AnonymBruker Skrevet 4. juni 2011 #1 Skrevet 4. juni 2011 For en stund siden lagde jeg vanlige ost og skinke horn. Jeg hadde terninger av skinker inni dem og raspet ost. Noen la jeg i fryseren sånn at jeg kunne ta dem opp igjen og bare varme dem i ovnen i noen minutter. Etter at de har vært frossne var smaken fantastisk, bare ETT problem: etter å ha varmet dem i ovnen i noen minutter var osten smeltet på nytt igjen, hornene var varme, men skinka var fortsatt kald!!! Hva kan jeg gjøre med det???
Raven Emerald Skrevet 4. juni 2011 #3 Skrevet 4. juni 2011 La dem tine godt, såpass at du er helt sikker på at skinka også er tint?
Athene Skrevet 4. juni 2011 #4 Skrevet 4. juni 2011 Med så store skinkebiter ville jeg nok tint de først. Varmer du lenger vil nok brødet bli tørt. Når jeg lager ostehorn med skinke bruker jeg vanlig kokt skinke, det varmes mer jevnt med resten av hornet. Jeg tar altlid gjærbakst rett ut av fryseren, og kjører på varmluft i 3-4 minutter. Da smaker det nybakt.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2011 #5 Skrevet 4. juni 2011 OK, tak for alle gode forslag jeg kan ikke steke de lengre fordi da blir de tørre og for mye stekt. skal prøve å ha de på varmluft og la de tines før jeg har de i ovnen på varming.
finkel Skrevet 4. juni 2011 #6 Skrevet 4. juni 2011 Om du setter de inn i kald ovn, vil de tines frem til ovnen har nådd innstilt temperatur. Jeg pleier å gjøre dette for å ikke få tørr opptint bakst: sette baksten frossen inn kald ovn, som står på med vanlig under-/overvarme. Når ovnen er varm (hører et tikk når termostaten slår seg av), slår jeg på varmluft i ca 3 minutter, avhengig av størrelsen. Fungerer fint her
Brunhilde Skrevet 4. juni 2011 #7 Skrevet 4. juni 2011 Om du setter de inn i kald ovn, vil de tines frem til ovnen har nådd innstilt temperatur. Jeg pleier å gjøre dette for å ikke få tørr opptint bakst: sette baksten frossen inn kald ovn, som står på med vanlig under-/overvarme. Når ovnen er varm (hører et tikk når termostaten slår seg av), slår jeg på varmluft i ca 3 minutter, avhengig av størrelsen. Fungerer fint her Jeg pleier også å gjøre det på denne måten, godt resultat hver gang!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå