Gjest Raggen Skrevet 12. november 2003 #1 Del Skrevet 12. november 2003 Jeg lurer på om jeg kan få noen tips fra andre som har arrangert utendørs bryllup! Til sommeren skal jeg gifte meg, og jeg og kjæresten har veldig lyst til å ha bryllupet nede ved sjøen på hjemstedet mitt. Vi har tenkt på å leie et digert telt/hall som skal romme våre 80 gjester. Lån av stoler, bord, servise, glass og bestikk er ingen problem. Heller ikke tilførsel av strøm. MEN problemet er: toalett, vann og mat. Hva slags mat kan man få til å lage til et slikt bryllup??? Vi har tenkt litt på grill... Og så må vi nesten ha et toalett å tilby gjestene! HELP ME! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 12. november 2003 #2 Del Skrevet 12. november 2003 Du får leie "utetoaletter" sånne som blir brukt på konserter etc. Ligger det ikke noen hus eller restauranter ved siden som dere kan "låne"? Ellers så er utebryllup veldig spesielt. Husk på at dersom det er langt fra "altere" til sitteplassene så hører ikke gjestene så godt. OGså kan det blir veeeeldig varmt ute i solsteiken, ha vielsen sent på dagen eller noe sånt. En ting som er veldig viktig er ventilasjon i teltet. Var i bryllups i sommer og det var altfor varmt og lummert... rant av gjestene, ikke lekkert! Ang mat så ble det serviert vanlig middag. Cateringsselskapet hadde med seg alt av ovn og div i en stor varebil. Kanskje noe for dere? Lykke til ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 12. november 2003 #3 Del Skrevet 12. november 2003 Vi var i et sånt bryllup i sommer, vel vielsen var i vanlig kirke, deretter dro vi til stedet vi skulle i bryllupet, hvor det var satt opp partytelt. Hadde fin plass der, både under maten og etterpå på festen. Nå var brudeparet heldige med været også, det lille regnet som kom var mens vi satt i teltet og spiste, ellers var det knallvær og mange satt og koste seg i solen. Vi fikk servert spekemat i dette bryllupet. Det passet godt inn, og temaet var sol og sommer og vann. Det er også lett og pynte og slikt. Doer kan leies som Cappo sier. Vet ikke hvor men det gjør sikkert de som dere leier teltet av. Brudgommen i vårt tilfelle satte opp teltet selv sammen med faren og noen andre. Det var visst ikke så veldig vanskelig. Lykke til, dere vil nok ha masse gode minner fra en slik dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. november 2003 #4 Del Skrevet 12. november 2003 Ååå det er akkurat et slikt bryllup jeg ønsker meg. Men vi har ikke noe sted vi kan ha det, og jeg vet ikke om jeg hadde turt å satse på det heller, for det kan jo komme regn. Men et slikt utendørsbryllup ville vært vår stil. Det blir litt mindre formelt og veldig sommerlig. Hvis dere ender med grill: hva med å grille et lam. Ellers var spekemat en god ide. Lykke til. Hilsen meg som nok ender med et ganske tradisjonelt bryllup. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 12. november 2003 #5 Del Skrevet 12. november 2003 Vi hadde også planer om et slikt bryllup, men endte opp med det samme toalettproblemet som dere. Så for oss gjestene på leide utedoer med lang kjole og fikk litt angst... :o Derfor blir det innendørsbryllup istedenfor. Sjekket ut mange teltleiesteder og sammenliknet priser osv. før vi bestemte oss for å ikke ha telt allikevel, så om du trenger noen e-mail adr. til teltutleiefolk, send meg en pm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurre Skrevet 12. november 2003 #6 Del Skrevet 12. november 2003 Høres kjempe fint ut :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 12. november 2003 #7 Del Skrevet 12. november 2003 For å si litt mer om det bryllupet vi var i i sommer: Det var helt topp! Gjestene ble bedt om å kle seg pent og sommerlig, så det ble jo tatt hensyn til at man var i mindre formelle omgivelser. Der de hadde teltet var det utedo, og det fungerte helt fint for alle det. Hørte ingen klager i hvert fall. Og omgivelsene rundt der var ypperlige for å få utradisjonelle og utrolig flotte bilder. Tror nok bruden vil si at alt var perfekt, for det var det. Til spekematen ble det servert eggerøre og potetsalat, salat og godt brød. Maten ble satt opp på et langbord i midten og folk satt ved småbord rundt langbordet. Man fikk en god samtale med de man satt sammen med. Jeg kan skryte mye av et slikt bryllup, liker det litt uformelt og allikevel flott, og det var denne dagen. Og den dagen er også en liten mal for hvordan vi velger å gjøre det på vår dag, selv om jeg tror vi står over telt på nyttårsaften da... Kan kanskje bli litt kaldt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
foxie Skrevet 12. november 2003 #8 Del Skrevet 12. november 2003 Vi hadde et ute bryllup, eller kanskje jeg skal si to delt.Vi hadde leid et vakkert gammelt sted med en spektakulær utsikt over vannet, (helt utrolig pent) Her var det toaletter og alt annet som var nødvendig. Og samtidig hadde vi leid et stort partytelt. Det ble servert middag ute i teltet for 80 personer. Litt utover kvelden kunne gjestene gjøre som de ville....enten være ute eller inne. Inne er det salonger, egen danseplass, kjøkken.Serverte kaker inne....... Kjempe løsning for oss iallefall!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henri Skrevet 13. november 2003 #9 Del Skrevet 13. november 2003 De som leier ut telter har som oftest også toalettcabiner. Du kan jo sjekke denne linken, de skulle iallefall være landsdekkende.... http://www.malthus.no/malthus/public/openI...=Toalettkabiner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 13. november 2003 #10 Del Skrevet 13. november 2003 Vi pratet litt om et slikt sommerbryllup vi også. Har tilgang til et helt nydelig sted nede ved elven, men jeg har alltid drømt om høstbryllup, så det blir det istedenfor. Lykke til med planleggingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå