kjøleskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vannmelon er jo nesten bare vann, men kanskje frøene fra melonene kan bidra med noe hokuspokus i magen. Hvis ikke er det noe annet i kostholdet.

Jeg ville nok begrenset meg til en halv på det meste..

Hmm,skal prøve å legge merke til det.

Spiser vannmelon uten frø..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest made4u

Ser at det er flere enn trådstarter her som bekymrer seg for melon, det blir bare så dumt at jeg ikke finner ord. Beklager, men det er ruskende fullstendig galt å bekymre seg for vannmelon sett fra et vektmessig ståsted, i så fall går man på et idiotisk opplegg ingen burde kopiere og lære noe av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, kan "trøste" deg med at jeg også lett spiser en hel melon om jeg får lyst på det! Men da snakker vi en gang i mnd ;) til "vanlig" spiser jeg gjerne en halv, 1/4 hver dg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannmelom er sånn 93 prosent vann, så det kan man vel spise ubegrenset av.. Bare man spiser normal mat også, da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er flere enn trådstarter her som bekymrer seg for melon, det blir bare så dumt at jeg ikke finner ord. Beklager, men det er ruskende fullstendig galt å bekymre seg for vannmelon sett fra et vektmessig ståsted, i så fall går man på et idiotisk opplegg ingen burde kopiere og lære noe av...

Hvorfor er det det? Jeg spiser 1600 kalorier hver dag UTENOM vannmelon, skal nED i vekt,(til vanlig før spiste jeg vel 18-2000++). Jeg snakker ikke om å spise vannmelon her og da,men SÅÅ MYE HVER DAG, det må da ha noe å si.

Om det er noen som har en arrogang holdning er det vel du...som tror du alltid vet best."Alle andre er dumme.."

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannmelom er sånn 93 prosent vann, så det kan man vel spise ubegrenset av.. Bare man spiser normal mat også, da :sjenert:

Men det blir vel ca 200-300 kalorier i en stor hel en om man spiser en hver dag..så det har jo noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er flere enn trådstarter her som bekymrer seg for melon, det blir bare så dumt at jeg ikke finner ord. Beklager, men det er ruskende fullstendig galt å bekymre seg for vannmelon sett fra et vektmessig ståsted, i så fall går man på et idiotisk opplegg ingen burde kopiere og lære noe av...

Tror du har mye å lære.

Det er ikke greit å spise ubegrenset mengde AV NOE SOM HELST, heller ikke vannmelon, heller ikke vann. På den andre siden skal det mye til for at vann og frukt skal "bli for mye". Men å spise en HEL vannmelon hver dag når man kontrollerer kaloriinntaket kan ikke akkurat hjelpe på vektnedgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at det er flere enn trådstarter her som bekymrer seg for melon, det blir bare så dumt at jeg ikke finner ord. Beklager, men det er ruskende fullstendig galt å bekymre seg for vannmelon sett fra et vektmessig ståsted, i så fall går man på et idiotisk opplegg ingen burde kopiere og lære noe av...

Nei og nei. Var du der igjen med dine bedreviterinnlegg?

Du er en av de her inne som presenterer det du måtte kunne på dårligst mulig måte. Selvfølgelig kan man ikke spise ubegrenset av melon (heller)! Hvis man skal ned i vekt må man ha et inntak som er lavere enn forbruket, så enkelt og så vanskelig er det!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har mye å lære.

Det er ikke greit å spise ubegrenset mengde AV NOE SOM HELST, heller ikke vannmelon, heller ikke vann. På den andre siden skal det mye til for at vann og frukt skal "bli for mye". Men å spise en HEL vannmelon hver dag når man kontrollerer kaloriinntaket kan ikke akkurat hjelpe på vektnedgangen.

Støttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser altså MYE vannmelon, er på slankeren hvor jeg har kuttet ned på kalorier men det er vanskelig å beregne dette når det gjelder vannmelon.

Kna spise en HEL vannmelon på en dag..vet jeg er ekstremt. (er allergisk på eple,pære osv).

Føler meg alltid så oppblåst...kan vannmelon ha noe med dette å gjøre_

Du sier du kutter på kalorier, hvordan er det med karbohydrater? Kutter du mye karbohydrater samtidig? Det kan være en grunn til oppblåst mage. Jeg kutta ut mye karbo en gang, og da fikk jeg en oppblåst og stinn mage.

Det kan også være at du da er allergisk mot vannmelon ja, siden du også er allergisk mot andre frukter. Dessverre. Men i seg selv vil jeg ikke si at vannmelon bidrar til økt vekt, men du skal aldri spise for mye av noe uansett hvor sunt/usunt eller godt det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er 36 kcal pr. 100 gram i vannmelon.

1 kg = 10 hundregrammere.

Hvor mye veier en vannmelon? 3-4-5 kg?

Si at det spiselige på melonen veier 4 kg, da får man regnestykket 36 kcal/100 g * 40 hundregrammere = 1440 kcal.

SELVFØLGELIG har et så stort daglig inntak noe å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...