blomsterhav Skrevet 4. juni 2011 #1 Skrevet 4. juni 2011 Nå som sola skinner så fint skal jeg lage is i iskremmaskinen min! Hva er din favorittsmak? Gi gjerne oppskrift også
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2011 #2 Skrevet 4. juni 2011 Jeg tester ut en del is om dagen, og mange av dem finner du her: http://kjoekkentjeneste.blogspot.com/search/label/Is
Brunhilde Skrevet 4. juni 2011 #3 Skrevet 4. juni 2011 Jeg tester ut en del is om dagen, og mange av dem finner du her: http://kjoekkentjeneste.blogspot.com/search/label/Is Der var det så mye som så godt ut at jeg for første gang i mitt liv kjenner en aldri så liten dragning mot å investere i en iskremmaskin. 1
Arkana Skrevet 4. juni 2011 #4 Skrevet 4. juni 2011 Dette er grunnoppskriften jeg bruker: 5 dl fløtemelk (dvs en kartong kremfløte og resten melk) 1½ dl sukker 4 eggeplommer Fløtemelken kokes opp. Sukker og eggeplommer vispes raskt sammen. Visp inn den varme fløtemelken. Hell så alt tilbake i kasserollen og varm opp under omrøring til blandingen tykner. Hell i en bolle, legg plastfolie oppå (helt ned på blandingen, det forhindrer snerk) og avkjøl før du fryser i iskremmaskin. Generelt er det to typer smakstilsetninger, de du blander med fløtemelken mens den koker, f.eks.: - splittet vaniljestang for helt enkel, men likevel veldig god, vaniljeis - kaffepulver (min favoritt, 4 ts til grunnoppskriften bruker jeg) - hakket sjokolade - søt lakris - bytt fløtemelk med kokosmelk (hakkede pistasjnøtter passer godt i dette) - krydder, f.eks. kanel Og de som røres inn halvveis i fryseprosessen: - hakkede nøtter (rist dem gjerne først for å få mer smak) - hakket sjokolade - biter av frukt eller most frukt - biter av kjeks eller kake (browniesbiter blandet i vaniljeis er veldig godt) - søt kastanjepuré eller lemon curd Ellers er det bare å prøve seg fram med alle tenkelige smaker.
Tears.of.the.Sun Skrevet 4. juni 2011 #5 Skrevet 4. juni 2011 Jeg bruker ikke maskin når jeg lager is, men her er mine favorittsmaker: - Browniesbiter og karamellsaus - Jordbær og mango - Kiwi, lime og pære - Eple og kanel - Granateple og applesin - Sitron (denne isen må kombineres med en is med søtere smak, f.eks. vanlig sjokolade eller kokos)
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #6 Skrevet 5. juni 2011 http://kjoekkentjeneste.blogspot.com/search/label/Iskrem Ny link, siden jeg har endret på bloggen slik at den forrige ikke virker.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2011 #8 Skrevet 5. juni 2011 Cookie dough! OMG! Lag oppskriften til vanlige chocolate chip cookies og frys deigen i mindre biter. Bland dem i isen på de siste 5 minuttene før frysing i iskremmaskinen.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2011 #9 Skrevet 6. juni 2011 Der var det så mye som så godt ut at jeg for første gang i mitt liv kjenner en aldri så liten dragning mot å investere i en iskremmaskin. Takk, Brunhilde. Jeg pønsker på flere også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå