LamaLover Skrevet 5. juni 2011 #1 Skrevet 5. juni 2011 Enten hater man den eller så elsker man den. Og jeg personlig ELSKER smaken av sjokoladen i sjokoladekalenderne. Tenk så sært -den har smakt likt i alle de år, men det er jo bare den som smaker sånn! I hvert fall har det ikke lyktes meg å finne en god erstatter. Har noen andre?? Da blir jeg glad i sjela.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #2 Skrevet 5. juni 2011 Enten hater man den eller så elsker man den. Og jeg personlig ELSKER smaken av sjokoladen i sjokoladekalenderne. Tenk så sært -den har smakt likt i alle de år, men det er jo bare den som smaker sånn! I hvert fall har det ikke lyktes meg å finne en god erstatter. Har noen andre?? Da blir jeg glad i sjela. Jeg synes igrunnen sjokoladen i sjokoladekalenderen smaker akkurat som du skriver i overskriften: som kalender. Altså som papp. Jeg har alltid innbilt meg at smaken kommer av at den har ligget lenge, gjerne siden forrige jul. Du får teste det ut. Eller hamstre tikronerskalendere i desember så du har til hele året.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #3 Skrevet 6. juni 2011 Vet du, sånn tysk sjokolade som de ofte solgte på lidl før, billige typen vet du, jeg synes den smaker helt likt! Hvor kan en finne lignende i dag.. Hm, nille, europris kanskje, billigkjedene! Ta deg en tur og se!
FrøkenJosefine Skrevet 6. juni 2011 #5 Skrevet 6. juni 2011 Svensk sjokolade smaker ganske likt.. Og som sagt over, tysk sjokolade!
Gjest Quelleriel Skrevet 6. juni 2011 #6 Skrevet 6. juni 2011 Huff.. Syntes den sjokoladen smaker helt utvannet, jeg... Men smaken er som baken
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #7 Skrevet 6. juni 2011 Huff.. Syntes den sjokoladen smaker helt utvannet, jeg... Men smaken er som baken Hehe, du har rett, den smaker ræv
Gjest Quelleriel Skrevet 6. juni 2011 #8 Skrevet 6. juni 2011 Hehe, du har rett, den smaker ræv Bokstavelig talt 1
Havtorn Skrevet 6. juni 2011 #9 Skrevet 6. juni 2011 Europris-kalenderen smaker annerledes enn kalenderen på Rimi da! Faktisk! Savner den gode gamle kalenderen hvor bitene var firkanta og du ikke fikk se motivet før du hadde pillet ut sjokoladebiten. Nå kan det være bilde av en måne på selve flappen, biten er rund og er formet som en ball, men det er bilde av en måne der sjokoladebiten var også. Sukk! (Sjokoladekalender-autist i anmarsj!) Men det var en av billigsjokoladene på en alminnelig matbutikk som smakte helt likt. XP, First Price.. noe i den duren. Den er i alle fall helt lik!
hkarls1 Skrevet 12. juni 2011 #10 Skrevet 12. juni 2011 Jeg synes Bergene Melk smaker som kalendersjokolade
Eske Skrevet 12. juni 2011 #11 Skrevet 12. juni 2011 Jeg synes Bergene Melk smaker som kalendersjokolade Jeg er tilbøyelig til å være enig, selv om jeg synes at kalendesjokolade er bedre enn Bergene Melk, da....
Gjest NozMonster Skrevet 12. juni 2011 #12 Skrevet 12. juni 2011 de sjokoladene man får kjøpt på Nille som er et tysk merke synes jeg er skremmende lik kalendersjokoladen! så vidt jeg kan erindre, så er disse sjokoladene pakket inn i gull- papir ala "aluminiumsfolie" med sånn rød stripe på!
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #13 Skrevet 12. juni 2011 Eller også på nille, smååå firkanta sjokolade med papir der det er tegna bilder av dyr på, får de kanskje i 10 biters pakning eller noe
Gjest Syffe Skrevet 12. juni 2011 #14 Skrevet 12. juni 2011 Enten hater man den eller så elsker man den. Og jeg personlig ELSKER smaken av sjokoladen i sjokoladekalenderne. Tenk så sært -den har smakt likt i alle de år, men det er jo bare den som smaker sånn! I hvert fall har det ikke lyktes meg å finne en god erstatter. Har noen andre?? Da blir jeg glad i sjela. Jeg og samboer er veldig enige om at den Bergene Nøtt fra Nidar smaker julekalender-sjokolade...
cyanid Skrevet 17. juni 2011 #15 Skrevet 17. juni 2011 First price, ja! Den gule pakken... hmm ned på kiwi i morra en tur, ja!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå