AnonymBruker Skrevet 4. juni 2011 #1 Skrevet 4. juni 2011 Da tror jeg at jeg har fått min første soppinfeksjon i skjeden Hvis det er det jeg har, så har jeg fått det iforbindelse med en penicillin kur. Går en soppinfeksjon over av seg selv, eller må man behandle det? Har sett litt på nettet om de ulike behandlingsmetodene, men går litt i surr, det er jo så mye forskjellig. Krem, vagitorier, krem + vagitorier osv. Skjønner ikke helt hvordan 1 vagitorie kan være like bra som en kur på 3 stk? Syns det er litt flaut å evt spørre på apoteket, så får prøve meg her først..
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2011 #2 Skrevet 4. juni 2011 Det er veldig vanlig å få soppifeksjon under/etter en antibiotikakur. Det anbefalles at man går til lege og får det bekreftet første gang, så vet du det. Du får kjøpt både Canesten og Pevaryl reseptfritt, jeg foretrekker Pevaryl. De skal i utgangspunktet virke likt. Som regel så holder det å ta en vagitorie, men om det er en kraftig infeksjon så må man ofte ta tre. Det som er viktig er at du bruker kremen og smører hele underlivet, ikke bare der det klør. Så slipper du at soppen sprer seg og du ikke merker det før flere dager senere. Fra klitoris og bak til rompesprekken slutter ved korsryggen. Det kan ta opptil en uke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå