Vulpes Skrevet 13. juni 2011 #22 Skrevet 13. juni 2011 Takk takk dere :D Skulle bare ønske at jeg hadde et mer lyssterkt objektiv, så hadde jeg sluppet så skurrete bilder.
Vulpes Skrevet 17. juni 2011 #23 Skrevet 17. juni 2011 Artig video av Radka som tryner fra kjøkkenbenken
Gjest Heloise Skrevet 21. juni 2011 #24 Skrevet 21. juni 2011 Søte lille rattuskreket mitt prøver for harde livet å åpne buret hver eneste natt. Våknet en natt av lyden av burdør som gikk opp her forleden, da hadde vi glemt å "låse" døra med "hengelåsen" (en tykk piercingring)... Hun er så søt, lille kreket. Gleder meg til å ta henne med på hytta. Har ikke mulighet til la henne bli igjen, hun kan ikke være alene i 6 dager. Sommerferie med rattus!
Spitz Skrevet 21. juni 2011 #25 Skrevet 21. juni 2011 Åååå, så søte rotter! Så fort leiligheten er i orden blir det to nye rotter i hus, ja!
Mermaid Blues Skrevet 24. juni 2011 #26 Skrevet 24. juni 2011 Nåååh, Tonje, videoen der minte meg om en av guttene mine, Charon. Han hadde ca like mye kroppskontroll som en frosk på rohypnol :gjeiper: Aller lykkeligst om han bare kunne ligge på ryggen i fanget til "pappa" mens han ble klødd på magen Husker en gang han klarte å tråkke på noe glassskår vi ikke hadde sett og skar seg i foten. Vi måtte til med pyrisept og flytende plaster, og han lå glad og fornøyd på ryggen og mumset mais mens vi stelte labben. Typisk Charon-episode forøvrig, jeg er overbevist om at den rotta kunne skada seg på sin egen skygge. Fine jenter du har altså 1
Gjest Consensio Skrevet 24. juni 2011 #27 Skrevet 24. juni 2011 Ah, du verden så skjønne. Merker at jeg begynner å savne det å ha rotter, men dessverre kan jeg ikke ha flere rotter på en god stund. Hadde 3 rotter for et par år siden. En vanlig hetterotte og to som jeg ikke helt vet hva var. De var blå/sølvfarget i pelsen. Helt nydelige var dem, elsket å sitte på skulderen min under alt det store håret, kunne sovne der når jeg satt i sofaen. og bikkja elsket dem. Skulle hele tiden vaske de og passe på at de ikke gjorde noe galt
Vulpes Skrevet 5. juli 2011 #28 Skrevet 5. juli 2011 Video av Frida som snurrer! Og ja, jeg vet at jeg har en håpløs dullestemme når jeg snakker med rottene mine :gjeiper: 2
Gjest Hedvig92 Skrevet 9. november 2011 #30 Skrevet 9. november 2011 Heisann! Jeg hadde rotte for noen år siden, og til sommeren når jeg skal flytte sammen med kjæresten min, har vi planer om å kjøpe oss to små jenter. Er det noen som har forslag til oppdretter en kan kjøpe av? Helst på vestlandet.. Og hva er deres yndlingsvariant? Har problem med å velge mellom alle variantene! Hehe..
Gjest otrivin Skrevet 9. november 2011 #31 Skrevet 9. november 2011 Haha, så søt Frida var når hun snurret. Men den tryningsen så faen ikke mye god ut Robust rotte!
Radon Skrevet 9. november 2011 #32 Skrevet 9. november 2011 (endret) Jeg har hatt mange rotter, de er utrolig herlige kjæledyr! Har bare en for øyeblikket da broren hans døde nå nydelig. Endret 9. november 2011 av Radon
Vulpes Skrevet 10. november 2011 #33 Skrevet 10. november 2011 Heisann! Jeg hadde rotte for noen år siden, og til sommeren når jeg skal flytte sammen med kjæresten min, har vi planer om å kjøpe oss to små jenter. Er det noen som har forslag til oppdretter en kan kjøpe av? Helst på vestlandet.. Og hva er deres yndlingsvariant? Har problem med å velge mellom alle variantene! Hehe.. Så vidt jeg vet holder kun to NTF-oppdrettere til på Vestlandet: Larm og RatRace. Send dem en mail og hør om de skal ha kull snart, samt skriv litt om deg selv Jeg bryr meg ikke om variantene. Som regel får man jo ikke "velge" uansett, ettersom vi har en alt for liten og svak oppdretts-rottebestand i Norge til å kunne fokusere på utseendet. Helse og gemytt må komme i førsterekke. Dermed må man bare ta de rottene man får når man står på venteliste hos en oppdretter Når det er sagt synes jeg at russian blue er en ufattelig fin farge, helst self (helfarget). http://www.google.no/search?gcx=c&q=russian+blue+self&um=1&ie=UTF-8&hl=no&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1600&bih=775&sei=%20qUK7Tp-gI6n14QTXpbVP Haha, så søt Frida var når hun snurret. Men den tryningsen så faen ikke mye god ut Robust rotte! Takk :D Haha nei, den ser ganske brutal ut på videoen. Men hun slapp heldigvis unna uten varige mén. Dessverre er hun død nå... Hun døde for noen uker siden, ble akutt syk en kveld, dro til veterinær neste morgen, men var ingenting å gjøre. Obduksjonen viste hypofysetumor, altså svulst i hypofysen under hjernen. Kan ikke opereres eller egentlig behandles i noen særlig grad. Utrolig trist, og helt ut av det blå. Hun må jo ha gått med svulsten en liten stund, men plutselig vokste den seg vel såpass stor at den kanskje la trykk på hjernen? Vet ikke om dette er årsaken til at hun plutelig ble så dårlig. Fant henne i buret den kvelden helt svak og fjern, dårlig balanse og uten koordinasjon. Var så grusomt å se henne slik... Jeg har hatt mange rotter, de er utrolig herlige kjæledyr! Har bare en for øyeblikket da broren hans døde nå nydelig. Trist å høre om broren hans Men han på bildet var nå nydelig da
Gjest Belle Gunnes Skrevet 11. november 2011 #34 Skrevet 11. november 2011 Jeg kan bare signere Tonje ang oppdrettere og skryte av blant annet Larm. Jeg har tre gutter herfra og de er
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå