Gjest Lebewesen93 Skrevet 5. juni 2011 #1 Skrevet 5. juni 2011 Noen psykologer eller leger her ? Jeg lurer bare på om at det er vel noen her ( kanskje meg og`?( Er ikke sikker skriver mye for å så slette det før jeg poster det pga det ble for dumt eller for gjenkjennelig så vet egentlig ikke hva jeg har skrevet her inne) men uansett, har det hendt at dere har kjent igjen personen da ? Det er jo liten sjans for at f.eks legen min sitter på kvinneguiden og kjenner igjen det jeg skriver, dessuten er han en mann. Men uansett. Men har du som psykolog eller lege kjent igjen noen, og om du har det, ville du sagt det til personen da ? Eller..? Blir jo kanskje litt feil til neste time å si at " du, forresten, jeg så hva du hadde skrevet på kvinneguiden...." men du skjønner sikkert hva jeg mener. Og de legene og psykologene som også besvarer folk over nett, hvor stor sjanse er det for at det er pasienten til personen som svarer som sender inn spørsmål ? Kanskje noen snåle spørsmål som er vanskelig å skjønne men er trøtt å da begynner jeg å tenke
Tears.of.the.Sun Skrevet 5. juni 2011 #2 Skrevet 5. juni 2011 Svært få psykologer uttaler seg om psykologi på nett. I hvert fall ifølge mine forelesere på uni. Oss studenter derimot! Uansett, jeg tror sannsynligheten for at noen leger eller psykologer gjenkjenner en pasient på nett er veldig liten. Legen eller psykologen har eller har hatt så utrolig mange pasienter med samme symptomer, samme lidelser, samme diagnoser og samme bekymringer. Så med mindre de personlige faktaene om personen er veldig unike og beskrivende, tror jeg ikke du har noen å bekymre deg over.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #3 Skrevet 5. juni 2011 Jeg er verken lege eller psykolog, men jobber tett på mennesker med diverse utfordringer i livet og blir betrodd "hemmeligheter" og ting jeg har streng taushetsplikt på. Sånn sett kunne jeg teoretisk sett kjent igjen en situasjon her inne. Men samtidig så er det svært sjelden en situasjon er så unik at den ikke kunne skjedd med noen andre, så selv om jeg leser noe jeg synes høres kjent ut så ville jeg ikke gått ut fra at det gjaldt noen jeg jobbet med. Og HVIS jeg skjønte at noe jeg leste her gjaldt en jeg jobbet med så ville jeg trukket meg unna den tråden av hensyn til privatlivet til vedkommende, og jeg ville ikke nevnt det for han/henne. PS: Selv justerer jeg alltid på enkelte uviktige detaljer når jeg skriver noe veldig personlig, f.eks. at det involverte min venninne når det egentlig var søster, at det skjedde i går når det egentlig skjedde for en måned siden osv. Nettopp for å unngå gjenkjennelse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå