Gjest Chevy Skrevet 4. juni 2011 #1 Skrevet 4. juni 2011 Heisann Jeg er i begynnelsen av 20 åra,og har hatt dette problemet siden barneskolen. Det er noe som ikke er helt i vater med blære/urinrør - og jeg lekker liksom litt i løpet av dagen.. Ikke mye,men nok til at det nå plager meg ift samboer og intimitet. Jeg har ikke fortalt ham problemet mitt,fordi jeg føler det ikke går ut over hverken han eller oss-det er bare noe jeg har hatt i alle år. Jeg er ren og går alltid med et lite innlegg slik at jeg ikke er ekkel på noe vis,føler jeg meg ekkel skifter jeg klær eller noe.. Det er bare meg det plager,og da jeg sa det til legen sa han at det er utrolig mange som sliter med sånnt. Hva kan jeg gjøre? Ønsker og få det fikset,da det hadde hjulpet på selvtilliten min.. Andre med samme problem? Hater at det er så tabu om sånnt, da det faktisk bare er snakk om en type kropsvæske:) Håper noen har noe svar:)
CoffeeCup Skrevet 4. juni 2011 #2 Skrevet 4. juni 2011 Har du prøvd å trene på knipeøvelser? Dette problemet du har kan jo komme av at du ikke har godt nok trent muskulatur rundt området, og at de automatiske reaksjonene med å holde seg da ikke fungerer. Hvis du trener på dette, trener du på en måte også opp de nevrologiske banene til disse musklene, slik at de raskere stimuleres. Kanskje akupunktur kunne vært noe? Bare en tanke, vet ikke om det er noe i det, men ville prøvd med knipeøvelser hvis ikke du har gjort det enda
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #3 Skrevet 5. juni 2011 Urinlekkasjer er ikke uvanlig. Og om det er blæren din det er noe galt med så kan det som oftest fikses greit. Enten med tabletter eller en liten "operasjon". Det er bare å prøve knipeøvelser, men om man har dette problemet siden man er barn/ung så er det sjelden at det er musklene det er noe galt med. Jeg synes du bør be legen om en henvisning.
ejoty Skrevet 5. juni 2011 #4 Skrevet 5. juni 2011 (endret) Du må nok tilbake til den lite hjelpsomme legen din, og få han til å utrede videre. F.eks. starte med en henvisning til en gynekolog. Jeg har vært hos Anita Soland hos Volvat i Oslo som har arbeidet en del med urinlekkasje, og kan anbefale henne. Du trenger nok ikke henvisningen for Volvat, men det koster litt mer. Eller kanskje en urolog hadde vært riktig for deg? Jeg er ingen lege e.l., men har nylig vært gjennom en utredning. Jeg har ingen planer om å brette ut mine detaljer her, du kan evt. sende meg en melding hvis du vil vite mer. Operasjon anbefaler de ofte ikke før etter at du har fått de barna du har tenkt til å ta. Tablettene hjelper for min del mest mot hyppig vannlating. Du bør tenke litt over hvor ofte og mye du tisser i løpet av en dag (og hvor mye du drikker, så det kan sees i sammenheng). Lekker du om natten? Hva gjør at du lekker? Trening, generell bevegelse, sitter stille? Hvor mye lekker du? Du kan få truseinnlegg på blå resept av fastlegen/gynekologen. Endret 5. juni 2011 av ejoty
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå