Gå til innhold

Nabo med to gneldre bikkjer


kat-e

Anbefalte innlegg

Jeg har en nabo med to gneldre bikkjer. De er enten løse i hagen til naboen eller på deres terrase. Luker jeg beddet eller noe, så står de å bjeffer på meg. Som regel så tar de hundene inn mellom 22-23 tida. Har jeg gjester i hagen så må vi sitte å høre på bråket. Jeg har lite lyst til å klage, men skriver dette litt i frustrasjon og som en oppfordring til hundeiere om iallefall å ta de inn om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heloise

Høres fryktelig slitsomt ut. Vi hadde "vaktbikkje" da jeg vokste opp pga. enorm eiendom og div. rask som romsterte rundt i nabolaget. Han bjeffet meget godt når han først gjorde det, men han var alltid stille ellers, og svært godt dressert så han hold munn når vi bad han om det.

Kan hende naboene sliter med dressuren, og hundene bjeffer inne også, så de unngår det ved å slippe dem ut istedet? Kjenner til den problemstillingen, de som ikke har kustus på hundene slipper dem ut og "glemmer problemet".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Illiya

Jeg har en nabo med to gneldre bikkjer. De er enten løse i hagen til naboen eller på deres terrase. Luker jeg beddet eller noe, så står de å bjeffer på meg. Som regel så tar de hundene inn mellom 22-23 tida. Har jeg gjester i hagen så må vi sitte å høre på bråket. Jeg har lite lyst til å klage, men skriver dette litt i frustrasjon og som en oppfordring til hundeiere om iallefall å ta de inn om kvelden.

Huff!

Som hundeeier selv, hadde jeg syntes det var flaut om hundene mine bråkte sånn når de var ute, så jeg ville tatt dem inn straks de begynte med bjeffingen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lebewesen93

Jeg skjønner ikke hva sånne hunder bjeffer på jeg. Er en hund litt lenger nede i gata hos meg som står å bjeffer når han er ute. Hundene mine kan så klart bjeffe de også, han ene ber bordbønn eller noe ( bjeffer i et pr min etter at han har fått maten, så spiser han) men det er jo inne. Ellers har jeg akkurat kjøpt en valp som dessverre bjeffer en del når han leker, og han flyr rundt å leker med alt han ser. Jeg prøver å vende ham av med det, da. Håper ikke mange er sure på meg pga ham, men han er ikke ute hele døgnet så klart ;P

Men jeg skjønner ikk hvorfor folk ikke liker bjeffing? Når mine hunder bjeffer liker jeg det ikke, men jeg bryr meg ikke om hva andres hunder gjør. Meeeen, så har jeg ingen nabo som har hunder på hverandaen som bråker, mulig det det blir anderledes når man må sitte høre på det hver dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunder bjeffer fordi de ikke vil stå ute alene når de egentlig er sosiale dyr som vil være sammen med menneskene. Og det er klart at hunder som står ute fra morgen til kveld bjeffer fordi de trenger omsorg og oppmerksomhet. Hunder kan bjeffe på lyder, andre dyr eller andre mennesker for å varsle at de ser eller hører noe. Hunder bjeffer når noe ikke er helt som det skal, eller når de er alene hjemme. For å si det kort: mange hunder bjeffer av forskjellige årsaker.

Vi er så heldig at vår hund er musestille i omtrent alle situasjoner, men jeg innser jo at dette ikke alltid er tilfellet. I din situasjon ts, er det to sider av den saken. På den ene siden er det eierne som ikke kan noe for at hundene bjeffer - de er jo hunder og det er vanskelig å få en hund til å slutte å bjeffe. Men på den andre siden så skal alle de som har hunder som bjeffer ta HENSYN. At de har hundene ute hele dagen syns jeg er dårlig i utgangspunktet, men de bør i hvert fall ta inn hundene når de begynner å bjeffe. Så i dette tilfellet har du helt riktig i å si fra til naboene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder bjeffer fordi de ikke vil stå ute alene når de egentlig er sosiale dyr som vil være sammen med menneskene. Og det er klart at hunder som står ute fra morgen til kveld bjeffer fordi de trenger omsorg og oppmerksomhet. Hunder kan bjeffe på lyder, andre dyr eller andre mennesker for å varsle at de ser eller hører noe. Hunder bjeffer når noe ikke er helt som det skal, eller når de er alene hjemme. For å si det kort: mange hunder bjeffer av forskjellige årsaker.

Vi er så heldig at vår hund er musestille i omtrent alle situasjoner, men jeg innser jo at dette ikke alltid er tilfellet. I din situasjon ts, er det to sider av den saken. På den ene siden er det eierne som ikke kan noe for at hundene bjeffer - de er jo hunder og det er vanskelig å få en hund til å slutte å bjeffe. Men på den andre siden så skal alle de som har hunder som bjeffer ta HENSYN. At de har hundene ute hele dagen syns jeg er dårlig i utgangspunktet, men de bør i hvert fall ta inn hundene når de begynner å bjeffe. Så i dette tilfellet har du helt riktig i å si fra til naboene.

Det som er hoved problemet er vel egentlig at de står så sent ute, kl 21 burde de kunne ha de innendørs. Ikke lett for småbarnsforeldre og ekstra ille er det i sommer varmen om man har viduene åpne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg hadde klaget. Det er ikke noe særlig å ha besøk og man sitter ute, så står det to gneldre bikkjer å bjeffer hele tiden. Det er utrolig irriterende å høre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde klaget.

At ikke eiere av disse bjeffehundene ikke blir flaue? Jeg hadde synes det var kjempeflaut om min hund stod bjeffende ute i timesvis. Min gutt er heldigvis veldig stille av seg, har hørt han bjeffe max. 15-20 ganger i løpet av 4 år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aria.

Hadde klaget. Har selv hund, og ble flau da hun bjeffet på terrassen som valp. Hun gjør det ikke nå. Hadde naboen sine hunder hold på sånn, ville jeg absolutt klaget.

Er jo ikke akkurat koselig å så å holde på i blomsterbedet når to stykker står å bjeffer på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hva er det med hundeeiere som tror de eier hele nabolaget?

Jeg har en nabo som slipper hunden ut i hagen om morgenen (litt før halv 7) Hunen gjør det den skal og vil selvsagt inn igjen, da gir hun beskjed ved å bjeffe. Men heksa av en eier hun har gått i dusjen så hun hører ikke jævelskapet. Derimot gjør ALLE andre det, ikke særlig ok når man har hatt nattevakt og er på vei til å legge seg. Vi skrev et brev og puttet i postkassen, et saklig og informativt skriv. Men heksa ble så fornærmet at jævelskapet står ute enda lengre og bjeffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...