SummerJoy Skrevet 4. juni 2011 #21 Skrevet 4. juni 2011 Mange på 6 måneder er helt kålmeiter som bare vil åle seg rundt og ikke har tid til å kose. Og tenk at om bare noen måneder skal hun løpe rundt og utforske. Mmm.. Snart kommer hun til å krype rundt i huset med deg hakk i hjel. Jo mer nærhet hun får - jo mer selvtillit får hun til å snart "utforske verden" på egenhånd. I mellomtiden er det beste råd å gi henne det hun trenger. Det er jobben til den som er i permisjon. 1
Honesty Skrevet 4. juni 2011 #22 Skrevet 4. juni 2011 Dersom skrikekurer virkelig hadde funket, hadde vi garantert hørt mer om dem som den eneste, virkelige Løsningen på alle soveproblemer. Sånn er det dessverre ikke, men man skaper gjerne utrygge barn gjennom forsøkene. 1
En_koselig_mann Skrevet 4. juni 2011 Forfatter #23 Skrevet 4. juni 2011 2 ting, det er ikke direkte snakk om å sammenligne, for hun får all den kjærligheten hun trenger + litt til. for det andre så sier jeg heller ikke at det er noe galt med ho... Det eneste jeg sier er at som en mor eller far kan man ikke bære på han\henne 24\7 noe som vi må til dags dato. Og så det er sagt så har hun det heller aldri vondt... Men på hvilke måter vil det skade barnet mitt om jeg utfører skrikekur?
Lillie Skrevet 5. juni 2011 #24 Skrevet 5. juni 2011 Google ordet "skrikekur" eller "gråtekur", så kan du lese mer om det og skadene babyen kan få av dette. Kjøp heller en bæresele. Som jeg nevnte tidligere i tråden; jeg har selv hatt en unge vi bar på hele tiden, den gangen brukte vi ikke bæresele. Ville ha brukt det hadde det vært behov for det med nr. to. Det var likevel aldri aktuelt for eldstemannen å bli liggende alene på gulvet da han var så liten (vi prøvde virkelig, men han trivdes ikke, ble mye gråt). Å underholde seg selv og klare å leke litt alene tok sin tid, de første årene "bodde" faren og jeg på gulvet sammen med han. Mulig vi syntes han var noe krevende til tider, men sånn er det å ha baby. Mest av alt var det en fin tid med mye kos og nærhet, og i dag savner jeg den tiden med han (nå har han knapt tid til oss, kompisene krever mer og mer tid).
Ciara Skrevet 5. juni 2011 #25 Skrevet 5. juni 2011 2 ting, det er ikke direkte snakk om å sammenligne, for hun får all den kjærligheten hun trenger + litt til. for det andre så sier jeg heller ikke at det er noe galt med ho... Det eneste jeg sier er at som en mor eller far kan man ikke bære på han\henne 24\7 noe som vi må til dags dato. Og så det er sagt så har hun det heller aldri vondt... Men på hvilke måter vil det skade barnet mitt om jeg utfører skrikekur? Jeg har full forståelse for at det er slitsomt, særlig hvis dere ikke bruker bæresele. Min sønn var akkurat likedan. Det var ikke lenge etter seks måneder han ble ekstremt opptatt av å oppdage omgivelsene sine, og ble betraktelig mer selvstendig (om "selvstendig" er et ord som kan brukes om så små barn ). Det er altså høyst sannsynlig et utrolig kort kapittel dere er inne i nå, selv om det er slitsomt når det står på. "For det andre så sier jeg heller ikke at det er noe galt med ho....": Men det er jo akkurat det du forteller henne i praksis hvis du ikke hører på henne og lar henne ligge og hyle. 2
En_koselig_mann Skrevet 5. juni 2011 Forfatter #27 Skrevet 5. juni 2011 Tusen takk for så mange svar Alltids greit å ha andres synspunkter også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå