Gå til innhold

Få tynnere legger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente med ganske store legger. Jeg har litt ekstra, men er ikke feit, og vil ikke påstå at det er veldig mye fett på leggene mine, det er mest muskler. Det er VELDIG muskler, som en mann:S Og jeg trener ikke leggene slik at musklene kan bli større tror jeg.

Går det an å få slankere legger, slik at de blir mer "feminine"? Hva kan jeg gjøre, noen som har noen råd?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå ned i fettprosent. Kardio funker bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kraftige legger. Jeg er ikke overvektig, men helt normal med et par kg ekstra. Legen min sier at jeg ikke kan gjøre noe med de kraftige leggene mine. Det er muskler, men om jeg går litt ned i vekt vil kanskje leggene bli litt mindre, men aldri betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg har også ganske kraftige legger. Synes å gå vanlige turer eller drive med svømming gjør dem finere enn f.eks. sykling og jogging eller å gå tungt med sekk over lange perioder. Er nok dessverre ikke særlig mye annet man kan gjøre da det er genetisk..

Vi må nok heller lære oss å leve med dem :)

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med pilates? Det sier man gir lange og smidige muskler, og ikke bolermuskler (eller hva jeg skal kalle det...)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med pilates? Det sier man gir lange og smidige muskler, og ikke bolermuskler (eller hva jeg skal kalle det...)....

Med litt kritisk tankegang forstår man raskt at dette bare er svada. Muskler er festet til skjelletet/leddene i hver ende, og dette festet flytter seg ikke samme hva man gjør. Musklene har den lengden de har, og den eneste synlige variabelen er tykkelsen/bredden. Dersom pilates gir "lange og smidige" muskler, er det fordi det rett og slett ikke bygger muskler på samme måte som tyngre aktiviteter. Smidighet har forøvrig mer med sener og ledd å gjøre enn med muskler.

Så dersom det er muskler som gjør leggene til TS store, må hun bruke musklene mindre slik at de ikke lenger utsettes for belastning stor nok til å vedlikeholde dagens volum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med litt kritisk tankegang forstår man raskt at dette bare er svada. Muskler er festet til skjelletet/leddene i hver ende, og dette festet flytter seg ikke samme hva man gjør. Musklene har den lengden de har, og den eneste synlige variabelen er tykkelsen/bredden. Dersom pilates gir "lange og smidige" muskler, er det fordi det rett og slett ikke bygger muskler på samme måte som tyngre aktiviteter. Smidighet har forøvrig mer med sener og ledd å gjøre enn med muskler.

Så dersom det er muskler som gjør leggene til TS store, må hun bruke musklene mindre slik at de ikke lenger utsettes for belastning stor nok til å vedlikeholde dagens volum.

Hvordan er det jeg kan bruke musklene der mindre?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Sannhet med modifikasjoner, AB.

Se på leggene til en fotballspiller som ikke strekker ut, eller en kvinne som alltid går på høyhelte sko.

Han/hun får det vi pent kaller for "fotball-legger".

Pilates er helt ok for å holde musklenes smidighet (evne til å strekkes) ved like :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det jeg kan bruke musklene der mindre?:)

Trene mindre, bevege seg mindre. Alt som belaster leggene, rett og slett.

Men dette er selvsagt ikke å anbefale, da trening er viktig for å holde kroppen i form. Så du bør nok heller forsone deg med at du har de leggene du har. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhet med modifikasjoner, AB.

Se på leggene til en fotballspiller som ikke strekker ut, eller en kvinne som alltid går på høyhelte sko.

Han/hun får det vi pent kaller for "fotball-legger".

Pilates er helt ok for å holde musklenes smidighet (evne til å strekkes) ved like :)

Ja, fotball-legg er det jeg har!:O Men jeg spiller ikke fotball eller går mye på høye hæler. Er ikke noen pilates-jente heller, vil ha litt mer futt i treningen. Hva med dans da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fotball-legg er det jeg har!:O Men jeg spiller ikke fotball eller går mye på høye hæler. Er ikke noen pilates-jente heller, vil ha litt mer futt i treningen. Hva med dans da?

Bevegelse = trening = belastning på musklene = muligens større muskler. Dans = bevegelse. Go figure.

Herregud, klarer ikke folk å bruke sunn fornuft her på forumet??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så mye å gjøre med det ,jeg har også "store" legger ,men må vel bare leve med de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevegelse = trening = belastning på musklene = muligens større muskler. Dans = bevegelse. Go figure.

Herregud, klarer ikke folk å bruke sunn fornuft her på forumet??

De fleste er her fordi de faktisk lurer på ting. Jeg har store legger og lurer på om det finnes måter å få de tynnere på, hvertfall lengre. Er glad for svar jeg har fått, men ser ut til at jeg må leve med dem, og da er det ikke annet å gjøre enn det. Dette handler forøvrig ikke om mangel på sunn fornuft, jeg vet at trening belaster musklene og at de kan bli større, men lurte på om dans er en form for trening som gjør at de da evt blir lengre og kan da gi enn annen form enn de er nå.

Jeg trenger ingen form for spydighet, det gjør ingen andre heller, og siden du synes vi har manglende sunn fornuft her inne, hvorfor i all verden tar du deg bryet til å svare og er her i utgangspunktet? Jeg regner da med at du har bedre ting å finne på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bevegelse = trening = belastning på musklene = muligens større muskler. Dans = bevegelse. Go figure.

Herregud, klarer ikke folk å bruke sunn fornuft her på forumet??

Du beveger deg på tynn is AB. I teorien vil trening kunne gjøre musklene mindre. Det har noe med hvordan musklene benytter energi.

Du ser svært sjeldent syklister, eller maratonløpere med svært tjukke legger. Med mindre de er spurtere.

Om det bredden over ankelen som er problemet er det ikke sikkert TS får gjort noe med det. Beinbygningen er i stor grad avgjort av genetikk.

Tilbake til teorien om hvordan musklene bruker energi. Under langvarig muskelarbeid vil den også benytte seg av protein. Og har den ikke tilgang på det fra maten, så tar den musklene.

Langvarig utholdenhetsidrett med aktivitetstid på 2 timer + vil nok etterhvert endre sammensetningene av muskelfiber i beina dine, men det er ingen garanti for at leggene blir tynnere.

Nå har jeg ikke sett leggene dine, men jeg har hørt folk som påstår de har store leggmuskler, så viste det seg at det bare var fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er medfødt, jeg er født med slanke legger, lik min mors. Søsteren min er like slank som meg men har bestandig hatt kraftige legger. Noen jenter er bare slik, tror man skal bli rimelig tynn hvis man skal få bukt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beveger deg på tynn is AB. I teorien vil trening kunne gjøre musklene mindre. Det har noe med hvordan musklene benytter energi.

Du ser svært sjeldent syklister, eller maratonløpere med svært tjukke legger. Med mindre de er spurtere.

Sant, men det er vel i hovedsak fordi det er de som er bygget for maraton i utgangspunktet som løper det.

Hvis man skal gå inn på sånt.

Jeg lærte også i sin tid at man til en viss grad kan endre sammensetningen av spurt-muskelceller og maraton-muskelceller. Men det var dette med 2 timer + da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Badabing

Du beveger deg på tynn is AB. I teorien vil trening kunne gjøre musklene mindre. Det har noe med hvordan musklene benytter energi.

Du ser svært sjeldent syklister, eller maratonløpere med svært tjukke legger. Med mindre de er spurtere.

Om det bredden over ankelen som er problemet er det ikke sikkert TS får gjort noe med det. Beinbygningen er i stor grad avgjort av genetikk.

Tilbake til teorien om hvordan musklene bruker energi. Under langvarig muskelarbeid vil den også benytte seg av protein. Og har den ikke tilgang på det fra maten, så tar den musklene.

Langvarig utholdenhetsidrett med aktivitetstid på 2 timer + vil nok etterhvert endre sammensetningene av muskelfiber i beina dine, men det er ingen garanti for at leggene blir tynnere.

Nå har jeg ikke sett leggene dine, men jeg har hørt folk som påstår de har store leggmuskler, så viste det seg at det bare var fett.

Enig i innlegget ditt, men vil også si at det ikke trenger å kun være fett. Jeg er slank (175 høy og 63 kilo), og jeg har også vært tynnere. Selv da jeg var liten og drakk helmelk for å legge på meg, hadde jeg ikke typiske smale legger og ankler. Det er nok hovedsakelig genetisk, selv om de med mye fett ellers på kroppen sikkert har tykke legger også. Kan bare ikke se noen grunn til at jeg skal legge på meg på legger og ankler framfor rumpe, lår, midje og pupper. I så fall må jeg vel være en sjeldenhet ;)

Og det finnes nok ingen fasit, men jeg får hvertfall ikke smalere legger av å være på fjelltur i et par uker hvor jeg bærer 40 kilos sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant, men det er vel i hovedsak fordi det er de som er bygget for maraton i utgangspunktet som løper det.

Hvis man skal gå inn på sånt.

Jeg lærte også i sin tid at man til en viss grad kan endre sammensetningen av spurt-muskelceller og maraton-muskelceller. Men det var dette med 2 timer + da :)

Skal du bli toppidrettsutøver må du ha det genetiske på plass. Som du sier så kan man til en viss grad utvikle flere muskelceller av det andre type fiberet, men det er en viss begrensning på hvor mye man får til. Prøvde å se etter noe forskning på dette, men det eneste jeg finner er at utholdenhetsutøvere i eliteklassen ofte besitter rundt 80% av de utholdende fibrene. Noe som er svært mye.

Maratonløpere blir jo veldig ofte skadet også. Mennesket er ikke bygget for å løpe så lange distanser på hardt underlag.

Det er her sykling er flott. Det er svært lite belastende og man vil få svært mye ut av treningen dersom man f.eks trener 2 timer på rundt 70-75% av maks (samt litt høyere i motbakker, aka naturlig intervall). Det er svært overkommelig for de fleste og er svært lysbetont dersom det er fint vær. Utrolig hvor mye fin natur man får med seg.

Enig i innlegget ditt, men vil også si at det ikke trenger å kun være fett. Jeg er slank (175 høy og 63 kilo), og jeg har også vært tynnere. Selv da jeg var liten og drakk helmelk for å legge på meg, hadde jeg ikke typiske smale legger og ankler. Det er nok hovedsakelig genetisk, selv om de med mye fett ellers på kroppen sikkert har tykke legger også. Kan bare ikke se noen grunn til at jeg skal legge på meg på legger og ankler framfor rumpe, lår, midje og pupper. I så fall må jeg vel være en sjeldenhet ;)

Og det finnes nok ingen fasit, men jeg får hvertfall ikke smalere legger av å være på fjelltur i et par uker hvor jeg bærer 40 kilos sekk.

40kg sekk?! Damn girl. Det er grisetungt. Blir ikke noe tynnere legger av det! :P

Da vet jeg hvem som skal bære teltet om vi noen gang drar på tur. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

jeg har det samme problemet som TS. jeg har tykke legger. etter BMI'en å regne så er jeg på kanten til undervektig, men sliter med å tru på det, pga leggene mine. jeg har bukser som passer meg perfekt, eller til og med litt for store i livet, men pga leggene, så kan jeg ikke bruke de buksene. eks så skulle jeg prøve på meg en tights jeg har, jeg klarte sånn akkurat å få den på meg, men den stoppet 2 cm for langt nede, fordi den stoppet på leggene mine. det var ikke rumpa eller hoftene som var problemet. men rett og slett leggene, hadde ikke sjans til å trekke den lengre opp over leggene, selv om det var mye å gå på ved anklene. og skulle gjærne hatt gode råd til å slanke leggene. for det er tydelig at leggene er større enn fleste andre steder på kroppen. og det er irriterende. men som mange andre sier. er jeg redd det ikke finnes stort å gjøre med str på leggene. for de trenes jo bare en går inne liksom. musklene der brukes jo hele tiden. så ja. må vell bare overleve med legger som ødelegger for klærne mine.



Anonymous poster hash: d04aa...e02
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...