Gå til innhold

Mensen i 2 uker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For 2 uker siden fikk jeg mensen (med vanlig p-piller) og startet straks på sukkerpillene. Gikk på sukkerpillene i 5 dager som jeg skal, og gikk så over på vanlig p-piller igjen. Vel mensen er der enda, til tross en uke med vanlig p-piller.

Jeg har hoppet over en menstruasjon, men det er noe jeg gjør titt og ofte uten at det har noe å si på hvor lenge jeg blør. Hopper over annenhver mensen ca.

Hvor lenge er det "farlig" å blø? i den forstand at jeg bør ta en tur til legen.. Relativt lei mensen nå, sånn egentlig.. Gubben også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å hoppe over mensen så ofte er ingen god ting, og jeg regner med det kan forstyrre syklusen din.

Så det du sier er at du fikk mensen på vanlige p-piller, og da gikk du rett på sukkerpillene selv om du egentlig ikke skal det etter rekkefølgen på brettet? Da sier det seg selv at det blir kluss.

Jeg synes du kan forhøre deg med lege eller helsesøster om det, man skal vel normalt blø rundt ei uke. Kommer an på. Fortell hvordan du har gjort dette med p-pilleinntaket, så får du nok en forklaring. Graviditet kan også forekomme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo ikke gravid når jeg har hatt mensen i 2 uker ;)

Og jeg har gjort det slik med p-pillene i 3-4 år, aldri vært noe problem før nå. Har også forhørt meg med legen ang det at jeg stopper midt i brettet og hopper på sukkerpillene, for å så hoppe tilbake etterpå, og han sa at det ikke var noe farlig da innholdet er det samme i alle vanlige p-pillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten sjanse for det, men jeg kjenner de som har vært gravide på p-piller, og som fortsatt hadde mensen:/

Okey, javel. Da kan stress kanskje være en mulig årsak? Jeg er dessverre ingen ekspert på området:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette så rart da? Min mens varer alltid i 12-13 dager den.

Hvis du blør mye kan du spørre om å få en medisin som gjør at du blør mindre (jeg husker ikke navnet akkurat nå) - men den gir litt mer menssmerter. (Men bedre med ekstra vondt enn ødelagte klær)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...