Cuckold Skrevet 7. juni 2011 #21 Skrevet 7. juni 2011 (endret) Jeg er enig i mye av det du sier. Det er klart at klesdrakt ikke gir rett til å trakassere andre, like lite som det er tolerabelt at folk blir forulempet som følge av sin klesvei. En må også få lov til å ha sine private meninger om hva slags klær en liker. Alle må likevel ha krav på å unngå å bli brukt som seksuelt opphisselsesmiddel uansett hvordan en kler seg. Uønsket seksuell oppmerksomhet er og blir et overgrep, og dette må aldri aksepteres. Det kommer an på hva du mener med å bli brukt som seksuelt opphisselsesmiddel. Hvis du mener at du har krav på å slippe at andre trakasserer deg er jeg enig, hvis du mener at andre ikke en gang kan tenke en seksuell tanke når de ser på deg er jeg derimot ikke med. Din tanke er fri, og ser man noen man tenner på tenner man på vedkommende, det er lite å gjøre ved det. Og det må også være lov å flørte både med blikk og ord, så vil det være opp til den andre om man vil svare på flørten. Uten respons foreligger det ingen invitt til ytterligere kontakt, så da vil det selvsagt være både frekt og dumt og gå videre. Men det kan ikke være forbudt å sende noen et blikk som viser at man synes om en dame (eller mann). Endret 7. juni 2011 av Cuckold 1
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2011 #22 Skrevet 7. juni 2011 Du glemmer at det er én mulighet til, nemlig at unge kvinner i mindre grad enn gamle menn føler for å oppsøke strender for spesielle utgrupper. Det tror jeg nok ikke. Eldre (menn) gjør i større grad hva de er vant med. Yngre har lavere terskel for å bryte konvensjoner og gjør noe de finner fornuftig, praktisk eller behagelig. At det er behagelig å sole og bade seg naken vil nok de fleste være enige i. Om man kan gjøre det trygt nok er et annet spørsmål. Hvis man klarer å gjøre det trygt nok vil ikke unge ha problemer med å bryte konvensjoner og gjøre det fornuftige/effektive/behagelige.
Cuckold Skrevet 7. juni 2011 #23 Skrevet 7. juni 2011 (endret) Det tror jeg nok ikke. Eldre (menn) gjør i større grad hva de er vant med. Yngre har lavere terskel for å bryte konvensjoner og gjør noe de finner fornuftig, praktisk eller behagelig. At det er behagelig å sole og bade seg naken vil nok de fleste være enige i. Om man kan gjøre det trygt nok er et annet spørsmål. Hvis man klarer å gjøre det trygt nok vil ikke unge ha problemer med å bryte konvensjoner og gjøre det fornuftige/effektive/behagelige. Min erfaring er at unge kvinner er litt mer opptatt av moter og trender, og jo yngre du er jo mindre innstilt er du på å skille deg ut og tilhøre et sært og ikke spesielt hipt miljø. Så jeg tror du tar litt feil her. Godt voksne menn bryr seg mindre om slike ting, og lager du et lunt lite sted kan du være sikker på at det er nok av godt voksne menn som finner frem, du skal ha flaks hvis du også greier å tiltrekke deg yngre kvinner. Endret 7. juni 2011 av Cuckold 1
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2011 #24 Skrevet 8. juni 2011 Min erfaring er at unge kvinner er litt mer opptatt av moter og trender, og jo yngre du er jo mindre innstilt er du på å skille deg ut og tilhøre et sært og ikke spesielt hipt miljø. Så jeg tror du tar litt feil her. Godt voksne menn bryr seg mindre om slike ting, og lager du et lunt lite sted kan du være sikker på at det er nok av godt voksne menn som finner frem, du skal ha flaks hvis du også greier å tiltrekke deg yngre kvinner. Jeg er enig i at yngre i større grad følger moter også moter som ikke er spesielt fornuftige. Men det er større variasjon blandt yngre enn blandt eldre. Det finnes mange flere grupper av yngre som følger forskjellige klesmoter, kulturmoter, religiøse og politiske ideologier, musikkmoter o.s.v. Selv om det er variasjoner blandt eldre er variasjonen mye mindre og antallet som avviker fra gjennomsnittet mye mindre.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2011 #25 Skrevet 8. juni 2011 Jeg ser for meg at det ville blitt veldig uhygienisk. Hvis vi hadde begrenset nakenheten til stranda og svømmebassengene ville det i hvert fall blitt mer hygenisk enn det er i dag. Hvis ikke egen kropp var så flaut hadde man sluppet unna skitt og lo fra badeklær og folk hadde gjennomført en mer skikkelig vask før man gikk ut i bassenget. I dag er det så flaut at enten dusjer man i klær eller så gjøres det så raskt for at ingen skal se en at det nesten ikke er noe vits i. 1
Gjest S Skrevet 8. juni 2011 #26 Skrevet 8. juni 2011 Synes denne tråden er relevant : http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=565943 Spesielt innlegg 13 og 14, at politiet opptrer som moralister. Norge var et bluferdig land på 60 og 70 tallet, sammen med Sverige og Danmark. Nå er vi tilbake i viktoriatiden, hva har skjedd.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2011 #27 Skrevet 8. juni 2011 Synes denne tråden er relevant : http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=565943 Spesielt innlegg 13 og 14, at politiet opptrer som moralister. Norge var et bluferdig land på 60 og 70 tallet, sammen med Sverige og Danmark. Nå er vi tilbake i viktoriatiden, hva har skjedd. Forstår ikke helt hva du mener. Bluferdig betyr vel blandt annet negativ til nakenhet. Man var vel forholdsvis negative i Viktoriatiden også så det er vel ingen motsetning her. Når man snakker om at vi er mere eller mindre bluferdige så spørs det vel hva man snakker om. Når det gjelder sex er vi veldig mye mindre bluferdige. Man blir ikke set veldig rart på om man forteller at man masturberer, har kjøpt seg ny dildo eller hvor mange sexpartnere en har hatt. Vi har også flere og mer nakne reklameplaktar i det offentlige rom. Men samtidig er vi mer negativ til om hyttenaboen kaster seg naken ut i vannet. Flere og flere dropper å dusje i fellesanlegg og mange synes det er så flaut at noen skal se de nedentil at vasken blir svært rask og overfladisk og nærmest unyttig for de få som gjør det. Når det gjelder nakenhet/toppløshet som kan distrahere bilførere så har vel politiet alltid reagert. Nå er det slik at loven kun omtaler uanstendighet uten å definere nærmere hva som ligger i det. Hva som til enhver tid er uanstendig er det dermed opptil domstolene å avgjøre. Nå er det ikke ofte at uanstendighet bringes opp for domstolene. Dermed blir det litt uklart hva som er lov og ikke lov også nå. Det er selvfølgelig også et problem i forhold til politiet. Politifolk på gata er ikke jurister med full oversikt de siste domsavsigelser. De kan derfor av og til pålegge/forby handliger i motsetning til hva som er rådende rettsoppfatning. Siden man skal adlyde politiet og de har en ganske stor tabbekvote kan du godt bli pålagt noe (og mmå adlyde) noe som er i konflikt med domstolene. For noen år siden var det en dame som ble bøtelagt for å amme i Studenterlunden. Hun nektet og slapp senere å betale. Men hun måtte adlyde og avslutte ammingen.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2011 #28 Skrevet 12. juni 2011 Jeg har aldri skjønt greia med at barn må skjermes fra nakenhet.
Phaedra Skrevet 13. juni 2011 #29 Skrevet 13. juni 2011 (endret) Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker, og svar på innlegget. Diskusjon rundt moderering kan tas på PM til meg. Phaedra,mod Endret 13. juni 2011 av Phaedra
Cuckold Skrevet 13. juni 2011 #30 Skrevet 13. juni 2011 (endret) Jeg har aldri skjønt greia med at barn må skjermes fra nakenhet. Det er en viktig del av den sjåvinisme og kulturelle imperialisme de med nakenhetstabu/anstrengt forhold til nakenhet står for. Det er viktig for dem å forme barna i sitt bilde, gjøre barna flaue over kroppene sine for å føre den negative arven videre. Derfor må barna "skjermes" for nakenhet. Man skal prege så mange barn som mulig med sitt nakehenhetstabu. Endret 13. juni 2011 av Cuckold
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå